mboost-dp1

Windows Server 2008


Gå til bund
Gravatar #1 - MThomsen
8. sep. 2008 08:04
Jeg har lige bestilt en ny Zepto Nox uden styresystem.
Jeg vil installere Windows Server 2008 derpå, og vil høre jer:
Er det muligt at installere spil som fx Crysis på Windows Server 2008? Og kan det spilles derpå?

Tak på forhånd.
Gravatar #2 - slemmebirk
8. sep. 2008 08:36
er der nogle specielle grunde til at du ønsker et server os på en computer du også gerne vil spille på?
Gravatar #3 - freesoft
8. sep. 2008 15:19
Der er et par andre fif på Google :-)
Gravatar #4 - MThomsen
17. sep. 2008 13:04
slemmebirk (2) skrev:
er der nogle specielle grunde til at du ønsker et server os på en computer du også gerne vil spille på?


Ja, jeg udvikler. Så der er Server '08 bedst P.T.


FreeSoft (3) skrev:
Der er et par andre fif på Google :-)


Okay:)
Gravatar #5 - Kolthor
17. sep. 2008 13:05
Ville det ikke være nemmere at dualboote?
Gravatar #6 - illishar
18. sep. 2008 10:56
Eller måske en VM? Eller måske en server hvorpå der er installeret en server? :P
Gravatar #7 - MThomsen
18. sep. 2008 11:48
Har tænkt på DualBoot..
Lave en med Server'08 og en med Vista. Men lidt trælst at skulle reboote hver gang :S
Gravatar #8 - Kolthor
18. sep. 2008 12:41
Well, hvis blot du bruger serveren til at udvikle på/til, så kan du jo eventuelt smide den ind i en VMware. Det kræver jo ikke alverden i ressourcer.
Gravatar #9 - Magten
18. sep. 2008 13:26
Kolthor (8) skrev:
Well, hvis blot du bruger serveren til at udvikle på/til, så kan du jo eventuelt smide den ind i en VMware. Det kræver jo ikke alverden i ressourcer.
Umiddelbart kunne det godt komme til at trække en del ram at skulle køre Vista+en vmware 2008?
Gravatar #10 - Kolthor
18. sep. 2008 15:40
Ram får du jo smidt i nakken i dag.. Købte selv 4x2GB DDR2 PC8000 for 1200 kr for 5 mdr. siden, og de er da kun faldet i pris siden.. 8GB er rigeligt til at køre Vista med indtil flere VMware maskiner samtidig..
Gravatar #11 - slemmebirk
19. sep. 2008 09:25
Er lidt nysgerri, hvad udvikler du der kræver at du har en Server 2008 kørende?
Gravatar #12 - Simm
19. sep. 2008 10:26
#1 Det virker lidt tosset at køre med et server OS og så ville spille spil. Vista Business og større udgaver har også IIS7 .. så du går ikke glip af noget.

Jeg udvikler også professionelt under .NET og ved alm. web app/desktop applikationer har jeg aldrig haft brug for andet end Vista.

