mboost-dp1

Fra Windows til Leopard


Gå til bund
Gravatar #1 - Camilo
5. okt. 2008 21:09
Jeg sidder og vil vildt gærne have en mac. men har ikke råd til at købe en mac. Men har tænk over at jeg burde at kunne installere Leopard på min pc. Har hørt at biosen i pc er anderledes end i mac, men kan det lade sig gøre?
har brug for mac for at bruge nogle programmer de har og lære det at kende til jeg køber en.

Venlig hilsner
Camilo
Gravatar #2 - 3214N
5. okt. 2008 21:18
Du kan installere Darwin, og få den til at ligne OS X meget tæt på, hvis du har en egnet CPU.

Du kan også købe en brugt Mac? Hvis det er OK med Tiger (10.4.11), er det ikke så galt hvad du skal give.

/Brian
Gravatar #3 - Norrah
5. okt. 2008 21:21
#1 Det kan lade sig gøre hvis du er heldig og dine ting er understøttet. Men det er ikke nemt, og du kan næppe finde en guide der gør det "muligt".
Gravatar #4 - Camilo
6. okt. 2008 00:17
#2

Darwin fungere det som en emulator? og hvis det er er det så hurtigt nok at køre en emulation af mac gennem windows? det er ikke layout men program og fil tyber jeg har brug for fra mac.
Gravatar #5 - Camilo
6. okt. 2008 00:19
#3 Ok, jeg tænker at få fat i en mac hdd som jeg kan smide i min pc som marster1 og prøve at se om den kan køre, er der er sted på nettet hvor jeg kan se om mit hardware understøtter mac?
Gravatar #6 - Plimmer
6. okt. 2008 01:32
Der findes ikke fil typer der kan åbnes på en mac som du ikke kan åbne på en pc.

Det er vist også ved at være svært at finde programmer der kun kan køres på en mac?

Det eneste du får ud af at forsøge at lege mac på din pc er grå hår, så enten sparer du op til en mac eller også lever du med din pc :)
Gravatar #7 - 3214N
6. okt. 2008 04:34
#4
Nej, OS X er baseret på Darwin, en UNIX variant. Det er et styresystem, og du kan læse mere om det her:
http://developer.apple.com/opensource/index.html

Hvad er det for filtyper og programmer du har brug for?

#5
Ligesom du kan tage en HD fra en PC og lægge den over i en anden PC, kan det godt køre hvis "indmaden" ligner hinanden nok.
Men nej, du skal ikke satse på en Mac HD i din PC vil starte op i OS X.

#6
Der er mange programmer der kun skrives til Mac. Og fonte der ikke er crossplatform.
Gravatar #8 - coday
6. okt. 2008 04:42
#7 du kan ikke bare tage en HD og smide over, der er noget kopi beskyttelse. Søg efter "Kalway" på nettet det er en udgave uden kopi beskyttelse men det kommer ikke til at køre godt, så er du advaret.
Gravatar #9 - Kordonme
6. okt. 2008 05:50
Jeg har selv installeret Leopard på min Zepto 2425W. Det kører, men jeg vil ikke anbefale at bruge det i dagligdagen, da det er småt med drivere. Næsten ingen.

Hverken netværk (trådløst samt kabel), og lyd virker ikke. Det var umiddelbart det jeg fandt ud af og så droppede jeg det.

Desuden havde jeg problemer med at den crashede efter 10-20 min pga. varme. Jeg tror ikke speedstep fungerede korrekt, da den blev for varm.

Som de andre siger; spar op, køb brugt - eller bliv ved PC.
Gravatar #10 - cjoey
6. okt. 2008 06:58
Kig på www.insanelymac.com - der finder du en masse info om at installere MacOS på en PC'er.
Gravatar #11 - DanaKaZ
6. okt. 2008 08:51
#1 Hvad for nogle dele har du i din maskine?

Det vil kunne hjælpe til at afgøre hvor godt OS X vil køre på den.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login