mboost-dp1

Dns problemer?


Gå til bund
Gravatar #1 - canner
19. mar. 2008 17:50
Hejsa!

Jeg har nogle lidt underlige dns-problemer lige pt. Vi har delt internet i opgangen, så jeg ved faktisk ikke hvilket net jeg har.

Mit problem ligger dog i at min dns formegentlig er fucked. Jeg kan komme ind på newz.dk, men ikke macnation eller railgun. Google.com virker, men ikke google.dk.
politiken, dr, iphoneguide.dk virker ikke - vildmedmac.dk virker.

Siderne giver ukendt hostnavn når jeg forsøger at ping'e dem i dos-prompten.

Jeg kører xp og trådløs forbindelse. Som sagt kan jeg ikke se min udbyder, da jeg bor til leje hos min søster, og nettet betales over huslejen. ipnr.dk og myip.dk virker ikke - så jeg ved heller ikke hvad min host er - så kunne jeg jo nok spore den tilbage til min isp :/

Kan jeg gøre noget? Måske et tweak i firefox/winxp, så jeg brugte en anden dns?

Jeg takker - gud ske lov kan jeg se newz og måske få lidt hjælp!
Gravatar #2 - canner
19. mar. 2008 17:53
newz virker - gfx.newz.dk virker ikke.. hvis det er til nogen hjælp :)

på forhånd tak!
Gravatar #3 - BurningShadow
19. mar. 2008 18:09
Prøv at bruge OpenDNS...
DNS1: 208.67.222.222
DNS2: 208.67.220.220
Gravatar #4 - canner
19. mar. 2008 18:16
lige præcis det jeg ledte efter - mange tak! så virker det
Gravatar #5 - siliankaas
19. mar. 2008 19:18
Kunne nu også være spændende at vide hvilken ISP du har - min påstand er at de ikke er ret seriøst hvis både P og S fejler...

Alt. kan du jo smide en linux kasse op - så har du altid en god DNS lige ved hånden :D
Gravatar #6 - BurningShadow
20. mar. 2008 02:09
#5

Hvis du slår "overkill" op, i ordbogen, er jeg rimelig sikker på at der står noget i retningen af "At have egen DNS server"... ;-)
Gravatar #7 - siliankaas
20. mar. 2008 07:04
#6
Jo jo godt ord igen, men nu snakkede #0 jo noget om at de var en hel opgang - men jeg vil da godt have lov at fastholde at det er for dårligt hvis ens ISP ikke har en P & S DNS server der kan svare :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login