mboost-dp1

God lommeregner til Windows?


Gå til bund
Gravatar #1 - nielsbuus
29. apr. 2008 07:55
Hej.

Med tiden er jeg blevet ganske glad for min TI-85, så derfor er den indbyggede lommeregner i Windows begyndt at virke primitiv. Den kan ikke rigtigt noget og man kan ikke indtaste større beregninger, fordi den regner hver gang man bruger en operator...

Er der nogen der kender en god gratis behagelig lommeregner til Windows som er velegnet til gymnasiel matematik (cos/sin/tan/log/rødder/potenser/grafer, osv...) ?

På forhånd tak :o)
Gravatar #2 - Niklas H
29. apr. 2008 08:09
Kender kun til Virtual TI, der også indeholder TI-89 fx.
Gravatar #3 - slemmebirk
29. apr. 2008 08:15
Mener du kan få en ti emulator, den er gratis og lovlig så længe du har den lommeregner du emulerer, i virkeligheden.. Hvor du får fat i den ved jeg dog ikke :)
Gravatar #4 - Ju9or
29. apr. 2008 08:17
3 skrev:
Mener du kan få en ti emulator, den er gratis og lovlig så længe du har den lommeregner du emulerer, i virkeligheden.. Hvor du får fat i den ved jeg dog ikke :)


Den du omtaler er vistnok Virtual TI :o)
Gravatar #5 - karga
29. apr. 2008 09:15
Jeg har brugt en god portion lommeregnere, da jeg også synes den er alt for ubrugelig den indbyggede lommeregner i windows.. og har fundet ud af alle de der emulatorer tager for lang tid at starte, når man lige skal regne noget ud hurtigt..

Nu bruger jeg kun et Windows Powertoy der hedder Power Calculator
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/power...

Det er "kommando" skrivning af dine formler og den kan de ting jeg har brug for on the fly..

Hvis du har brug for noget mere avanceret kan jeg helt klart anbefale LiveMath.. det er en værre hovedpine at lære, men hvor er det dog et dejligt program
Gravatar #6 - Caek of Doom
29. apr. 2008 09:29
Hvorfor bruger du ikke bare din TI-85, hvis du er så glad for den? ;)
Men til computeren kan du jo bruge Mathcad, det bruger vi på HTX. Lidt mere avanceret er Maple, som nok også kan tage lidt ekstra tid at lære, men som til gengæld kan en hel del mere end Matchad.
Gravatar #7 - Ju9or
29. apr. 2008 10:48
#6:
Jo tak, men koster MathCAD ikke?
Gravatar #8 - TullejR
29. apr. 2008 11:10
#7: Maple koster 700,- cirka som studenterudgave, hvad MathCAD-koster aner jeg ikke, men Maple er også en mindre mammut at starte.

Ellers er der jo også TI-Interactive, der dog stank grueligt meget for et års tid siden (ringe input-parser, etc...).
Gravatar #9 - karga
29. apr. 2008 11:19
#7 Livemath kan du få i en ubegrænset tidsperiode for lidt over 700 kr. eller også kan du købe et år på studenterlicens til 200 kr
Gravatar #10 - Windcape
30. apr. 2008 02:50
MathCAD er også min farvoridt, TI emulaterne er elendige at bruge.

Din skole har sandsyneligvis licens til det, så spørg IT afdelingen efter det.

Ellers kan du jo altid drikke noget rom som en rigtig pirat, yarrr
Gravatar #11 - Emil Melgaard
30. apr. 2008 05:55
I gymnasiet brugte jeg meget Derive da det også er lavet af TI og derfor minder en del om deres lommeregnere.

Nu er jeg dog gået over til Maple, og jeg må sige at det er noget bedre. Det kan langt mere og så er det meget nemmere at bruge da man kan gå tilbage og rette en mellemregning og så få den til at regne alle efterfølgende udregninger igen med det nye delresultat.

Det er dog ikke helt rigtigt at man ikke kan indtaste længere beregninger i Windows lommeregneren. Hvis du sætter den til "Videnskabelig" vil den udregne operatorerne i den rigtige rækkefølge (gange før plus osv.) og du kan endda indsætte paranteser.

Så du kan f.eks. skrive:

"1", "/", "(", "3", "+", "2", ")", "+", "2", "*", "4"

Hvilket den udregner som:

1/(3+2) + 2*4 = 8,2
Gravatar #12 - Mozez
30. apr. 2008 07:53
Der er også Sage, hvis man er til den slags.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login