mboost-dp1

Web-baseret medie bibliotek


Gå til bund
Gravatar #1 - fidomuh
28. jan. 2010 13:58
Hej folkens,

Jeg staar og skal bruge et galleri med mange features.

Af filtyper skal der understoettes:
Need to have:
PNG, JPG, GIF, TIFF, PDF

Nice to have:
Mpeg, Flash, etc video formater.

Jo flere formater, jo bedre.

PDF er noedvendig, da hele vores PDF-arkiv skal smides ind i dette, for nemmere indexering.

Jeg er en rimeligt habil PHP-knejt selv, men ville gerne hoere hvad der var af eksisterende muligheder ( behoever ikke vaere PHP, men der andre krav som kommer om lidt ), for web-baseret indexering og 'galleri'.

Noedvendigheder:
Galleriet skal vaere fil-baseret og maa meget gerne have opdeling i mapper, som 'albums'.
- Dette skyldes at vi har brug for fil-adgang, til fx filer der redigeres i, etc.
EXIF og IPTC understoettelse er noedvendigt.
Previews.
Soegning paa tags, EXIF/IPTC, filnavn og timestamps.
'Skinning', saa det kan blive 'vores helt eget' i look.
Brugere og grupper med forskellige rettigheder til albums.

Webupload er nice to have, men ikke noedvendigt, da stort set alle tilfoejelser og aendringer, vil foregaa via FTP eller Samba.
Det er et krav at det automatisk opdaterer med hvilke filer der ligger hvor, etc, saa jeg ikke skal hyre en 'clicking-monkey' til at opdatere gallerier :D

Det skal koere paa en Debian Lenny ( nok en kommende SID ) server.
Det maa vaere i alle magiske sprog som kan hostes paa en linux server.

Jeg foretraekker, selvfoelgelig, ting der er open-source, men det er ikke et krav heri.
Ej heller er 'gratis' et krav, men der skal dog vaere mulighed for en gratis 'demo' af en art.

Foreslag, kom med dem!

/fidomuh
Gravatar #2 - dkbooster
28. jan. 2010 14:15
Jeg vil anbefale Coppermine. Det har jeg haft gode erfaringer med...
Gravatar #3 - fidomuh
28. jan. 2010 14:39
#2

Coppermine bruger, saavidt jeg kan se, SQL til alle filer, samt at det ikke har automatisk load fra mapper.
Gravatar #4 - dkbooster
28. jan. 2010 14:55
#3 Havde ikke lige fanget at det skulle være uden SQL ;)... Så kan du prøve Gallery istedet. Det kører uden SQL og kan hente billeder fra mapper...
Gravatar #5 - fidomuh
28. jan. 2010 16:21
#4

Men kraever, saavidt jeg kunne se, at jeg selv koerer en 'import', eller faar det koert via cron. Samtidig indexerer den ikke 'albums' efter mapper :)
Gravatar #6 - dkbooster
28. jan. 2010 19:52
Du er en hård mand at gøre tilfreds ;)...

tinywebgallery

- Kræver ikke SQL
- Tilføj billeder >> upload til mappe
- Understøtter video + flash
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login