mboost-dp1

Rip CD'er til FLAC


Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
14. mar. 2007 09:13
Jeg har ikke noget problem med at finde en "ripper", der kan rippe til FLAC, for der er jo nok at vælge imellem. Det jeg vil med denne tråd, er at høre om der er nogen der kender en god ripper, en der kan connecte til an database og hente album-oplysninger, og som gode/brugbare indstillingsmuligheder for det musik man ripper?
Gravatar #2 - Fjolle
14. mar. 2007 12:03
EAC er vist den man bruger
Gravatar #3 - holmen
14. mar. 2007 12:06
Jeg siger tak, og kigger på det når jeg kommer hjem i morgen.
Gravatar #4 - hundeboll
14. mar. 2007 13:15
grip er dejlig, hvis du bruger Linux og Gnome :)
Gravatar #5 - holmen
14. mar. 2007 13:48
#4 må hellere lige påføre, at det skal være til windows. Men det kan også blive aktuelt til linux, så det noterer jeg lige ned.
Gravatar #6 - hundeboll
14. mar. 2007 14:08
Til windows kan jeg anbefale CDex. Det bruger CDparanoia til at rippe og kan derfor rippe nærmest alt :) Og selvfølgelig kan det rippe til FLAC og hente data fra freedb.org...
Gravatar #7 - holmen
14. mar. 2007 14:16
Det ser godt ud, tror der skal rippes CD'er på søndag. Hvis hovedet er i form til det, hehe.
Tak for hjælpen.
Gravatar #8 - Bornslippy
14. mar. 2007 14:58
Winamp 5.33 gør det også har jeg brugt en hel del gange.
Gravatar #9 - amokk
14. mar. 2007 20:30
#8 kan den rippe til FLAC?

jeg har gode erfaringer med CDex og FLAC, her står det nødvendige at vide:
http://www.pfarrell.com/music/slimserver/cdextip.h...

og ja cdex finder selv oplysninger fra FreeDB

Hvis du har mange filer som du har fået tagget forkert eller lign kan jeg klart anbefale http://www.mp3tag.de/en/ som kan lave et FreeDB opslag på en rippet CD, blot du markerer de tracks som er på albummet, samt omdøbe dem på baggrund af tags mv... super nice

Og husk så lige at købe en squeezebox til at høre dine FLAC filer på :P
Gravatar #10 - Bornslippy
14. mar. 2007 22:49
@ #9:
Yep det kan den og den tjecker også skiverne hos Gracenote CDDB og så kan man encode i en hel del forskellige formater...
Har selv brugt en del encodere, men er altid vendt tilbage til Winamp da jeg synes den er lettest og den mest alsidige encoder, og bedste player.

Winamp Screenshot
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login