mboost-dp1

GTA: San Andreas DVD


Gå til bund
Gravatar #1 - DarX
23. sep. 2007 11:16
Jeg blev godt sur da jeg ville spille GTA: San Andreas i dag, for den vil ikke læse min disk mere (ridser). :-/
Men når jeg nu har købt spillet, er det så lovligt at hente et no cd-crack eller en iso-fil og bruge det i stedet?
Gravatar #2 - Azuria
23. sep. 2007 11:23
#1 Har du prøvet at ringe/maile til spil producenten?
Muligvis stiller de en erstatnings cd til rådighed. :)
Gravatar #3 - ZOPTIKEREN
23. sep. 2007 11:25
En no cd-crack må du vist gerne hente og benytte. Det er ikke lovligt at hente et image af cd/dvd'en og benytte det, men jeg vil nok være ligeglad med det i din situation.
Gravatar #4 - Cloud02
23. sep. 2007 11:40
#3
Hvorfor må han ikke hente iso'en?
Han ejer jo en kopi af produktet og har licens.
Gravatar #5 - ZOPTIKEREN
23. sep. 2007 12:05
Han har ikke rettighedhaverens samtykke til at hente en kopi. Du må jo heller ikke shoppe musik på piratebay fordi du har købt det på cd før.
Gravatar #6 - Cloud02
23. sep. 2007 12:39
#5
Men jeg har jo rettighedshaverens samtykke idet jeg har en kopi. Det er ham der deler der ikke har rettighedshaverens samtykke til at dele, men det er da ikke mit problem.
Gravatar #7 - Azuria
23. sep. 2007 13:22
#6
Det er ham der deler der ikke har rettighedshaverens samtykke til at dele

Dvs du mener det er lovligt at købe et stjålet B&O anlæg hvis blot du giver fuld pris for det, selvom du ved det er stjålet?

Når du downloader ISO'en et sted som piratebay eller lign. "køber" du jo ikke ligefrem i god tro.
Gravatar #8 - ZOPTIKEREN
23. sep. 2007 13:27
#5 Nej, du har da først rettighedindehaverens implicitte samtykke hvis han/hun selv har uploadet det (til download) og du ejer på produktet i forvejen.
Gravatar #9 - Cloud02
23. sep. 2007 13:58
#7
Din analogi giver ingen mening.

#8
jeg har produktet allerede, så burde jeg da have rettighedshaverens implicitte samtykke til at hente ligeså mange digitale kopier af den samme som jeg lyster, idet jeg ejer det allerede.
Jeg kan da være komplet ligeglad hvem der deler det, det er da ikke mit problem hvis DE overtræder det, jeg har jo i for sig ret til en digital kopi da jeg har den på et fysisk medie.
Gravatar #10 - trylleklovn
23. sep. 2007 14:13
#9 Det er ulovligt at deltage i distribution af materiale, som du ved distributøren ikke har rettighederne til at distribuere.
Gravatar #11 - buch
23. sep. 2007 16:37
#10
Han behøver jo ikke at vide noget om at distrubutøren ikke har rettigheder til at dele det, og handler derfor i god tro.
Gravatar #12 - trylleklovn
23. sep. 2007 17:26
#11 Henter man noget via et website der hedder the pirate bay, tror jeg næppe man kan overbevise nogen om at det var i god tro.
Gravatar #13 - buch
23. sep. 2007 18:00
#12
Hvis man nu er godt gammeldags dum, så kan det godt lade sig gøre.

Kom ikke at fortæl mig at der ikke er mindst én i din omgangskreds du ikke kunne bilde ind at det var lovligt.
Gravatar #14 - trylleklovn
23. sep. 2007 18:26
#13 Ja, men nu er det ikke det spørgsmålet går ud på.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login