mboost-dp1

Køre *.bat file som SYSTEM


Gå til bund
Gravatar #1 - Thorun
7. okt. 2010 18:38
Jeg har en *.bat-fil som skal køres som ND AUTHORITY\SYSTEM. Filen skal tilføje et netværksdrev til min computer. Men det skal gøres som SYSTEM. Hvis jeg blot kører filen som administrator (min egen konto), så virker mit tvist ikke.

Jeg kan lave en Task (Windows Task-manager) der kan køre min bat-fil som system. Denne task ville jeg så også have til at starte op, når jeg logger på min pc. Men det virker ikke. Derfor søger jeg nu forskellige løsninger på, hvordan jeg kan få kørt min *.bat-fil som SYSTEM eller hvordan jeg kan få et program til at forsinke starten af Task'en til EFTER jeg har startet min pc helt op.


Jeg har prøvet et lille program "delay run", men det kan ikke starte task.job kommandoer op. Jeg har søgt med lys og lygte på nettet for at se, hvordan jeg kan starte en bat-fil om som SYSTEM - men jeg har intet brugbart fundet.


Andre forslag?


Ps. Linket her forklarer årsagen til det her bat-fil / Task-halløj.
Gravatar #2 - XorpiZ
7. okt. 2010 18:41
Måske et dumt spørgsmål... men hvorfor ikke bare gøre det manuelt?

Hvis du vælger persistent i din net use command, så burde den vel finde netværksdrevet næste gang du logger på din pc.
Gravatar #3 - Thorun
7. okt. 2010 18:47
Indvil videre bliver jeg nødt til at gøre det manuelt - så jeg har ikke rigtig noget valg. Endnu. BAT-filen mounter et netværksdrev der gør, at mit backup program CrashPlan også fatter at se netværksdrevet. Det kan nemlig ikke se netværksdrevet hvis jeg bare tilføjer det (som også let kan gøres med windows GUI). Men tricket er, at bat-filen skal køres som SYSTEM og ikke bare som bruger/(admin).

For at backup-programmet virker altid, ville det være fedt, ikke at skulle tænke på, manuelt at starte en Task, hver gang jeg kommer til at genstarte pc'en.

Gravatar #4 - XorpiZ
7. okt. 2010 18:57
Oho.

I Windows 7 kan man lave et task-job, der starter som NT AUTHORITY\SYSTEM. Du kan sætte det til at starte ved logon og lave delays under triggers.
Gravatar #5 - Thorun
7. okt. 2010 19:01
Jep. Windows 7 har alle de smarte features :)
Min Latitude X1 hænger dog stadig fast i WinXP :(
Gravatar #6 - Magten
7. okt. 2010 19:08
Du skriver at du kan lave et task der kører når computeren starter.. Hvorfor fejler det? Er det fordi man ikke kan lave sådan et task med system account?

Hvis ja, så prøv den her og lav et scheduled task bagefter.
Gravatar #7 - zin
7. okt. 2010 19:13
Måske kan du lave samme trick med srvany.
Gravatar #8 - Thorun
7. okt. 2010 19:20
@6 læser linket. Årsagen til at min "Task" ikke starter op ved hverken "Ved Logon" eller "Ved Systemstart" kender jeg ikke. Jeg skulle mene, at det burde virke at udføre opgaven med "ved logon". Men jeg har prøvet 10+ gange med forskellige setups, og intet af det vil køre batch-filen korrekt.

Vender tilbage snarest med resultater af @6 og @7.
Gravatar #9 - Magten
7. okt. 2010 19:23
#8
Hvis det fortsat fejler, så prøv at tjekke event loggen (cmd - eventvwr.msc) for fejl under logon.. Det burde blive logget der :)
Gravatar #10 - Thorun
7. okt. 2010 19:50
@6: samme resultat som før. Har lavet 3 tasks med forskellige indstillinger og brugernavne. Men ingen af dem har startet min bat-fil op.

Bat-filen er således:
echo %date% %time% : "%cd%\mount.bat" >> C:\_Temp\mount.log 2>&1 2>&1
net use F: \\X1server\750 /USER:X1server\Ejer password >> C:\_Temp\mount.log 2>&1 2>&1


@8 Kan ikke hitte ud af den logbog :) men umiddelbart ser det ikke ud til, at der er nogen fejl nogen steder.
I min "egen" batch-log står der:
Systemfejlen 1231 opstod
Netværksplaceringen kan ikke nås. Yderligere oplysninger om hjælp osv...
Gravatar #11 - Thorun
7. okt. 2010 20:00
@7 Det er lige en tand over mit brugerniveau. Forstår under halvdelen af teksten og hvad jeg skal gøre.
Gravatar #12 - Thorun
7. okt. 2010 20:49
@7 - så fik jeg lavet en Test-service - med hjælp fra
denne side og denne side. Jeg er dog i tvivl om, hvordan jeg får sat tjenesten til at starte op med SYSTEM rettigheder - samtidig med, at jeg er usikker på, om jeg overhovedet har fået lavet tjenesten korrekt.

Jeg har taget et screendump af hvilke indstillinger jeg har foretaget.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login