mboost-dp1

Søger nogle RTS/TBG spil som fungerer på x64 også


Gå til bund
Gravatar #1 - cyandk
26. aug. 2008 15:33
Mig og en kammerat har længe ledt efter det perfekte strategi spil, men indtil videre er vi kun kommet frem til et enkelt som er nogenlunde, nemlig Heroes of Might and Magic III.

Eneste krav er at det funker på x64 (så ingen 8- eller 16bit) og at der er multiplayer

Så min request er at i deler jeres strategi så vi kan få gang i noget gaming igen!

Vi har prøvet;

Alle C&C, en omgang bræk for at sige det lige ud.
Alle Total War, ikke lige vores omgang te, men nice grafik :P
Anno 1701, udemærket spil.
Heroes 4/5, 3eren slår dem altså med bølge længder.
World in conflict, udemærket spil, men ikke så udfodrende.
Theatre of War , World in conflict clone, men generalt en del dårligere.
Age of empires 1/2, udemærkede spil men blir for meget opgrading
Age of Mythology, samme som AOE
Rise of Nations, BORING!
Warcraft II og III, ikke vores kop te, for langsomt.

På forhånd, tak! :)
Gravatar #2 - zacho
26. aug. 2008 15:46
Starcraft? - Hvis det da kan køre på x64, har aldrig prøvet det siden jeg fik smidt Vista 64bit ind... Men synes det er et kanont spil...

Derudover kunne du også prøve Company of Heroes, måske lidt langsomt game play, men synes det fungere rigtigt godt. (Hvis du vil prøve det inden køb, så lad vær med at opdater det til over version 1.7!)

Ellers er der også The Battle for Middle-earth I/II som også fungere helt fint.
Gravatar #3 - XorpiZ
26. aug. 2008 17:03
Dawn of War!
Gravatar #4 - Simm
26. aug. 2008 18:23
#1 8 eller 16 bit, så skal I vist have gang i DOSEmu ;)
Gravatar #5 - dyg
26. aug. 2008 18:32
Total Annihilation og Supreme Commander, rigtig gode spil.
Gravatar #6 - lolage
26. aug. 2008 18:34
Har du prøvet/oplevet "Dungeon keeper"?
Det er en klassiker og alle der har prøvet elsker det og det vil du 100% også hvis du gav det en chance og noget tid til lige at lære det. Der findes både Dungeon Keeper 1 og 2. Dit første indtryk vil nok være; "Lol, 'fed' grafik". Men det skal vise sig at det er nok det sjoveste strategi spil du kan finde.

DK1
http://en.wikipedia.org/wiki/Dungeon_Keeper

DK2
http://en.wikipedia.org/wiki/Dungeon_Keeper_2

Kort forklaring:
Du er den onde i spillet. Du skal som mange andre strategi spil bygge en base og få skabt en hær. I spillet kommer hæren dog ikke via at købe dem som det er i mange. Her er heller ikke food/tree/stone osv. Kun gold. Du har i din base forskellige "områder". Spise sted, trænings sted, sted hvor du placerer guld, tortur kammer, fængsel og meget meget meget meget andet. Det skiller sig helt klart ud fra andre strategi spil som handler om en gammel tidsalder (som du kender det). Spillet er også i Humor genre helt klart. DK2 kan fås med dansk tale og sjovere blir det ikk :D.

Hvis du dog allerede kender spillene har jeg da spildt en masse tekst her xD. I hvert fald, GIV DET EN CHANCE, PRØV DET! Du vil ikke fortryde det. Tror andre DK gamers her (hvis der er nogen) kan være enige med mig.
Gravatar #7 - reefermadness  
26. aug. 2008 20:07
Cossacks kan være meget sjovt, men også langtrukket.. Det er dog sjovt at man kan have flere tusinde enheder (foregår i 1700-1800 tallet)

(Cossacks II er det rene gylde så styr uden om det)

Desuden synes jeg også blitzkrieg kan være meget sjovt, men man kan ikke bygge mænd så det er et virkelig taktisk spil
(WWII spil)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login