mboost-dp1

windows xp vil ikke starte op efter PC rep.


Gå til bund
Gravatar #1 - Tipsen75
3. jan. 2010 17:19
hej
Efter at have skiftet bundkort og processor. Kan jeg ikke få windows xp til at starte op igen. den starter op med siden om man vil starte op i fejlsikret tilstand osv men jeg kan ikke vælge noget som helst.
Så når de 30 sekk er gået, booter den op forfra.
hvad skal der gøres for at fixe den??
mvh Tipsen
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
3. jan. 2010 17:29
Hvis der ikke er tale om bundkort af samme model, bliver du nok nød til at lave en reparation af Windows med en installations CD.

Man kan være heldig at windows genkender et nyt bundkort, men dette er mere en undtagelse.
Gravatar #3 - 3214N
3. jan. 2010 18:00
Du bliver nok nødt til at lave en re-install...
Gravatar #4 - flatline
4. jan. 2010 13:34
Hvis du ikke kan vælge noget i boot-menuen kan det skyldes, at du har tilsluttet et USB tastatur, men BIOS er sat op til PS2. Prøv evt. at isætte et gammelt PS2 tastatur eller prøv at komme ind i BIOS og ændre det.

Selve bundkortet med nyt chipsæt osv. kan gøre at windows ikke kan boote, men burde ikke påvirke boot-menuen.
Gravatar #5 - squad2nd
12. jan. 2010 17:11
#1

Min erfaring er at Windows bliver installeret til lige præcis den type bundkort du havde første gang. Jeg havde selv en harddisk som jeg flyttede over i en anden computer med Windows XP for sjov skyld. Den crashede! (jeg prøvede også med en Windows Vista, DEN virkede med et andet bundkort.)

Hvis du har nogen personlige filer du vil gemme, så få fat i en Windows XP cd-rom og geninstaller en frisk Windows XP (du vælger at lade filsystemet været intakt, dvs. ikke formatere). Så kan du tage backup via GUI'en uden du skal bruge smarte kommando-prompts.

Efter det... så formatér computeren og installer Windows XP fra scratch.

(at installere Windows XP oveni en gammel Windows XP er ikke optimalt.)
Gravatar #6 - illishar
13. jan. 2010 08:29
Du kan også starte Windows op i fejlsikret-tilstand (måske) og så køre en "find nyt hardware" eller installere bundkort-drivere. Med lidt held kan du så genoprette din Windows-installation.

... så kan du måske vente en hel uge e.l. før du geninstallerer, grundet normal brug. LOL
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login