mboost-dp1

Windows XP


Gå til bund
Gravatar #1 - daniello3700
23. dec. 2007 09:11
Jeg har købt en Fujitsu-Siemens Xi 1546 for noget tid siden, med Home Edition medfølgende. Men jeg vil så gerne bruge Pro i stedet, men den bliver ved med at sige at der ikke findes nogen harddisk på computeren. Jeg har fundet den driver jeg skal bruge for at finde mine harddiske, men da jeg ikke har noget Floppy drev så kan jeg ikke installere driverne. Jeg har også prøvet med nLite og smide driverne ind i selve installationen men uden held. Er der andre bud på hvad jeg kan gøre.
Gravatar #2 - holmen
23. dec. 2007 09:14
Prøv en XP disk med sat-drivere, det virker måske.

Du kan måske bruge en USB-stick til driverne. Jeg mener at nogle mobo's understøtter det.
Gravatar #3 - daniello3700
23. dec. 2007 09:29
Hvor får jeg fat i en XP disk med sat-drivere?

Jeg har prøvet med USB-stick uden heæd. Desværre
Gravatar #4 - holmen
23. dec. 2007 09:44
De hedder nok ikke direkte Win XP sp2 - S-ata, det skal nok bare være en af de nyere diske.

Det kan godt være at den jeg husker som en XP pro med sata drivere, bare en en XP pro hvor driverne er smidt ind i installationen med nLite eller lignende.
Gravatar #5 - daniello3700
23. dec. 2007 09:52
Ja for jeg har prøvet med nLite, men dog ikke med andre lignede programmer, det kan dog være at dette vil hjælpe på mit problem.
Gravatar #6 - vandfarve
23. dec. 2007 11:32
#5

Ellers kan du "kickstarte" computeren, hvis du har en anden stående derhjemme. Du kan tilslutte den nye harddisk til den som slave og installere Windows ad den vej - vist nok.
Gravatar #7 - TullejR
23. dec. 2007 11:52
hvis din bios kan emulere usb sticks som floppies (min kan) virker det måske alligevel.
Gravatar #8 - squad2nd
23. dec. 2007 16:06
#1

Jeg ville gøre følgende:

Brænde harddisk driveren ud på en CD og reboote med Windows XP Pro cd'en og trykke F6 når man får muligheden og så indlæse harddisk driveren fra den anden CD... og bare fortsætte installationen. Skulle virke.
Gravatar #9 - daniello3700
24. dec. 2007 07:25
Jo jeg har skam prøvet de bud i kommer med, men dog stadig uden held. Men ved at bruge et andet program end nLite så ville XP installationen godt registrere mine harddiske. Men mange tak for jeres hjælp. Men det hed vist et eller andet med Windows ISO Maker tror jeg, kan ikke lige huske det..
Gravatar #10 - Bornslippy
24. dec. 2007 13:05
Kan du ikke bare tage driverne fra din medfølgende Home Edition skive og smide over på din XP Pro skive via. nLite.
Gravatar #11 - daniello3700
25. dec. 2007 09:02
Nej det der nLite kunne jeg slet ikke få til at fungere, men der imod Xp ISO Builder hedder det, det fungerede meget bedre. Og kan samme ting som nLite
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login