mboost-dp1

Nyt gratis multiplayer mobilspil


Gå til bund
Gravatar #1 - portaplay
14. apr. 2008 18:25
Hejsa, vi er et nystartet mobilspilsfirma, der lige har lanceret en beta udgave af vores spil.

Vi er i gang med at teste spillet og vil derfor gerne have indput vedrørende både spillet og især hele vores netværks-del som er lidt specielt.

Spillet er et Backgammonspil der benytter SMS til dataoverførsel, så man kan spille direkte mod vennerne. -vi bruger altså hverken bluetooth, gprs eller lignende. Det betyder så også at det er gratis at spille, hvis man har et "fri SMS" abonnement.

Spillet er gratis at downloade og spille, men vi satser på en elelr anden dag at tjene penge ved at vise reklamer når spillet starter :)

Man kan få spillet ved at sende en sms til nummeret "1231" med teksten "pp bg"
-når først man har det, kan man sende det videre til venner og bekendte, hvis man mangler nogen at spille imod.

Når i har prøvet spillet, må i meget gerne smide feedback / forslå
forbedring / påpege fejl på: feedback[a]portaplay.dk

M.v.h. Hans, PortaPlay

P.s. man kan se mere på vores hjemmeside www.portaplay.mobi (den er også i beta stadiet, så bær over med den..)
Gravatar #2 - TullejR
14. apr. 2008 18:37
Men for alle andre der ikke har fri sms, der er det sgu da dybt godnat at kommunikere på den måde!
Der er jo et voldsomt overhead ved brugen af sms'er, i stedet for bare at bruge almindelig dataoverførsel..
Gravatar #3 - stargate
14. apr. 2008 18:45
Hvorfor skal flok oprette en profil på newz.dk og spamme med deres hjemmeside, Crew burde lave en regel om at man ikke kan oprette en ny tråd de første 48 timer
Gravatar #4 - cazotaro
14. apr. 2008 20:31
#2 her ret, måske kunne I når I når dertil, lave det sådant at det også kan køre over bluetooth, eller lign. så man inden spillet startes, vælger dataoverførselsmetode.

Interessant idé ellers :)
Gravatar #5 - portaplay
15. apr. 2008 04:40
Hejsa, beklager hvis det bliver anset for at spamme, men nu er programmet gratis, så derfor tænkte jeg at det var ok.

Mht. til bluetooth og GPRS, så er problemet at man ikke kan "pushe" en connection. Dvs. hvis jeg vil spille mod min ven, så kan jeg ikke rigtigt starte et spil mod ham, da han aldrig vil få det at vide.

Vi har i stedet udviklet et program, hvor man kan spille tur-baserede spil via SMS. Det betyder kort sagt at:

Man kan spille mod alle man kender, bare man kender deres tlf nummer.
Man får notitser om når der er kommet træk retur, men man behøver færst at tage et træk / svare på et træk når man har tid, og endeligt så kan man have gang i flere spil på en gang.

Mht. til SMS så ja, de koster mere pr MB en datatrafik. Men vi har sørget for at der kun bliver sendt en sms pr træk, hvorved det ikke er så slemt. Flere af vores kommende spil (egne titler) vil også give mulighed for at tage flere træk ad gangen, som så bliver kombineret i en SMS.
Gravatar #6 - reefermadness2
15. apr. 2008 05:03
Hej portaplay :)

Jeg vil altså holde med #2 i at SMS ikke er den smarteste måde at kommunikere med... Det er jo ikke helt umuligt at gøre dette over GPRS/WAP (godt nok kan man nok ikke direkte forbinde to telefoner, men du kan da ihvertfald lave noget server-klient halløj)

Jeg vil da lige prøve det med kæresten når hun får fri fra arbejde, så skal du nok få feedback..



OG så lige noget til jer der rater ham som flamebait... klap lige hesten ikke? det her er jo en der spørger efter feedback, og ikke en der prøver på at lave skjult reklame for sin webshop..
Gravatar #7 - holmen
15. apr. 2008 07:09
jeg synes det er nice at det kører over sms. Det er det letteste for "almindelige mennesker" at forstå, frem for noget server/client noget.

Og som #5 selv skriver, så er der alle fordelene ved at beskeden, i næsten alle tilfælde, nok skal nå frem og den ikke er afhængig af at modtager svarer med det samme.

Nu spiller jeg ikke selv backgammon, men var det et spil som jeg gad spille, så ville jeg da klart give det en chance.

De fleste jeg kender, som kunne finde på at spille spil over deres telefon, de har næsten alle fri sms, så jeg tror ikke at det vil blive et problem...
Gravatar #8 - reefermadness2
15. apr. 2008 07:19
Jeg ville alligevel foretrække wap frem for SMS... jeg betaler ca 19 øre per sms... og hvis jeg skal spille et helt spil backgammon bliver det altså til en del penge jeg skal til at betale :(
Gravatar #9 - NioBe
15. apr. 2008 09:27
#8
Så kan man jo så se det på det her punkt at wap er dyrere, og gprs er også dyrt i længden (ca 10 kr for noget al la 1 MB). Nu ved jeg ikke helt hvordan det foregår... Men med SMS er du ikke "PÅ" heletiden når du spiller hvilket er nok meget godt for så spare du de penge.
Gravatar #10 - portaplay
15. apr. 2008 09:27
Til #7 og #8 så er jeg ganske enig med jer.
-vi ved godt at backgammon ikke er den optimale titel, hvorfor det også er en "tester". Spillet er lidt for langt.

Af samme grund kommer vi snart ud med et 4-på-stribe (inkl. computermodspiller), her engang i maj måned. Derefter kommer vi med nogle egne titler som typisk tager mellem 2-6 træk at spille færdigt (noget Worms-agtigt).


Så test det endeligt og kom med feedback, så kan vi få rettelserne med til de næste spil.
Gravatar #11 - NioBe
15. apr. 2008 09:31
#10
Kunne være sjovt med noget skak... Men det er der vist nok ikke så mange der spiller mere...
Gravatar #12 - reefermadness2
15. apr. 2008 09:33
#9 - med wap/gprs betaler du jo heller ikke for tiden... og en megabyte er altså ret mange sms'er

Hvis man antager at en sms er ca 160 bytes så er en megabyte ca 6553 sms'er!
Gravatar #13 - NioBe
15. apr. 2008 09:47
#12 tja nu har jeg så ikke brugt wap i mange år så jeg har nok gået glip af lidt.... Dengang kørte wap via opkald.... så kan man snakke om dyrt hvis man sad der et stykke tid....
Gravatar #14 - reefermadness2
15. apr. 2008 09:52
#13 mente selvfølgelig kun GPRS, HDSPA og lignende :)
Der er jo absolut ingen der bruger gammeldags PPP WAP mere, og dem der gør er nok ikke lige portaplay's målgruppe alligevel
Gravatar #15 - NioBe
15. apr. 2008 10:01
#13
Tja... så er selve mobilen da også for gammel til det he he
Gravatar #16 - portaplay
15. apr. 2008 10:08
Det er nu ikke helt rigtigt at GPRS er gratis, sålænge man ikke foretager sig noget. -der er vist oget løbende pakke-udveksling for at checke at connectionen består.
-men ja, hvis man lavede real-time spil eller spil hvor man skulle sende meget data, så ville SMS være horribelt dyrt og langsomt :)
-vi har så bare sørget for at der sendes meget få SMS'er, så det ikke bliver noget problem.
Gravatar #17 - searchia
15. apr. 2008 20:25
Ikke for noget men et lignende spil har været på nokia 6230i som er en del år siden
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login