mboost-dp1

HJÆLP!!!


Gå til bund
Gravatar #1 - LordSadler
21. jun. 2011 14:50
Min laptop bliver ved med at crashe og fryse, og efter en scanning efter virus fik jeg en besked om at min harddisk har en fatal fejl, og at jeg skal kontakte producenten for at høre om den skal erstates. Det vil jeg helst undgå da det nok bliver dyrt, så nogen der kender et gratis program der kan lave min com? Har windows 7, og har prøvet at re-installere men det kan jeg ikke da HDD'en er beskadiget :( HJÆLP!!!
Gravatar #2 - Daniel-Dane
21. jun. 2011 14:54
Har du ikke en gendannelses-cd eller -dvd? Det er dit eget ansvar. I alt fald bør du tage backup af alt, derefter må vi finde ud af, hvilken fejl det er. Hvis du oplyser din harddiskproducent, kan vi give dig et link til deres analyseprogram.
Gravatar #3 - reefermadness  
21. jun. 2011 14:57
Slaaap af...

En ny harddisk til en bærbar koster mellem 250-500kr og kan udskiftes af selv gamle damer.

Det vigtigste er om det er en IDE eller SATA (Og hvis din computer er nyere, er det nok SATA...)


Hvor får du beskeden om fatal disk fejl? I windows? eller ved POST / Pre-boot ?
Gravatar #4 - LordSadler
21. jun. 2011 20:31


reefermadness (3) skrev:
Slaaap af...

En ny harddisk til en bærbar koster mellem 250-500kr og kan udskiftes af selv gamle damer.

Det vigtigste er om det er en IDE eller SATA (Og hvis din computer er nyere, er det nok SATA...)


Hvor får du beskeden om fatal disk fejl? I windows? eller ved POST / Pre-boot ?


Haha overreagere måske lidt, men irriterende når ens pc ikke virker.
Fik fejlen midt i en virus-scan, samt da jeg bootede fra min windows 7 cd og prøvede en re-install.
Det er SATA der er i, det er en Dell XPS M1530. Vil helst undgå at smide 500 efter en ny harddisk hvis jeg kan ordne det med at repair-program.
Gravatar #5 - reefermadness  
22. jun. 2011 06:02
Hvis harddisken er beskadiget er det nok et spørgsmål om tid før den står helt af..
Derfor er det bedre bare at købe en ny disk med det samme..

Tror ikke at en fatal fejl kan rettes af software..
Gravatar #6 - Mnc
22. jun. 2011 06:07
LordSadler (4) skrev:
Vil helst undgå at smide 500 efter en ny harddisk hvis jeg kan ordne det med at repair-program.

Hvis harddisken fysisk er i problemer, så svarer et repair-program til at downloade RAM. :)

Hvor gammel er maskinen?
Idet det er en Dell, har du så nogen form for udvidet garanti på den?
Gravatar #7 - Alrekr
22. jun. 2011 10:43
Mnc (6) skrev:
at downloade RAM


Årh hvad, det lyder fedt! Hvor kan jeg gøre det? Jeg står og mangler lidt RAM nemlig :)

Edit: Jeg prøvede med triforce, men det virkede ikke..
Gravatar #8 - Zombie Steve Jobs
22. jun. 2011 11:57
#7 you wouldn't download a car...
Gravatar #9 - snesman
22. jun. 2011 12:00
Gad vide hvor mange tråde der efterhånden er med titlen "HJÆLP" "PLEASE HJÆLP" og lign.
Gravatar #10 - Jakob Jakobsen
22. jun. 2011 12:38
snesman (9) skrev:
Gad vide hvor mange tråde der efterhånden er med titlen "HJÆLP" "PLEASE HJÆLP" og lign.


Af samme grund, gider jeg sjældent hjælpe i disse tråde.
Gravatar #11 - csstener(^,^)
22. jun. 2011 15:20
snesman (9) skrev:
Gad vide hvor mange tråde der efterhånden er med titlen "HJÆLP" "PLEASE HJÆLP" og lign.

Der burde være et filter på newz. Som gør så man skal skrive noget relevant i titlen.
Gravatar #12 - KaW
23. jun. 2011 00:17
mikk4237880 (11) skrev:
Der burde være et filter på newz. Som gør så man skal skrive noget relevant i titlen.

Hvis du lige bygger en relevant-algoritme der kan detektere for en relevant tekststreng, så er jeg sikker på at Newz-holdet vil implementere den.
Gravatar #13 - fjols
23. jun. 2011 05:36
Minimum 3 ord og minimum 10 bogstaver er mit forslag.
Gravatar #14 - Daniel-Dane
23. jun. 2011 06:08
Du vinder en pris, fjols.
Gravatar #15 - fjols
23. jun. 2011 06:11
HVAD ER DET HVAD ER DET??????????
SIG DET NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!111
Gravatar #16 - Mnc
23. jun. 2011 06:19
fjols (13) skrev:
Minimum 3 ord og minimum 10 bogstaver er mit forslag.
"Død SSD". :P
Gravatar #17 - fjols
23. jun. 2011 06:22
"Død SSD efter numselege" eller anden passende beskrivelse.
Gravatar #18 - csstener(^,^)
23. jun. 2011 12:02
fjols (17) skrev:
"Død SSD efter numselege" eller anden passende beskrivelse.

Nemlig så undgår man tråde hvor folk ikke vil skrive hvad de har gjort siden tingende er i stykker. eks: "bærbar i stykker" ville blive til "bærbar i stykker efter udkastning fra 27 sal."
Gravatar #19 - Mnc
23. jun. 2011 12:44
Ja for det er uhyrligt svært at uddybe i sit indlæg...

Smider overskrift ind i quote tagget :
Død bærbar skrev:
Hej,

Jeg er kommet til at kaste min laptop ud fra et fly.
Hvor kan jeg downloade nogle flere RAM, så min laptop kan komme til at virke igen????

På forhånd tak.
brugernavn
Gravatar #20 - fe950
23. jun. 2011 19:36
Prøv med
http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/i...
for at få info om harddiskens tilstand.
Så kan du vurdere om du skal anskaffe dig ny HDD.
Gravatar #21 - snesman
24. jun. 2011 07:12
Eller også kan man gøre som JJ og boycutte dem der ikke kan formulere sig... Opdragelse af folket
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login