mboost-dp1

Synkronisering af Outlook på flere computere?


Gå til bund
Gravatar #1 - klh
24. aug. 2008 09:17
Halløjsa allesammen

Jeg er i den situation, at jeg har fået mig en ny bærbar computer (en HP Compaq 8510P, hvis nogen skulle spørge), og ønsker at kunne synkronisere mine outlook-meddelelser, mapper, aftaler osv. mellem de to computere.

Er der nogen der har kendskab til noget software der kan det? Helst freeware, men ikke påkrævet.

Jeg ved, at man kan gøre det med en Exchange-server, men det virker for mig som en lidt for drastisk løsning, og det koster også r***n ud af bukserne at skaffe sådan én ;)

Speak up! Kom med forslag eller idéer, alt modtages med største glæde!
Gravatar #2 - fidomuh
24. aug. 2008 10:44
Imap.
Imap.
Imap.

Hvor har du mailserver henne? :)
Gravatar #3 - TullejR
24. aug. 2008 10:46
#2: Men imap kan jo ikke bruges til at synkronisere en kalender :-)

Men ja, imap er helt sikkert en del af løsningen.
Gravatar #4 - freesoft
24. aug. 2008 11:52
Google, burde kunne bruges, har dog ikke selv testet den.
Gravatar #5 - klh
24. aug. 2008 12:02
2 skrev:
Imap.
...
Hvor har du mailserver henne? :)

Arh, IMAP havde jeg ikke selv tænkt på. Kunne måske være en løsning - ser ud til, at Surftown vil give mig adgang til sådan én. Jeg ved dog ikke hvor glade de er for, at jeg ligger en temmelig stor indbakke direkte over på den :S

4 skrev:
Google, burde kunne bruges, har dog ikke selv testet den.

Hmm, det kan den muligvis. Det kunne bare være über fedt hvis man kunne få det hele samlet i én pakke hvor kontakter osv. også synkroniseres :)
Gravatar #6 - fidomuh
24. aug. 2008 12:59
#3

Men imap kan jo ikke bruges til at synkronisere en kalender :-)

Men ja, imap er helt sikkert en del af løsningen.


Hvorfor ikke det?
IMAP er ligeglad med hvilken data den synkroniserer i dine mapper...
Hvis din mappe indeholder kontaktpersoner kan du fint synkronisere dem mellem alle dine mail-klienter.

Problemet er nok naermere at klienterne skal supporte kalender over IMAP, men ellers er CalDAV ogsaa rimeligt bredt understoettet ;)
Gravatar #7 - Wassini
24. aug. 2008 14:37
En løsning jeg bruger (som nok ikke er optimal i dit tilfælde - og slet ikke gratis) er at jeg bruger min Windows mobil til dette. Når jeg sætter den i den ene PC synkroniserer den hele min Outlook. Derefter kommer jeg hjem og synkroniserer den med min private Outlook.

Dette kræver ikke en Exchange server.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login