mboost-dp1

Hjælp... CPU Load = 100% !! why?


Gå til bund
Gravatar #1 - reptail
18. nov. 2003 20:05
Hej... min computer er begyndt at køre med 100% cpu load selv i idle tilstand. Nogen der ved why?

I min Jobliste (task manager) står der at filen svchost.exe bruger de mange procenter, og hvis jeg lukker programmet falder den da oxo til de normale 10-20% dog kan jeg ikke afspille musik eller køre nogen spil :(

ville glæde mig hvis nogen kendte en løsning på problemet, jeg ved at der er andre der har haft samme prob, dog har jeg ikke endnu kunne finde en løsning i support forums :(

sidder med en AMD Duron 800mHz, 512 SD-Ram (ved godt den stinker men plejer ikke at være problemer...)

På forhånd tak...
Gravatar #2 - commy
18. nov. 2003 20:25
svchost.exe bruges til at holde styr på diverse services, så hvis en af dem enten er crashet eller blevet ustabil ved f.eks virus/trojan inficering kan den godt gå amok.

prøv at åben en prompt og skriv: tasklist /SVC
så kan du se hvilke services de forskellige svchost.exe kører, og på den måde spore dig frem til den process der bruger alt cpu.
Gravatar #3 - reptail
18. nov. 2003 20:31
Tak... jeg kom da lidt nærmere en løsning :)

Du skulle vel ikk vide hvordan man stopper en af de servises svchost.exe håndtere ? fatter minus af du der forklaringer der kommer med /? kommandoen :D
Gravatar #4 - angak
20. nov. 2003 13:51
Har du tjekket for virus?
Gravatar #5 - reptail
20. nov. 2003 14:09
Ja jeg har :( nothing !

og jeg kan ikke finde et eneste support forum med en løsning :( tror nok det blir en format her i morgen ! håber det hjælper...

ellers tak for jeres hjælp
Gravatar #6 - -E-
20. nov. 2003 19:29
Jeg synes du skulle prøve at lave en reparation a dit system før du går i gang med formatering! Det virker ret godt og du skal ikke til at lave ny opsætning! Forresten hvilket virus program bruger du??? Jeg brugte Norton og da jeg så skiftede til AVG så fandt AVG 5 Trojans i min Puter! Synes du skulle vide at Norton ikke er det bedste!
Gravatar #7 - reptail
20. nov. 2003 19:36
OK. tak prøver AVG så :D hvis det ik hjælper prøver jeg da lige repration.... det er da den ban kører vha. windows install CD right?
Gravatar #8 - -E-
20. nov. 2003 19:47
jo det er rigtigt!
Gravatar #9 - bulldog
20. nov. 2003 20:36
Prøv også Adaware.. Måske er det det..
Gravatar #10 - reptail
20. nov. 2003 21:11
Til -E-:
Prøvede AVG og nu virker lortet sq normalt igenner :D mange tak det prob bruger jeg ALTID fra nu af :)
#9: Havde prøvet det :D ingen virkning...
Gravatar #11 - bulldog
21. nov. 2003 13:31
RepTail

Også med den nyeste version på hjemmesiden, og lavet en dybdegående søgning?
Gravatar #12 - hr løg
20. mar. 2004 12:11
Gravatar #13 - hr løg
20. mar. 2004 12:16
hejsa min cpu køre med 100% ved ikke hvad jeg skal gøre.
der er ikke virus har tjækket jeg har prøvet næsten alt kan i hjælpe?
Gravatar #14 - Gruesome
20. mar. 2004 22:41
Jep. Riv stikket ud bag i din computer så ryger din CPU load straks ned på 0%...
Gravatar #15 - DiZaster
21. mar. 2004 10:24
Eller luk din F@H :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login