mboost-dp1

Tænd pc med strømmen


Gå til bund
Gravatar #1 - Darth Buss
12. aug. 2008 12:12
halløjsa.

Jeg har en håndfuld computere som jeg meget gerne vil have til at starte op når jeg tender for strømmen på stikkontakten. Er der nogen der har et godt råd til hvordan jeg bærer mig ad med det?
Jeg har kigget lidt i BIOSen men der er ikke rigtig noget der springer i øjnene, og jeg ved heller ikke rigtig hvad jeg leder efter.
Hjælp meget velkommen.

Darth buss
Gravatar #2 - siliankaas
12. aug. 2008 12:57
Jeg ved ikke om den løsning findes, men hvorfor ikke bruge WOL?
Gravatar #3 - ajust
12. aug. 2008 13:06
Tænd-knappen på min stationære har sat sig fast, så den tænder altid når jeg tænder for strømmen på mit værelse...

Den slukker dog også igen, fordi tændknappen jo bliver holdt nede >_<!


edit:
Ok, nu læste jeg lige mit indlæg.. Det er vist ikke særlig brugbart :D
Gravatar #4 - kimx
12. aug. 2008 13:49
#1

Prøv at kigge i bios, jeg er tidligere stødt på en funktion der gør det du siger muligt.
Gravatar #5 - klh
12. aug. 2008 16:54
#1 - Darth Buss
Det bør kunne indstilles i BIOS.

Der skulle være noget i hovedmenuen, der hedder noget i retning af #Power Management Setup" og inde i den menu bør der kunne findes et felt der hedder noget i retning af "Restore on AC Power Loss", "AC Back Function" eller lignende, hvor du kan finde en indstilling der hedder i retning af "Full-on", som gør computeren tænder når der tilsluttes strøm.

Grunden til alle navneforbeholdende er, at disse skifter som vinden blæser ;)
Gravatar #6 - Darth Buss
13. aug. 2008 11:27
Tak for svarene.

Jeg kan finde "power management setup" men der er ikke noget som helst derinde der hedder noget med "ac". Jeg syntes at jeg har prøvet at ændre allle punkter fra disabled til enabled, en ad gangen og genstarte, men der er ikke noget der virker efter hensigten.

Kan det være at mine computere bare ikke understøtter den funktion? Eller er det bare mig der ikke kan finde den?

Rimeligt frustrerende.

Er der en anden måde man kan tænde dem på, uden at skulle ned og trykke på selve kabinettet?
Gravatar #7 - themuss
13. aug. 2008 11:31
Det er dig der ikke kan finde funktionen.i din BIOS. Hvilket bundkort drejer det sig om?
Gravatar #8 - JensOle
13. aug. 2008 12:01
Det kommer an på hvilket motherboard og bios du har. Ikke all motherboards har denne funktion.

Du kan selvfølgelig altid bruge et lille relæ, loddekolbe, og lidt teknisk snilde.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login