mboost-dp1

Tegneprogram


Gå til bund
Gravatar #1 - stargate
12. maj 2008 11:50
Jeg søger et program for min svigerfar

Han vil gerne kunne tegne (paint bare bedre) og så ville han også gerne kunne lave streamer (bilstreamer og navne på lastbiler), så jeg ville høre om der findes nogle af dem, gør ikke noget at det skulle koste noget men hvis der findes et gratis

han har en PC med de her spec.
core 2 duo E4700
2 GB pc2-5300
320 GB SATA II
Geforce FX 5200 128 MB

nogle der kunne give et par eksempler
Gravatar #2 - lorenzen
12. maj 2008 11:52
Der er jo altid Photoshop/Indesign/etc men just ikke nogen billig løsning.

Måske GIMP kan løse problemet.
Gravatar #3 - stargate
12. maj 2008 11:59
Hvad koster de programmer da han kan få tilskud til det
Gravatar #4 - rackbox
12. maj 2008 12:09
#1 Du kan hente inkscape.org - et fantastisk og gratis vektorprogram. Af betalingssoftware findes ikke bedre programmer end Corel Draw til formålet.

Hvis han vil lave tekster til biler, så er du formentlig klar over, at et tegneprogram ikke er nok. Der skal også bruges en skæreplotter / folieprinter.

Hvis din far har en skæreplotter, så er paint/photoshop udelukket til at fremstille grafik til biltekster, da der er krav om vektorformat.

Du er velkommen til at ringe til min ang. din forespørgsel. Du kan finde mine kontaktinfo gennem min profil.
Gravatar #5 - stargate
12. maj 2008 12:46
skæreplotter / folieprinter kan han få adgang til via en af de venner han har fra sin skoletid

men så ville du sige Corel draw er det han skulle købe ?

Men ellers er photoshop vel det "normalt" billigste
Gravatar #6 - Bornslippy
12. maj 2008 12:51
Adobe Illustrator skulle vel også kunne løse det.
Hvis det er vektor der skal til.
Gravatar #7 - freesoft
12. maj 2008 13:35
1 skrev:
Han vil gerne kunne tegne (paint bare bedre)
Paint.net
Gravatar #8 - rackbox
12. maj 2008 14:57
#6 Illustrator er for dyrt - og til formålet temmeligt ringe.

#5 Corel Draw er the way to go - som nævnt kan du ikke bruge Photoshop til noget som helst, hvis du skal bruge en skæreplotter.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login