mboost-dp1

Webtjeneste til upload af billeder


Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
1. apr. 2008 19:35
Okay, jeg har for vane at lave super lange og meget dybdegående indlæg, så jeg skal gøre det kort for en gangs skyld:

Jeg leder efter et gratis (eller meget billig) online fotoalbum, hvor man kan få hostet sine billeder. Jeg ved godt, at der findes alternativer såsom Google Picasa, Facebook, Travellog.dk og Fotoalbum.eu, men de har alle svagheder: Picasa er der en begrænsning på antallet, mens Facebook og Travellog nedskalerer billederne, ligesom Fotoalbum.eu kræver, at man gør alt manuelt.

Mit håb er derfor, at jeg kan finde en tjeneste, som er gratis, hvor man kan uploade billederne "automatisk", hvor der er ubegrænset plads, og hvor billederne ikke bliver nedskaleret. Er det overhovedet realistisk?

Hvis i har nogle gode bud, så kom endelig med dem!

/Vandfarve
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
1. apr. 2008 20:38
Gravatar #3 - vandfarve
1. apr. 2008 20:57
#2 Meget interessant. Jeg skulle lige til at skrive, at Flickr har en begrænsning på antallet af billeder, men man kan jo købe en Pro-konto til $24,95. Når man har brugt 16.000 kroner på en tur, så betyder 120 kroner fra eller til ikke det store.

Er der nogen, som har erfaringer med at up/downloade store mængder af billeder?
Gravatar #4 - FlowerChild
1. apr. 2008 21:12
Google tilbyder også ekstra storage på Picasa.

10 GB ($20.00 USD pr. år)
40 GB ($75.00 USD pr. år)
150 GB ($250.00 USD pr. år)
400 GB ($500.00 USD pr. år)
Gravatar #5 - Ronson ⅍
1. apr. 2008 22:26
Kan du ikke bare få nogen til at hoste et fotoalbum for dig? Gør jeg da gerne gratis, kan smide coppermine eller gallery v2 op, eller du kan få dit egen mappe og ftp at lege med hvis du vil have noget andet php gøgl op.
Gravatar #6 - freesoft
2. apr. 2008 17:51
http://dreamhost.com/hosting-features.html#oneclic... er måske også en mulighed, hvis du ikke tager imod #5's tilbud. Uden lige at have kigget på priserne, selvom jeg selv bruger dem ;)
Gravatar #7 - siliankaas
2. apr. 2008 18:23
#5 Flot tilbud ellers :-)

Til andre der evt. ikke kan få hostet hos Ronson, så vil jeg da nabefale et billigt webhotel, og så f.eks selv smide noget coppermine på (som Ronson også nævner)

Jeg ved godt de helt billige til 9kr om dagen måske ikke er de vilde hosting løsninger, men hvis det "bare" er til privat online foto album, så vil jeg tro det burde være nok.

Jeg har selv ved needhost og jeg er ikke vildt oppe og ringe over deres produkt, men jeg stiller mig tilfreds, og prisen er i hvert fald okay :-)
Gravatar #8 - vandfarve
2. apr. 2008 18:27
Jeg burde nok lige opdatere tråden, så folk ikke kommer med flere tilbud!

Ronson: Mange tak for tilbuddet, men en anden (og indtil for 24 timer siden ukendt) bruger har allerede tilbudt mig lidt plads, så jeg vil gerne takke nej i denne omgang. Det er ellers meget generøst gjort af dig.

Til alle jer andre: Jeg havde faktisk tænkt mig at benytte Flickr, hvis jeg ikke kunne få det andet i gennem, men mange tak for forslagene.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login