mboost-dp1

WIN7 crasher programmer ved 1858mb ram forbrug


Gå til bund
Gravatar #1 - Genzo
11. jan. 2010 20:12
det er et problem jeg har haft nogen tid, med et bestemt mmo.

spillet bliver simpelthen bare crashed med svaret at der ikke er mere ram
Gravatar #2 - DiZaster
11. jan. 2010 20:41
Prøv at google "navn på mmo" "win7" "memory issue", og tjek om ikke andre har haft samme problem tidligere.

Ellers må du give os lidt mere info, såsom hvilket MMO, dine pc/laptop specs osv..
Gravatar #3 - Mort
11. jan. 2010 21:09
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa366778(V...

En process (I det her tilfælde, dit spil) kan højest bruge 2GB RAM, hvis du har en 32 bits version af Windows 7. Hvis spillet crasher når den har brugt omkring den størrelse, så er det sansynligvis fordi der ikke er mere RAM at tage af, til den process.
Gravatar #4 - Genzo
11. jan. 2010 21:10
jeg bruger skam 64bit har 4gb ram


den kommer med en boks, siger nogenlunde

"smartheap Library"
out of memory
Gravatar #5 - Mort
11. jan. 2010 21:15
Så er næste spørgsmål så: Er det en 32 bits process eller en 64 bits process ? En 32 bits process kan heller ikke bruge mere end 2GB RAM på en 64 bits version af Windows 7, med mindre det er skrevet specifikt til formålet (Dvs IMAGE_FILE_LARGE_ADDRESS_AWARE flaget blev sat, da de kompilerede programmet).

Som #2 skriver, så er det lettere at hjælpe jo flere informationer du giver, feks navnet på spillet.
Gravatar #6 - Genzo
11. jan. 2010 21:43
Dark age of camelot
jeg har bare aldrig haft problemet da jeg kørte, vista, så jeg tænkte måske der fejlen lå i WIN7 specifik
Gravatar #7 - Genzo
11. jan. 2010 21:45
når jeg får fejlen om ikke mere memory kommer der en ny popup der siger

Runtime error
this application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way
Gravatar #8 - Lylover
11. jan. 2010 22:13
http://www.koshyjohn.com/software/memclean.html

- dette program kan hjælpe dig. :) Har før hjulpet mig i lign. problemstillinger, dette foregik bare i Vista, men burde ikke være anderledes i Win7.
Gravatar #9 - Cloud02
11. jan. 2010 23:44
Prøv at køres spillet i compatiiblity mode.
Gravatar #10 - Genzo
12. jan. 2010 08:17
#8

programmet har jeg prøvet men før eller siden crasher spillet alligevel, så jeg tvivler på det at det egentlig

#9
har jeg faktisk ikke prøvet, det er da et forsøg værd

eller er der ikke andet for at prøve at installere vista eller xp igen, for jeg havde aldrig den slags problemer i det spil
Gravatar #11 - squad2nd
12. jan. 2010 17:24
#10

Det lyder lidt mærkeligt.

Ifølge denne Microsoft side skulle der ikke være nogen problemer med at køre det på hverken Windows 7 32 el. 64 bit.
Gravatar #12 - themuss
12. jan. 2010 17:52
Dårlig ram... og symptomet viser sig først når du bruger "nok"...

Kør en memtest og find ud af hvilken blok det drejer sig om. Jeg vil næsten tro det er den sidste....

Gravatar #13 - Mort
13. jan. 2010 07:13
#12 Nu er den fejl som Genzo oplever en fejl som giver følgende besked:
Genzo (4) skrev:
"smartheap Library"
out of memory


Hvis det havde været fejl i RAM, så ville problemet vel ikke være en out of memory fejl. Derudover har han kørt programmet på samme maskine, med et andet operativsystem, uden problemer - Hvilken gør det usansynligt at RAMmene pludselig er blevet defekte mens han skiftede til Win7.
Gravatar #14 - Genzo
13. jan. 2010 12:31
vil nok prøve en af dagene og få fat i en cd så jeg lige kan brænde en bootable cd med memtest86, og så lade den køre i nogle timer, man ved jo aldrig
Gravatar #15 - Mort
13. jan. 2010 12:45
Genzo (14) skrev:
vil nok prøve en af dagene og få fat i en cd så jeg lige kan brænde en bootable cd med memtest86, og så lade den køre i nogle timer, man ved jo aldrig


Hvilket var det samme som #12 skrev:
themuss (12) skrev:
Dårlig ram... og symptomet viser sig først når du bruger "nok"...

Kør en memtest og find ud af hvilken blok det drejer sig om. Jeg vil næsten tro det er den sidste....


Med risiko for at gentage mig selv, så læs lige #13 hvilket påpeger at havde det været fejl i RAM, så havde det ikke været en out of memory fejl.
Gravatar #16 - themuss
13. jan. 2010 13:01
Du kan få alle typer fejl med fejlbehæftet ram...
Gravatar #17 - themuss
13. jan. 2010 13:06
ati eller geforce-kort?
Gravatar #18 - Genzo
13. jan. 2010 15:37
ati 4890
Gravatar #19 - themuss
14. jan. 2010 09:11
Der skulle evt. være noget med ATI-kort og dit spil...

Jeg er selv NVIDIA-fanboy så jeg kender ikke meget til ATI, men så på noget forum at du evt. skal prøve at kigge efter dual-core optimerede drivere til dit ATI-kort.

Andre foreslår fuldstændig fjernelse af ATI-driver, geninstallation af samme og så nyeste directx...

Håber det får dig lidt på vej.
Gravatar #20 - Genzo
14. jan. 2010 09:48
kan jo også være mit ATI kort, for sidst jeg spillede Daoc, kørte jeg med 8800, og der kørte det bare perfekt, men engang inden jul og inden jeg startede med at spille daoc igen, begyndte jeg at få BSOD på en driver, og da jeg afinstallerede driverne, virkede kortet overhovedet ikke mere, så jeg tænkte kunne lige så godt opgradere
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login