mboost-dp1

Ny Browser der skal i brug


Gå til bund
Gravatar #1 - surfer99
11. aug. 2011 14:01
Tja så er det blevet tid at jeg kaster IEs tunge åg af og prøver noget nyt.

Det jeg helt specifik leder efter er en browser der giver mig lidt mere valgfrihed den skal helst kunne:

stoppe alle flash animationer (gerne erstatte dem med en "load flash knap"
ditto for alt Java skrammel

så den loader siden men uden java/flash bliver loadet da der efterhånden (i min ydmyge mening) er alt for mange irreterende pop over/under/siden der spiller musik eller lyd eller små film ved mouseovers.

Og det er især mouseovers der irreterrer mig.

også var det jo jeg tænkte at der var nogen herinde der kunne pege mig i den rigtige retning hvilken browser / plugins der kunne dække behøvet og om der er nogen konsekvenser jeg ikke har tænkt over :)
Gravatar #2 - trylleklovn
11. aug. 2011 14:05
Chrome spørger automatisk om du ønsker at køre java.
Så med Chrome+flashblock plugin så er du kørende.
Gravatar #3 - Clauzii
11. aug. 2011 14:06
Firefox + AdBlock Plus er en god løsning også.
Gravatar #4 - Daniel-Dane
11. aug. 2011 14:19
Hvis du går fra IE, kan du lige så godt tage Chrome, med mindre du har tænkt dig at sætte dig ind i Firefox. Firefox er lidt mere fleksibel; fx er der flere ting, man kan mellemklikke på (nyt faneblad). Firefox har et bredere udvalg af udvidelser, som ofte kan lidt mere. For det meste har man dog ikke brug for det. Hvis du ikke er en hardcore internetter (det er du ikke), kan du lige så godt vælge Chrome.
Gravatar #5 - trylleklovn
11. aug. 2011 14:23
Daniel-Dane (4) skrev:
Hvis du ikke er en hardcore internetter (det er du ikke), kan du lige så godt vælge Chrome.

Har du overhovedet prøvet Chrome eller har du bare læst et Komputer for alle-blad.
Gravatar #6 - Daniel-Dane
11. aug. 2011 14:40
Jeg har brugt Chrome. Der er flere mangler, og Firefox har flere og bedre udvidelser. Prove me wrong. (:

inb4 fejlslutning
Gravatar #7 - Zombie Steve Jobs
12. aug. 2011 00:14
#6 firefox er en omgang bloated crap, og hvem fanden gider 60.000 plugins og udvidelser anyways?
Gravatar #8 - surfer99
12. aug. 2011 06:58
Jeg har prøvet chrome tidligere og dens indstillings menuer irreterede mig temmelig meget især "skal jeg oversætte det her for dig" boksen >.<

Jo man kunne slå det fra per websted eller per sprog, men jeg vil langt hellere slå den slags ting til frem for at konstant skulle slå dem fra (da jeg besøger både engelske tyske og norske sider blev det bare træls - især da jeg ikke kunne finde en slå oversæt funktionen totalt fra)
Gravatar #9 - fjols
12. aug. 2011 07:09
Nu behøver vi ikke gøre det sværere end det er.
Slå oversættelse helt fra
Slå oversættelse af et bestemt sprog fra
Gravatar #10 - surfer99
12. aug. 2011 07:23
ahhh det var dejligt :D

men har ikke fundet en måde at få den til at stoppe med at afspille flash, er det også muligt?
Gravatar #11 - fjols
12. aug. 2011 07:33
Det fik du ellers svar på i #2. En hurtig søgning på flashblock
Gravatar #12 - Daniel-Dane
12. aug. 2011 08:30
#7
Du ser det som bloated, jeg ser det som indholdsrig og fleksibel.
Gravatar #13 - Nagelfar^^
25. aug. 2011 11:16
#9
Skudda smart at man kan kollapse fanerne så der kun står et logo.. how to?

inb4 for doven til at... højreklikke lol.. fandt det.
men pissesmart alligevel.

I tried Chrome once and I haven't looked back since
Gravatar #14 - Alrekr
25. aug. 2011 14:06
Steve Jobs (7) skrev:
#6 firefox iPhone er en omgang bloated crap, og hvem fanden gider 600.000 plugins og udvidelser apps anyways?


See what I did there? :)
surfer99 (8) skrev:
Jeg har prøvet chrome tidligere og dens indstillings menuer irreterede mig temmelig meget især "skal jeg oversætte det her for dig" boksen >.<


Denne side er tilsyneladende på [NORSK]. Ønsker du at oversætte til [DANSK]?

Ørhm, tjahh.. Det er jo trods alt edbpriser.dk jeg er inde på..
Gravatar #15 - reefermadness  
27. aug. 2011 16:09
Steve Jobs (7) skrev:
#6 firefox er en omgang bloated crap, og hvem fanden gider 60.000 plugins og udvidelser anyways?


Det handler ikke kun om at have flest, men også om at have de bedste.. Jeg ville blive idiot hvis jeg kun havde f.eks chromes debug tool, og ikke firebug, tamperdata osv til firefox..

Men ja firefox er ikke noget bloated crap som sådan, men det er notorisk spækket med memory leaks..
Gravatar #16 - ignuz
27. aug. 2011 22:06
Nu når vi er inde over chrome funktioner er der så nogle der kan fortælle mig om funktionen "tilføj et stikord til denne søgning" som det hedder i firefox tilsvarende findes til chrome ? Pointen med funktionen er at du binder en genvej til et søgefelt, eksempelvis har jeg bindet "yt" til youtube og kan derved nøjes med at skrive "yt blabla" også vil den søge på blabla på youtube.
Gravatar #17 - gumleren
27. aug. 2011 22:36
Skriv "y" og tryk tab. Det kræver selvfølgelig, at YouTube kommer frem som det første resultat, når du trykker "y", men ellers skriver du bare "youtube" og trykker tab.

Det kan man med en del sider (bl.a. Googles egen og Grooveshark).

EDIT: Du kan faktisk også vælge dine egne keywords. Gå ind i indstillingerne og tryk "Manage Search Engines" under "Basics"-fanen. De hedder nok noget lignende på dansk.
Gravatar #18 - Magten
27. aug. 2011 22:51
Nagelfar^^ (13) skrev:
Skudda smart at man kan kollapse fanerne så der kun står et logo.. how to?
Højreklik og vælg "pin tab". Hvis du ikke lukker tab'en inden du lukker Chrome så vil den også åbne næste gang du åbner Chrome.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login