mboost-dp1

keepit.com - ubegrænset backup (men ingen restore)


Gå til bund
Gravatar #1 - CableCat
12. mar. 2008 17:30
Ja fint ser det ud inden på deres hjemmeside, med SSL kryptering og troværdig design. Facaden krakelere når man opretter sin konto og får tilsendt sit password i klar tekst.

De siger i deres betingleser at de har en kopi af nølgen til at dekryptere ens data vedmindre man frabedre sig det. Men programmet fortæller at man skal huske at tage en kopi af nøglen for de ikke har den.

Men bedst er det når jeg førsøger at restore mine data, der får jeg kun tomme mapper... Så det jo ikke så svært at lave ubegrænset backup.

Falsk tryghed, kun 29kr/måndenen.
Gravatar #2 - BurningShadow
12. mar. 2008 17:38
Hmm, gad vide hvor mange der er dumme nok til at betale... Det kunne jo være at man skulle starte et lille firma, der tilbyder billig backup til private...
Gravatar #3 - CableCat
12. mar. 2008 17:47
Jeg forsøgte at restore min data på to forskellige maskine, en XP og en Vista, samme resultat. Massere af mapper, ingen filer. Jeg fortår ikke hvorfor deres supoortafdeling ikke springer op af deres stol når de høre sådan noget. Der jo ikke meget ved backup man ikke kan stole på.

Det skal selvføjelig også være at de bare bruger /dev/null som backup drev: :-).
Gravatar #4 - freesoft
12. mar. 2008 18:06
3 skrev:
Det skal selvføjelig også være at de bare bruger /dev/null som backup drev: :-).


Hehe ja, det er jo ubegrænset...
Gravatar #5 - TullejR
12. mar. 2008 19:50
Amazon S3..
Gravatar #6 - BurningShadow
12. mar. 2008 19:53
#5

Siger du at S3 heller ikke virker?
Gravatar #7 - TullejR
12. mar. 2008 20:06
#6: Jeg prøvede at sige "måske skulle du have valgt et mere seriøst firma til at håndtere dine data, #0.." :-)
Gravatar #8 - BurningShadow
12. mar. 2008 20:20
#7

Godt så, for jeg var liiiige ved at protestere, men tænkte nok at det var en ide at høre om der faktisk var noget at protesterer over, for S3 virker helt fint, og vi bruger det i stor udstrækning til Syllable :-)
Gravatar #9 - kres10
14. mar. 2008 11:42
AV!
Hos Keepit er vi ekstremt dedikerede på datasikkerheden. Det er hele vores troværdighed der afhænger af dette. Vi har investeret mange penge i lagerkapaciteten, så det ville være fjollet ikke at fylde den med jeres backups.
Hvis der er problemer med at gendanne en backup tager vi det meget alvorligt. Vi har sikkerhedsprocedurer der dagligt kontrollerer at alt er som det skal være. Teknisk set laver Keepit først en tom mappe, der efterfølgende hældes data i under restore. Når restore er gennemført skal alle data være i mappen, og du kan i programmet se en gennemført restore under 'gendan' fanen.
Supporten kan altid gå ind at se hvor mange data du har på serverne i din backup - bare kontakt dem, hvis du har problemer med restore. Når du har en backup gennemført, så har vi den helt sikkert hos os - endda i to eksemplarer.
Hvis supporten ikke 'springer op' vil jeg gerne have det at vide. Og du må gerne hilse fra mig og skrive 'spring' til dem. Password i klar tekst er et issue vi vil se nærmere på.
venlig hilsen Kresten, produktchef
Gravatar #10 - fidomuh
14. mar. 2008 12:03
Mehehe, det er altid sjovt at se chefer eller lignende fra diverse firmaer der haenger ud paa newz.dk :)
Gravatar #11 - myplacedk
14. mar. 2008 12:16
10 skrev:
Mehehe, det er altid sjovt at se chefer eller lignende fra diverse firmaer der haenger ud paa newz.dk :)

Hænger ud og hænger ud... Han har liiige registreret en ny bruger.

Mon ikke bare nogen har henledt hans opmærksomhed til denne tråd? Måske noget overvågning?

Jeg er da selv blevet introduceret til flere fora end jeg havde regnet med, ved at sætte Google til at give mig besked når nogen nævner "mit produkt".
Det giver mere feedback end bare at læse emails, og man får mulighed for at standse myter ved roden.
Gravatar #12 - fidomuh
14. mar. 2008 13:10
#11

Ah ja, det er selvfoelgeligt ogsaa en mulighed :)

Meget smart egentligt..
Gravatar #13 - CableCat
16. mar. 2008 19:03
#10-12
Prøv at søg på Google efter keepit.com. Dette indlæg er det 5. resultat. Men den noget provokerene overskrift, er det ikke så underligt at indlæget for opmærksomhed.

Jeg på ferie lige nu, og vender tilbage på tirsdag med et mere infomativt indlæg.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login