mboost-dp1

tilfældige websider blokeret...


Gå til bund
Gravatar #1 - chlu360
7. okt. 2007 09:21
Hej

Min computer er de sidste 2 dage pludselig begyndt at have problemer med at hente/finde websider. Og jeg ka dælme ik gennemskue mønstret i dens opførsel!
Det er helt tilfældigt hvad for nogle sider der er problemer med, men det er både i IE7 og Firefox, det ender med en fejlmeddelelse om at browseren ikke kan finde siden.

Det mærkelige er at mine 2 andre pc'ere i samme netværk kan uden problemer finde disse sider!

Mener ikk at have ændret noget nogen steder, har dog tjekket windows firewall, router site blocking og ka ik finde noget.

any ideas?

/kedde
Gravatar #2 - zigma.dk
7. okt. 2007 11:01
Kører du trådet eller trådløst netværk?
Gravatar #3 - m_abs
7. okt. 2007 11:28
Har du tjekket for virus og andet malware?
Har tidligere set det problem, pga. der var kommet noget skidt ind paa maskinen.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
7. okt. 2007 11:37
Ja, som m_abs siger, prøv at kører en tur med SpyBot S&D og adaware, evt. hijackThis (hijackthis.de) og så om de finder noget mistænkeligt.
Gravatar #5 - tgr
7. okt. 2007 13:21
Har du prøvet at slå din antivirus fra? Jeg har oplevet det problem med Panda bl.a.
Gravatar #6 - SmackedFly
7. okt. 2007 14:37
Trin 1:

Find en side der ikke virker.

Trin 2:

ping serveren der hoster siden (eg. ping <domainname>)


Hvis du får svar:

Tjek efter virus problemer som tidligere foreslået, prøv evt. at boot med en unix/linux livecd og se om der er problemer der.

Hvis du ikke får svar:

Tjek at dine dns servere svarer pålideligt (jeps, ping er din ven), find evt. et andet sæt dns servere og prøv at lave opslag via dem.
Gravatar #7 - zigma.dk
7. okt. 2007 19:37
#5: tror ikke antivirus kan forhindre websider i at blive vist. Så er der nok nærmere tale om firewall. Men det lyder også underligt, da det så er hele programmet, f.eks. IE7, det bliver blokeret. Og altså ikke kun enkelte sider.

Men det er et forsøg værd at slå din firewall fra og se om det hjælper noget, bare for at være sikker.

Prøv http://www.nanoscan.com/ hvis det ikke hjælper.
Og ellers er #4's hijackthis.de heller ikke dumt at prøve.
Gravatar #8 - kronborg
7. okt. 2007 20:18
Jeg har haft et problem der minder om dit, dog kun med ét website (alexa.com). Når jeg prøvede at browse sitet, var fejlen "localhost kan ikke kontaktes", og det lød jo ret mærkværdigt. Men jeg fandt ud af, at et eller andet havde ændret i min hosts-fil (C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts), så alexa.com pegede på localhost (127.0.0.1).
Så mit tip er, at du tjekker den en gang og ser om du finder noget spændende. Filen skal normalt kun indeholde en del linjer kommentarer (linjer der starter med #) og derefter "127.0.0.1 localhost".
Gravatar #9 - tgr
8. okt. 2007 06:44
#7 Der er et problem med 3's USB modem og Panda Antivirus - uden firewall - så jo det kan det.

Når man har installeret det USB modem bliver sider som google.dk, dr.dk etc. umulige at besøge. Slår man Panda fra er der ingen problemer. Man behøver ikke engang lige at bruge forbindelse for det modem, hvis bare den er installeret.

Har haft store problemer på min arbejdsplads med at finde ud af det.
Gravatar #10 - zigma.dk
8. okt. 2007 08:07
#9 okay, fair nok :-) Har du sat dit 3-modem til "sikker zone" fremfor "begrænset zone" under indstillinger for firewall'en?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login