mboost-dp1

Windows XP udnyttelse (64bit, dual, quad core).


Gå til bund
Gravatar #1 - cacba
8. jun. 2008 07:06
Godformiddag

Jeg går i overvejelserne at opgradere min computer, men har desværre ikke fulgt nok i udviklingen på "på det sidste".

Jeg ønsker stadig at benytte Windows XP. Men hvad kan det udnytte?

Overvejer en Intel Core 2 Quad 2,4Ghz processor. Men kan Windows udnytte alle 4 kerner? Eller vil jeg få mere ydelse fra en Intel Core 2 Due 3,0 Ghz processor?
Derudover, kan jeg se Quad har 4mb L2 cache, mod 2mb i Duo. Læste et sted at det giver 10% mere ydelse. Men også i Win XP?

Er der andre aspekter jeg skal have med? (hvis der er fejl i nogle af mine oplysninger, vil jeg selvfølgelig gerne rettes).

Er det så blot Windows XP 64bit x86 version jeg skal have? Eller er der også lavet servicepacks til den?

Vh. Søren W
Gravatar #2 - Norrah
8. jun. 2008 11:18
Alt fungere på Windows XP.
Det behøver du ikke bekymre dig om, du kan faktisk på nuværende tidspunkt få en 2x quad til at køre i xp. Da den understytter 2 Fysiske cpu'er. Og antalet af kerner i dem, er ligegyldigt.

Det eneste du skal overveje er hvorvidt du vil havde x64(64-bit versionen). Og den bør du kun vælge hvis du har 4+gb ram.
Gravatar #3 - zin
8. jun. 2008 14:01
Jeg ville nok foreslå at bruge Windows Vista - den er designet til 64bit hvorimod Windows XP 64bit blot er 2003's kode, der er frataget nogle features.
Men Windows XP 64bit (eller 32bit) kan sagtens udnytte det foreslåede system.
Gravatar #4 - cacba
8. jun. 2008 17:16
#2 & #3

Tak for svarene. nu kan jeg bestille uden tøven...


/Søren
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login