mboost-dp1

Skype falder ud


Gå til bund
Gravatar #1 - BjarniM
29. sep. 2008 19:24
Min moster har problemer med at bruge Skype, som hun ellers vældig godt kunne tænke sig at bruge.

Når hun snakker (kun telefon, ikke video) gennem Skype hakker det undervejs hele tiden, og efter cirka 2-3 minutter mister hun forbindelsen.

Hendes internetforbindelse er kun på 1024/512, og når jeg har målt den får hun cirka 80-90% af den opgivne forbindelse, så det er nogenlunde i orden.

Kan hendes "lille" internetforbindelse være forklaringen på hendes konstante problem med at Skype falder ud?
Gravatar #2 - madeinrussia
29. sep. 2008 19:26
Tvivler på det er nettet, er det kun skype? sidder hun på trådløs? sidder hun som den eneste på sit netværk ?
Gravatar #3 - BjarniM
29. sep. 2008 19:29
Det er kun Skype, mig vidende. Hun kører trådløst, hvilket fungerer fint. Ja, det er kun hende på nettet.
Gravatar #4 - HURRDURR
29. sep. 2008 19:33
Altså umiddelbart ville det jo være en ide at prøve med kabel istedet for trådløs for at udelukke at der er problemer med det.
Gravatar #5 - BjarniM
29. sep. 2008 20:56
Forbindelsen virker ubeklageligt med alle andre programmer, så mon det hjælper?
Gravatar #6 - HURRDURR
29. sep. 2008 21:26
Jamen hvilke andre programmer mener du? Hvis den trådløse forbindelse er en anelse ustabil er det meget svært at mærke hvis du f.eks. bare sidder på nettet.
Gravatar #7 - madeinrussia
30. sep. 2008 05:09
#5 set ud fra, den måske kommer af mens hun sidder og læser en mail, også hopper på igen hurtigere end hun er færdig, jeg ville nok skyde på det enten er fordi de sidder flere " collisioner " som er meget sjældent set "privat" - eller at det trådløse er løst, måske sku du prøve et andet tale program? der findes et utal af dem..
Gravatar #8 - BjarniM
30. sep. 2008 06:59
#6

F.eks. streaming netradio eller tv.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login