mboost-dp1

Linux installation over netværk


Gå til bund
Gravatar #1 - Gruesome
11. mar. 2004 01:50
Jeg sidder i den "uheldige" situation, at jeg har en bærbar computer uden cd-rom eller floppy drev. Lige nu kører den Windows ME (fulgte med som standard) og det er simpelt hen ikke til at leve med. Den kan desværre ikke boote fra USB, men tilgengæld kan den boote over LAN.
Jeg har søgt efter guides til at sætte en installation over LAN op, men har ikke fundet noget som jeg synes var særligt let at gå til, da de mest fokusere på clustere eller bare disk-løse systemer.
De to distroer jeg har overvejet at få på er SuSE og Mandrake (10.0 er lige blevet released til public, og den er dælme lækker).
Hvad kan jeg gøre for at få smidt Windows ME på porten, og få smidt et ordentligt stabilt system på?
Gravatar #2 - Petrovic
11. mar. 2004 07:15
Er det ikke muligt, at du kan sætte et eksternt cd-drev /A-drev til den bærbare??
Gravatar #3 - Gruesome
11. mar. 2004 07:44
#2

Joda, kræver bare lige man har en af de to ting. Har ikke lige penge til at købe det, og har hørt alle mine venner ad... Ellers ville det da være det letteste. Men tak for svaret :).
Gravatar #4 - JoeX2
22. mar. 2004 12:07
Hvis du vælger at bruge mandrake 10.0, kan du med fordel bruge den PXE-boot guide der findes i mandrake kontrol panel. Den hjælper dig til at sætte maskinen op til at starte en anden via netværk.

Når du så alligevel har downloaded mandrake cd'erne, kan du også bruge en guide i mandrake som laver en installations server, som du kan installere vælge som kilde efter din bærbar computer er startet op.

For at bruge disse guider i mandrake skal du installere pakke Wizards.
Gravatar #5 - Gruesome
22. mar. 2004 14:25
#4

Takker. Det ser ud som om det bliver løsningen :).
Gravatar #6 - Deternal
23. mar. 2004 09:55
#5: Ville være kanon hvis du lige gav lidt info om din erfaring med den install når du har testet det :)
Gravatar #7 - Wolly
23. mar. 2004 16:11
Yesp... jeg kunne også godt bruge den :-)
Gravatar #8 - Gruesome
23. mar. 2004 19:54
Det skal jeg gøre. Skal bare lige have en anden Mandrake box op at køre, men det kommer nok inden for de næste to uger.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login