mboost-dp1

XP Vs Vista


Gå til bund
Gravatar #1 - Romkugle
6. okt. 2008 18:15
Hej allesammen.. :)

Jeg får en ny bærbar imorgen, med Windows Vista Basic 64-bit.
Jeg skal nok mest bruge den il at spille på.

Men spørgsmålet lyder: Skal jeg installere Windows Xp på den? Er XP stadig bedre end vista?
Gravatar #2 - Niklas H
6. okt. 2008 19:00
Efter SP1 skulle performance matche XP performance. Kører dog ikke selv nogen af systemerne primært.

Men jeg har stadig nogle maskiner med begge systemer, og hvis jeg skulle vælge et Windows at køre fuldtid på, så skulle det være Vista (efter et par justeringer - fx slå UAC fra). "Stabilt" (har ikke selv oplevet en BSoD på min Vista maskine endnu), mere behageligt at bruge med fx hurtig-søg ved hurtigt klik på Windows-tasten osv.

Mange er ikke enige, men de burde give et en seriøs chance for mange af de kritik-punkter der kommer, passer ikke.

Man kan så sige at Vista kommer ikke med så meget nyt, så har man XP på en maskine i forvejen, behøver man ikke opgradere med mindre man fx vil have DX10. Men omvendt mener jeg heller ikke at man bør bruge penge på en Windows XP hvis maskinen kommer med Vista.

Du skal bare være opmærksom på din 64-bit version. Programmerne tager en smule mere RAM end normalt, men kører så også væsentligt hurtigere.
Gravatar #3 - Pally
8. okt. 2008 12:15
Med mindre du absolut vil afvikle meget gamle programmer/spil, så hold til Vista.
Gravatar #4 - Jonasee
8. okt. 2008 12:19
#1

Hvordan ser de bærbar ud omkring cpu, ram, o.s.v?
Gravatar #5 - Romkugle
8. okt. 2008 17:43
4gb Ram
2,4 Ghz dual core
9600GT 512 mb
Gravatar #6 - phil513
8. okt. 2008 18:03
Jeg sider selv på en bærbar pc, hvor der er installeret Win. Vista Basic 64 bit. jeg har kun haft den i et par dage og synes at det virker rimligt godt. Overvejer at opgradere til Home Premium for at få mere kontrol over min pc.

4 GB RAM
2.26 Ghz intel core 2 duo
GeForce 9600M GT
(god gaming pc)

Engang kørte jeg Win. xp og det da virkede fint, men da jeg prøvede Vista kunne jeg ikke gå tilbage til xp!! VISTA RULES!!!

Der er jo også en del af de nyere spil det kun kan spilles i vista, så hvis du har lyst til at holde dig til Worms så installer xp. hehe

Men jeg vil helt klart anbefale Vista!!

Din pc er det en Zepto nox A15??
Gravatar #7 - Jonasee
8. okt. 2008 18:06
#5

men så mange ram og den cpu kræft, kan du med fordel blive på vista.

Min erfaring er at vista køre bedder end xp på computer med spec som dem du har
Gravatar #8 - cazotaro
8. okt. 2008 19:14
Står selv for at købe en bærbar, så ville 2 gb ram kunne trække vista? (Sandsynligvis basic - 32 bit)
Undskyld jeg lige blander mig på din tråd Romkugle ;)
Gravatar #9 - Niklas H
8. okt. 2008 19:15
Kommer an på ambitioner. Skal der "hardcore"-games, så nej. Men ellers er det mere end rigeligt.
Gravatar #10 - cazotaro
8. okt. 2008 19:25
Skal der ikke :)
tak
Gravatar #11 - Saxov
8. okt. 2008 19:42
#8, Vista throttler selv op/ned for dens brug at memory til precashing afhænigt af dit systems ram, jeg køre fx Call of Duty 4 under Vista (Business 32bit), på en 1.6 Ghz Single Core med 1 GB ram, og det virker fint.
Gravatar #12 - Romkugle
9. okt. 2008 14:13
Jeg har en Nexus A15.

#8
Man skal nok min. have 2 Gb Ram til at køre Vista.. :9
Gravatar #13 - terracide
10. okt. 2008 05:27
Jonasee (7) skrev:
#5

men så mange ram og den cpu kræft, kan du med fordel blive på vista.

Min erfaring er at vista køre bedder end xp på computer med spec som dem du har


Har en craptop med T7800(2.60 GHz) og 4GB RAM, og der kører XP altså bedre end Vista.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login