mboost-dp1

Tanker om Vista der sjovt nok passer med mine oplevelser...


Gå til bund
Gravatar #1 - terracide
24. maj 2008 07:58
http://www.pcmag.com/article2/0,1895,2286065,00.as...

Her remses der grunde op til at Vista har fejlet, og jeg kan desværre kun nikke genkendende til dem...specielt delen om winFS...
Gravatar #2 - reefermadness  
24. maj 2008 10:15
Artiklen har ret i mange ting...

Synes dog hverken at batteri-tid eller performance er et problem på vista mere. Men det er nok et spørgsmål om hvilken hardware det køres på samt hvor gode driverne er..

Vi kan ikke gøre andet end at håbe på at windows 7 bliver bedre..
Gravatar #3 - arne_v
25. maj 2008 22:40
#1

Ret underholdende artikel.

Hvis den skulle have været interessant fremfor morsom skulle de have spurgt en som ved noget om software.

"Code size ... TOO BIG" - ifølge det man ved om XP og Vista, så er code base vokset med 20% fra 2002 til 2007 (d.v.s. på 5 år). Selvom det absolutte antal linier kode er stort, så er det faktisk ikke ret meget relativt set. Langt de fleste styresystemer, database servere, applikations servere vokser med mere end 20% over 5 år.

"the Windows drivers that worked with XP did not necessarily work with Vista" - det er absolut ikke unormalt at drivere ikke virker til en nyere version af styre systemet.
Gravatar #4 - myplacedk
26. maj 2008 04:39
3 skrev:
"Code size ... TOO BIG"

Jeg har nu tendens til at være enig med ham på dette punkt. Min Windows Vista-installation fylder mere end en single layer DVD. Ubuntu fylder én CD, og indeholder både office-pakke og hvad ved jeg. For mange det en komplet og brugbar workstation. Hvem kan sige det om en ren Vista-installation?

At drivere stopper med at virke overrasker mig til gengæld ikke. Det er hvad der sker, når man laver store ændringer i kernen. At (hvis) de nye drivere så stinker, det er et helt andet problem.
Gravatar #5 - trylleklovn
26. maj 2008 11:26
Dvorak er altid sjov, selvom man nok ikke skal tage alt han siger 100% seriøst så har han bestemt nogle gode pointer.

Men til en sidenote, så var jeg så naiv at tro, at 10gb partition var nok til Vista... TSK TSK.. Hvor var jeg dog naiv!
Gravatar #6 - terracide
27. maj 2008 03:47
#5:
20GB er også for lidt...lærte jeg på den hårde måde...
Gravatar #7 - DanaKaZ
27. maj 2008 05:46
#5 Han lagde jo ud med konstant at flame Apple for at få fanatikere til at læse hans blogs, hvorefter han iscenesatte hans "konvertering" til Mac. Ville være kritisk over for alt han har skrevet.
Gravatar #8 - reefermadness  
27. maj 2008 07:45
#6 - Det fandt jeg også ud af på den hårde måde... Heldigvis kan man ændre partitionerne i vista uden at miste noget, måske havde de forudset det hehe :)
Gravatar #9 - terracide
27. maj 2008 09:28
#8:
Kommer i den grad an på hvilke andre typer partioner du har på din disk...og at et OS skal bruge +20Gb er latterligt...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login