mboost-dp1

Gratis O&O Defrag 10 Professional.


Gå til bund
Gravatar #1 - Jakob Jakobsen
30. dec. 2009 11:02
Fik lige tilsendt DETTE link.
Ved at registrere sig, kan man downloade O&O Defrag 10 Professional gratis.

Version 12 er godt nok udkommet, men dette tilbud er perfekt for personer der laver andres computere og mangler et gratis og godt defrag program.
Gravatar #2 - XorpiZ
30. dec. 2009 11:36
Måske et dumt spørgsmål - men er det så meget bedre end det indbyggede i Windows? Er godt klar over, at det er en skrabet version, der følger med, men kan man mærke forskel?
Gravatar #3 - Jakob Jakobsen
30. dec. 2009 11:52
#2

Det der følger med windows er mere eller mindre ubrugeligt.
Det fjerner kun filfragmenter, men rydder ikke op på harddisken, så gevinsten ved at bruge det, er meget lille.
Efter man har brugt windows defrag, har man en masse små huller på harddisken, som så hurtigt vil blive fyldt om med fragmenterede filer.
De "rigtige" programmer flytter filerne rundt på harddisken alt efter hvad de bliver brugt til og flytter dem generelt hen i starten af harddisken så hovederne ikke skal flytte sig så langt.
Gravatar #4 - XorpiZ
30. dec. 2009 12:06
#2

Fair nok. Jeg prøver med O&O.

Og tak for tippet. :)
Gravatar #5 - vandfarve
30. dec. 2009 14:43
Nu har jeg endnu ikke fået en mail med links m.m., men skal man selv skaffe programmet (igennem torrents eller lignende), eller vil der også være et link til programmet i mailen med licensen?
Gravatar #6 - vandfarve
30. dec. 2009 14:53
Nevermind. Deres arkiv er her (som jeg ellers ikke kunne finde først): http://www.oo-software.com/corp/en/download/archiv...
Gravatar #7 - Xill
30. dec. 2009 15:06
Jakob Jakobsen (3) skrev:
De "rigtige" programmer flytter filerne rundt på harddisken alt efter hvad de bliver brugt til og flytter dem generelt hen i starten af harddisken så hovederne ikke skal flytte sig så langt.


Ja det giver måske lidt mindre søge tid, men ikke meget. Men da diskens omkreds er stører yderst, vil læsehovederne overstryger et støre areal på en omdrejning, som giver hurtigere overførsels tid.

Gravatar #8 - freesoft
30. dec. 2009 16:00
Gravatar #9 - Ronson ⅍
30. dec. 2009 19:54
Husk nu hvad APG sagde i go'morgen danmark: Hvis det er gratis på nettet er det som udgangspunkt ulovligt
Gravatar #10 - Ronson ⅍
30. dec. 2009 20:11
Og hvis nogen undrer sig over hvor download at programmet er, så er det her http://www.oo-software.com/corp/en/download/archiv...
Gravatar #11 - vandfarve
30. dec. 2009 20:17
Ronson (10) skrev:
Og hvis nogen undrer sig over hvor download at programmet er, så er det her http://www.oo-software.com/corp/en/download/archiv...


*Host host* post nr. 6 *host*
Gravatar #12 - vandfarve
30. dec. 2009 20:40
Det var da sjovt!

Den ville godt installere på min laptop med Win 7 Professionel, men den vil ikke installere på min stationære med Win 7 Home Perfect (eller hvad fanden det nu hedder). Programmet forklarer pænt, at den kræver Windows 2000 eller derudover for at køre. Hmm...
Gravatar #13 - XorpiZ
30. dec. 2009 21:35
Ronson (9) skrev:
Husk nu hvad APG sagde i go'morgen danmark: Hvis det er gratis på nettet er det som udgangspunkt ulovligt


What? Seriøst?
Gravatar #14 - zin
30. dec. 2009 22:08
Man kunne også kigge på UltraDefrag (Seneste udgivelse: 4. december 09) eller MyDefrag (Seneste udgivelse: 16. december 09).
Begge open source. :-)
Gravatar #15 - Ronson ⅍
30. dec. 2009 22:26
vandfarve (11) skrev:
*Host host* post nr. 6 *host*

SOWWY!
Gravatar #16 - Jakob Jakobsen
30. dec. 2009 22:29
Jeg bruger selv Perfect Disk på mine egne maskiner, men når jeg laver computer for andre er dette jo perfekt til dette.
Gravatar #17 - Slettet Bruger [4109456930]
30. dec. 2009 22:37
Troede ikke Defrag var nødvændig med NTFS. var det ikke kun i FAT hvor man fik meget ud af at bruge det?
Gravatar #18 - Jakob Jakobsen
30. dec. 2009 22:41
#17
NTFS er ikke så slemt ramt som FAT, men det kan ikke undgås at en harddisk bliver fragmenteret.
Det eneste sted det ikke kan betale sig at defragmentere, er på SSD. Der er jo ingen læsehoveder der skal flyttes og det er, i de fleste tilfælde, lige så hurtigt at addressere en bit der ligger ved siden af den du læser, som en der ligger i den anden ende af chippen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login