mboost-dp1

iPod Video?


Gå til bund
Gravatar #1 - DSA
12. sep. 2007 20:59
HJÆLP, jeg er i chok over mig selv...

Mine forældre var så søde at give mig en iPod Video i studentergave. Hvilket jeg blev ganske glad for. Da jeg normalt er ret teknisk, troede jeg det var intet problem... MEN mit problem er: JEG FATTER INTET..
Synes det er meget besværligt, så en eller anden sød sjæl, hjælp mig med at komme igang!? Har hentet iTunes, men kan ikke finde ud af bare at få sangene ned, og det med videoerne forstår jeg slet ikke. Har søgt en masse, men synes ikke det er nemt.. Hjælp..

Hilsen den åbenbare meget Utekniske student...:)
Gravatar #2 - Bjørn
13. sep. 2007 18:50
Jamen tillykke med den -

Når du plugger den til skulle den gerne poppe op i venstre side af iTunes i dit bibliotek. Når man gør det første gang plejer der også at komme en menu hvor man skriver sit navn.

Er det sket for dig?

Men når den popper op i venstre side når den tilsluttes, kan man, ved at trykke på den vælge forskellige indstillinger ! Fx om man selv vil bestemme hvilket musik der skal overføres eller om det er nogle playlist etc.

Formoder du kører XP -

Men prøv at skriv lidt mere info udover at du ikke kan finde ud af det. Genkender Windows iPod´en når den tilsluttes, kommer den frem i iTunes etc. Det funger ikke ved bare at smide filerne over på den som var det en ekstern enhed.

Videoerne skal være i et bestemt format. Tror jeg MiniatureZeus kan fortælle mere om...
Gravatar #3 - DanaKaZ
13. sep. 2007 18:57
#1 Video formatet skal være .mp4. Og encoded som Mpeg4 eller H.264.

Til windows kan Videora hjælpe dig. Og til Mac findes ffmpegX og iSquint.

Hvis du encoder i Mpeg4 format går det noget hurtigere end i H.264, men sidstnævnte giver et noget bedre resultat. Forskellen kan ses her

Med H.264 må opløsningen ikke overskride 640x480, og opløsningenerne enkeltvis, (højde og bredde) skal være multipler af 16.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login