mboost-dp1

Program til design


Gå til bund
Gravatar #1 - PRiNG
19. maj 2008 06:27
Hej jeg mangler et program som man kan designe ting med, f.eks skal lave nogle tegninger til et nyt køleskab som en opgave, men hvad skal jeg bruge

gør ikke noget det koster penge, bare helst ikke over 10.000 kr
Gravatar #2 - don
19. maj 2008 06:28
ingeniør eller design fokus?
Gravatar #3 - starn
19. maj 2008 06:43
Du kan kikke på Autodesk Inventor, jeg har selv arbejdet med det på HTX, i et maskin fag. Hvor der skulle designes forskellige maskiner, til "erhverslivet". Du har mulighed for at designe, og arbejdes tegninger laves nemt. Når alle de dele du skal bruge er lavet, sætter du dem sammen, og du kan se din kontruktion i brug.

http://www.autodesk.dk/adsk/servlet/index?siteID=4...
Gravatar #4 - PRiNG
19. maj 2008 06:57
#3 okay, jamen det ville jeg prøve at kigge på, en fra et andet info site skrev at jeg skulle bruge autocad, men er det ikke til noget helt andet
Gravatar #5 - don
19. maj 2008 07:08
Ja men Autodesks Inventor følger ikke helt pris kravet
http://cadbutik.dk/product.asp?product=398&sub...
bruger det selv til daglig og fungere rigtigt godt.
Hvis du vil have noget lidt mere pris venligt så kig efter alibre design eller Rhinocerus lidt afhænig af krav
Gravatar #6 - PRiNG
19. maj 2008 08:04
60.000 er lige mere end jeg vil give,
Gravatar #7 - don
19. maj 2008 08:25
Hvis du er studerende? kan der købes en licens til 1000 kr ca. men ellers alibre hvis du skal bruge konstruktionstegninger
Gravatar #8 - Simm
19. maj 2008 08:35
Hvad med QCad:
http://www.ribbonsoft.com/qcad_downloads.html

Har ikke selv prøvet det, men fint ser det ud.

Det koster kun 24 euro. Kan eksportere i DXF-format og en del andre.
Der er vist også en community edition der er gratis hvis du kan compile det selv
Gravatar #9 - illishar
19. maj 2008 09:51
Hvis det er til teknisk design, kan jeg varmt anbefale ProEngineer. Det er et CAD-værktøj, ligesom QCad. Prismæssigt er QCad dog måske lidt mere interessant.
Gravatar #10 - Ju9or
19. maj 2008 10:22
AutoDesk Inventor er gratis i 30 dage... Først derefter koster det.
Jeg arbejder med det til dagligt og jeg kender flere virksomheder der bruger 2 maskiner hvor de lægger en ghost ind med Inventor hver 30.dag. Så slipper de for at betale og så kan de stadig arbejde med det. Det er LIDT bøvlet, men det virker... :o)

Har du problemer med det kan du PM mig så skal jeg nok prøve at hjælpe dig med brugen af det...
Når først man er kommet igang og har fundet ud af det grundlæggende bag det, så er det ret nemt at gå til...
Gravatar #11 - don
19. maj 2008 10:41
#9 ved ikke om du har tjekket prisen for en Pro/E licens fornylig? den ligger noget over budget vidst. Hvis det skal være 3d og han kan finde en inventor licens så brug det!
ellers kan en autocad klon som qcad eller andet fint bruges til 2d
Gravatar #12 - Ju9or
19. maj 2008 11:53
Jeg kom i tanke om Google SketchUp (ikke at forveksle med Googles Kethup..hehe)
Det kan i den gratis version vist nok en del ting også. Men jeg er ikke sikker på man kan lave detailtegninger med det?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login