Men hvis du uddyber hvorfor, så kan vi se om der er mening med galskaben :-)
Gravatar #13 - MThomsen
25. sep. 2008 12:59
Tak for jeres svar, alle sammen!
Jeg har Server 2008 derhjemme, og gider ikke bruge penge på at købe Vista :-)
Men jeg kunne jo også godt tænke mig at bruge den til spil.. Fordi det er sådan en god bærbar.
Kan det godt(Hdd plads osv.) svare sig for mig at lave to partitioner? En med Windows Server '08 og en med Windows Vista?
Så kan jeg nemlig godt leve med at skulle reboote hver gang :-)
Gravatar #14 - Kolthor
26. sep. 2008 09:12
Du skal nok regne med mininum 25-30 GB til Vista, mere hvis du har tænkt dig at installere nogle større programmer (Office, Visual Studio, større billedbehandligsprogrammer, etc.), da Vista's windows-mappe indeholder en mappe kaldet winsxs, som vokser hver gang du installerer noget (det er noget med at den gemmer nogle installationsfiler og dll'er i alle mulige afskygninger og versioner..). Du kan desværre ikke (AFAIK) rydde op i den mappe, uden stor risiko for at fucke en masse ting op.. PT fylder min winsxs mappe 12 GB og jeg har kun installeret Vista og Office.. Min 40 GB partition til Vista er i underkantent hvis Jeg begynder at installere Visual Studio, Paint Shop Pro og en håndfuld mindre programmer. Jeg er ikke helt sikker på om installering af spil også genererer data i winsxs-mappen, men det ville ikke undre mig. Det er i hvert fald lykkedes mig at få fyldt mit Vista-drev op, hvorefter Jeg afinstallerede 12 GB programmer, blot for at se winsxs-mappen æde yderligere 9 GB af dem..
Gravatar #15 - MThomsen
29. sep. 2008 10:13
Okay.
Hvis nu jeg installere Server ´08, kan jeg så ikke konvertere den til en Workstation og så bruge den til spil osv?
Og hvis nu jeg ikke konvertere den kan jeg så ikke bruge fx Photoshop osv?
Gravatar #16 - Kolthor
29. sep. 2008 14:51
Jeg aner ikke hvad man kan og ikke kan med Windows Server 2008, Jeg har aldrig haft behov for at køre den på den måde. Men hvis du skal bruge Server 2008 i forbindelse med udvikling, ville det så ikke være smartest at køre Vista, og så installere en VMWare WorkStation på din Vista, som du så installerer Server 2008 på? Hvad er det du udvikler til serveren?
Gravatar #17 - MThomsen
30. sep. 2008 08:23
Jeg har bestemt mig for hvad jeg gør nu.
Jeg deler min 320GB op i to. Vista får 70GB, og Server´08 får 250GB.
Det eneste jeg skal installere på Vista er nemlig Battlefield 2 og Crysis..
Og jeg kommer nok ikke til at "game" så tit, så det er fint nok at jeg skal genstarte.

Jeg udvikler hjemmesider i Asp.Net c# :)
Gravatar #18 - slemmebirk
30. sep. 2008 09:34
#17, jeg troede din begrundelse for at installere server 2008, var at undgå at skulle indkøbe licens til Vista.. Hvis jeg var dig ville jeg helt droppe Server 2008 og så beholde vista, tror det dækker langt mere end dine behov hvis du bare udvikler hjemmesider i Asp.net.. Som det tidligere er nævnt følger IIS med i Vista Ultimate og mssql server kan også nemt sættes op..
Gravatar #19 - Kolthor
30. sep. 2008 10:53
Med mindre du udvikler programmer, der bruger noget fra en server (AD, DNS, DHCP osv.) er der absolut ingen grund til at bruge en.. Jeg udvikler ASP.NET applikationer, med C# som kodesprog, og Microsoft SQL som database, uden problemer i XP på jobbet, og i Vista derhjemme. Server 2008 kan ikke noget som de ikke kan, i de henseender.
Men hvis du insisterer på at dualboote, så ville Jeg dele harddisken op i tre, en 50GB til Vista, en 20-40GB til Server 2008 (alt afhængig af hvor mange features du bruger), og resten på et tredie drev, som du så bruger til spil, dokumenter, billeder, musik og hvad du ellers skulle ønske at gemme. På den måde har du nem adgang til dem fra begge styresystemer, og du kan formatere dit OS-drev og geninstallere OS uden at skulle bekymre dig om at tage backup af de ting der ligger på det tredie drev.
(Du skal selvfølgelig stadig huske at tage backup af vigtige ting, hvis harddisken en dag står af..)
Gravatar #20 - MThomsen
2. okt. 2008 06:54
#19, det tror jeg at jeg gør.
Deler den op i 3 :)
Hvilken version af Vista skal jeg bruge? Jeg kan hente dem alle gratis fra skolen.
Gravatar #21 - Kolthor
2. okt. 2008 16:55
Hvis penge er underordnet, så snup en Ultimate, den har alle funktioner. Brug kun 32-bit hvis du ikke kan køre 64-bit, eller hvis du insisterer på at køre 16-bit programmer. En 64-bit kører 32-bit applikationer lige så godt som en 32-bit.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login