mboost-dp1

Undgå at RSS links på iGoogle åbner i nyt vindue/tab?


Gå til bund
Gravatar #1 - supra2800
13. aug. 2008 19:17
I "starten" synes jeg mine links (RSS feeds) på iGoogle åbnede i samme firefox tab, siden er det blevet lidt forskelligt og nu synes jeg at alle links hele tiden åbner i en ny tab.

Hvordan er det hos jer? Kan man lave det om på en måde?
Gravatar #2 - GormDK
13. aug. 2008 19:34
Hvordan er det hos jer?

Efter en hurtig lille stikprøve ser det ud til, det kun er newz.dk, hvor nyhederne åbner i en ny tab. De andre (bl.a. engadget, computerworld, politiken.dk, reuters top news) åbner i samme fane ved normal click.
Dog bruger jeg for det meste click med scroll-hjulet til at åbne nyhederne i en ny tab.
Gravatar #3 - supra2800
13. aug. 2008 19:37
Alle mine RSS feeds åbner i ny tab :(

newz, ekstra bladet, bold.dk, howstuffworks, finansnyheder.dk, pc world, tuaw.com, mediamac, comon.dk, gamesection

Nogle gange holder jeg Æble-tasten (CMD) nede for at åbne i en ny tab hvis der er flere jeg gerne vil se, men som regel åbner jeg kun for iGoogle for at gå videre til et feed og derfor er det træls at det laver endnu en tab så jeg skal tilbage og lukke iGoogle igen for at undgå oversvømmelse af tabs før eller siden.

Edit: Når jeg kigger i HTML'en for iGoogle, står der også en "target="_blank" ved samtlige links. Gad vide om der er en indstilling et sted jeg ikke kan finde, mht. hvordan man vil behandle links i iGoogle?
Gravatar #4 - Emil Melgaard
13. aug. 2008 20:46
Det har længe irriteret mig, men nu har jeg lige kigget mig lidt omkring og fundet et sted man kan indstille det:

Klik på ikonet med pilen i højre side af den aktiverede fane.
Vælg rediger denne fane.
Fjern hakket i "Åbn links i en ny fane eller et nyt browservindue".
Tryk Gem.

Tak for at bringe emnet op så jeg blev inspireret til at lede efter en løsning :)
Gravatar #5 - supra2800
14. aug. 2008 11:13
#4
Fantastisk!! Den var alligevel godt gemt - eller godt nok til jeg ikke kunne få den skuffet frem, men nu virker det også her - alle links åbner i samme tab, præcis som jeg gerne vil :) Tak for hjælpen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login