mboost-dp1

Vista WTF!


Gå til bund
Gravatar #1 - Cyrack
28. sep. 2007 19:10
Sidder med et meget specielt problem med Vista: Windows Explorer har fået en idé om at markering af mere end én fil af gangen skal være umuligt, følgende er observeret:
o CTRL-A virker ikke
o Markering med mus (CTRL eller ALT) virker ikke
o Menuen Edit har alle items grayed out der har med select at gøre

WTF! is wrong?
Eneste der er sket er at jeg slukkede min maskine og tog til computerparty (hvor jeg sidder nu).
Gravatar #2 - Norrah
28. sep. 2007 19:11
Lyder som den klassiske fejl 40, med et twist af fruityness.
Gravatar #3 - Windcape
28. sep. 2007 20:29
glemt at tilslutte keyboardet ? :p
Gravatar #4 - Galdar1
28. sep. 2007 21:34
Vistas anti dumb securety system, der ikke vil lade dig gøre noget selv
Gravatar #5 - Cyrack
29. sep. 2007 22:52
Hmm, træls netværk og lidt for meget Civ4 har gjort jeg ikke har kigget igen her før nu.

a) ikke fejl 40 - med mindre fem forskellige folk lider af samme defekt
b) fejlen optræder kun i nogle (tilsyneladende tilfældige) mapper. Fx. C:\ men ikke i "C:\Program Files".

Jeg har prøvet med en anden brugerprofil, samme fejl. Først troede jeg det kunne være thumbnail-hjælpeprogrammer der integrerer med IE, men med thumbnails fra og i en nyoprettet træstruktur sker nøjagtig det samme i nogle af de frisklavede mapper. :-/
Gravatar #6 - Saxov
30. sep. 2007 13:01
#5 Cyrack, Det må være en fejl i den installation du har, eller et program du har installeret.

For på min Vista Bussiness er der ingen af de problemer, hverken i C:\ eller andre mapper.

Der er ikke et eller andet random shell modifying program som er installeret på alle jeres fem maskiner, som kunne være skyld i det?
Gravatar #7 - Cyrack
30. sep. 2007 14:42
Saxov:
Nu var det mere de fem instancer af folk der startede med at grine af mig og, når de selv prøvede, oplevede det samme (stadig kun på min maskine). :-)

Mht. programmer har jeg ikke installeret noget de sidste to uger ud over winupdates og CIV4 (efter fejlen opstod), so color me confused :-/
Tror bare Vista-DVD'en får et spin i løbet af ugen og så må vi se om det fjerner fejlen.

Btw.
Jeg har prøvet at slå alle processer ihjel der ikke direkte var nødvendige, men det giver stadig samme fejl, HjT og Spybot finder ikke noget og AVG har ikke brokket sig, så jeg tror bare det er en feature/bug jeg har ramt.
Gravatar #8 - carb
30. sep. 2007 14:52
[spekulation] Maaske det er en sikkerhedsfeature (alternativ skrivebeskyttelse).

Brugeren orker ikke at slette filerne enkeltvis og derfor er de sikret imod dennes tankeloese haergen.[/spekulation]
Gravatar #9 - zin
30. sep. 2007 14:56
Prøv at logge ind med en adm konto og overtag mapperne som "ejer" under sikkerhed.
Det virker ofte for mig. :-)
Gravatar #10 - zfire
30. sep. 2007 17:27
fix
Her er en fix. post 5 eller 14
Gravatar #11 - Cyrack
30. sep. 2007 20:19
zfire:
thx :-) jeg giver sq en øl på fredag!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login