mboost-dp1

Exchange opsætning som både virker lokalt og ikke-globalt


Gå til bund
Gravatar #1 - BjarniM
17. jan. 2012 20:55
Jeg har en exchange server, hvor klientopsætningen i Outlook er følgende (når jeg er på arbejde):

exchsrv.xxxxx.local

Vi har også en adresse, hvor vi kan tilgå exchange serveren hjemmefra via http:

mail.xxxxx.xx

Altså synker Outlook på min bærbare op imod exchsrv.xxxxx.local når jeg er på arbejde og den anden adresse, mail.xxxxx.xx, vil Outlook ikke godkende som en adresse i opsætningen, nok fordi det er http-protokol.

Findes der mon en måde, så jeg kan starte og synke Outlook op på min bærbare uden problemer, både når jeg er på arbejde og hjemme?


RED: Der har nok sneget sig en fejl ind i overskriften, som jeg ikke kan forandre nu, men jeg håber, du forstår min pointe alligevel :)
Gravatar #2 - Magten
17. jan. 2012 21:45
Den i bruger hjemmefra er højst sandsynligt OWA - Outlook Web Access. Den har ikke noget med Outlook klienten på din computer at gøre og vil, ikke kunne synce med din klient.

Og dog... Outlook Anywhere er måske værd at tage et kig på.. Jeg har dog ingen erfaring med det..
Gravatar #3 - BjarniM
17. jan. 2012 22:41
#2:

Ok, tak for nyttigt info :) Jeg sender linket videre til vores mail-administrator.
Gravatar #4 - Magten
17. jan. 2012 23:16
#3
Np :)

Har i ikke noget VPN så i kan forbinde til firma netværket hjemmefra? Det ville også kunne gøre det.
Gravatar #5 - kasperd
18. jan. 2012 00:51
BjarniM (1) skrev:
mail.xxxxx.xx
Er jeg den eneste der synes at det er lidt sjovt at der kun skal tilføjes et ekstra x til slutningen af det navn for at få et domænenavn, der faktisk eksisterer? Ja, mail.xxxxx.xxx findes, det er godt nok ikke nogen mail server, men det er dog en webserver.
Gravatar #6 - fidomuh
18. jan. 2012 01:11
#1

Spoerg jeres IT mand.
HVis i har en Exchange 2010 server, saa vil du skulle bruge EWS stien til Outlook for at specificere det, men som udgangspunkt understoetter Outlook fint at have baade en "domain local" opsaetning og en "global" opsaetning.

Det kraever dog at jeres IT admin tillader det/har konfigureret det.
Gravatar #7 - BjarniM
18. jan. 2012 19:49
#4:

VPN er selvfølgelig en mulighed, men da jeg "kun" har brug for at få syncet mailin for at koble mig på er dette ikke noget, jeg så tit gør.

#6:

Ok, jeg prøver at tage en snak med ham.
Gravatar #8 - freesoft
19. jan. 2012 18:10
#7

Ja det er lige præcis Outlook Anywhere du har brug for, og hvis I køre Exchange 2010 er det hvis ikke så svært at sætte op.

Eller skift til noget Office 365 :-D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login