mboost-dp1

Freeware til fjernelse af Antivirus 2008/2009


Gå til bund
Gravatar #1 - BjarniM
25. aug. 2008 13:21
Vi har de seneste dage på min arbejdsplads bøvlet lidt med flere computere, der er inficeret med Antivirus 2008/2009, og den er ikke så nem at komme af med igen.

Er der nogen herinde, som ved om der findes et godt freeware program, som klarer at fjerne det, så man selv slipper for at afinstallere det manuelt og bruge megen tid på det?

På forhånd tak .-)
Gravatar #2 - brokz
25. aug. 2008 13:26
Skal lige forstå dig ret, er I blevet inficeret med Antivirus eller Virus?
Gravatar #3 - BjarniM
25. aug. 2008 13:28
Flere af computerne er blevet inficeret med virusen "Antivirus 2008" eller "Antivirus 2009", hvilket altså er navnet på de to virusser.
Gravatar #4 - ZenN
25. aug. 2008 13:46
formatering eller gendannelse er mine bedste svar.
Gravatar #5 - BjarniM
25. aug. 2008 13:54
#4:

Jo, det er selvfølgelig en mulighed at gendanne dem, eller i værste fald at formatere dem.

Hvis det altså forholder sig sådan, at der absolut ikke findes noget (helst gratis) program.
Gravatar #6 - ZenN
25. aug. 2008 13:56
der er Ad-Aware Lavasoft. Det er et "rigtigt" antivirus program + at det er gratis. lavasoft.com. men jeg er ikke sikker på, om den kan fjerne det.
Gravatar #7 - NioBe
25. aug. 2008 14:10
#1
Jeg har også støt på nogle Antivirus XP 2008 her på arbejdet. Min løsning var at slette programmet som lå på C:/Programmer/også dens navn, det har virket fint her.
Ud af de fleste tilfælde kom de aldrig igen. Havde dog en, hvor den åbenbart blev ved, og fik den oprindelige antivirus til at fucke op :/
Gravatar #8 - 3214N
25. aug. 2008 14:12
FYI:
Den gratis Ad-Aware er anti-spyware og ikke anti-virus program.

Men, jo "antivirus 2008/2009" kan godt fjernes, det tager bare lidt tid.

Brug Ad-Aware, Spybot S&D, AVG og HiJackThis. Scan regDB igennem for entrys der relaterer til AV08/09, så den ikke installerer sig selv igen ved reboot.

Men, det er sikkert hurtigere at reinstallere 1 maskine, lave et image, og rulle ud til de andre maskiner.
Gravatar #9 - freesoft
29. aug. 2008 12:53
http://www.malwarebytes.org/ Har jeg brugt med stor held på flere kunders PC'er.
Gravatar #10 - mELIeha
29. aug. 2008 13:32
Synes jeg har stort held med AVG generelt, synes det program er blevet ganske kanon og respektabelt (Hvor jeg var stor modstander før!) her i version 8, freeware versionen tager så godt som alt det spyware jeg har set på folks computere, og ellers kan man jo supplere lidt op med spybot, adaware og alle de der programmer.
Gravatar #11 - freesoft
29. aug. 2008 13:40
#10
Bruger også AVG hjemme, men har aldrig rigtigt fundet noget på min :)
Men dem jeg har kørt MalwareBytes på har allerede et antivirus program som nok bare ikke har kunne taget den endnu, og så er det noget nemmere og hurtigere lige at installere MalwareBytes.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login