mboost-dp1

Database og fil launcher.


Gå til bund
Gravatar #1 - DiZaster
8. dec. 2009 20:21
Jeg har igennem længere tid ledt efter et simpelt program, som vel egentligt er en blanding mellem en film / musik database, og en fil launcher (starter/eksekverer?).

Jeg søger muligheden for at kunne oprette en række katagorier med tilhørende underkatagorier. (F.eks. via drop down el.) Når en katagori vælges vises en relevant tekst herfor, og muligheden for at eksekvere en eller flere tilhørende program filer gives.

Meget simpelt, men kan simpelthen ikke finde noget der tilnærmelsesvis har disse funktioner? Har i nogen idé om hvor noget lignende kan findes?

Evt. må jeg selv prøve at flikke noget kode sammen, men da jeg aner nada om kode aner jeg ikke hvor jeg skal starte eller begynde...

Nogen tips?

Takker :-)
Gravatar #2 - røvskæg
8. dec. 2009 20:43
Kan det forstås som en fil struktur, hvor hver folder så er en kategori og under kategorier så er sub foldere fileren(musik/film) kunne jo ligge i folderne og hvis der skal visen en tekst hørende til kategorierne kunne det så bare ikke være en en fil med et bestemt navn placeret i folderen.

Hvis jeg har forstået det rigtigt (hvilket jeg ikke er sikker på jeg har), så mangler du baren en simpel php overbygning til at browse rundt med og launche filer.

Er det helt skævt ?
Gravatar #3 - DiZaster
8. dec. 2009 20:54
Nej du har ikke misforstået mig, for det er reelt det jeg søger. Muligheden for at navigere imellem mapper vha. et drop down eller ligende ui.

Jeg ønsker blot at teksten og mapperne er gemt i en database som kun kan ændres via programmet, mens de eksekverbare filer startes vha. genveje gemt i programmets database.

Forestiller mig at jeg har en menu i toppen. Jeg vælger f.eks. katagori 1, og præsenteres nu for f.eks. 10 underkatagorier i en ny drop down menu enten under eller til højre for den første.

Når en underkatagori vælges ønsker jeg at den tilhørende tekst vises i en info boks nedenfor drop down boksene, og de relevante filer vises i højre side.
Gravatar #4 - røvskæg
8. dec. 2009 21:17
Hvis du er frisk på at kode lidt sammen selv, men ikke aner noget om kode, vil jeg forslå dig ikke at gabe for højt.

Jeg ville holde på fil system-niveau som beskrevet i første om gang. Du kan godt læse, skrive og editere filer med php, samt at liste directories.

Så skal det bare presenteres på den måde du vil have det, hvilket du også klarer via php i form af html.

Hvis du senere vil føre det over i en rigtig database, hvor du kan søge kan det godt bygges på senere.

Start med at prøv at sætte en apache webserver op med php og få den til at vise :
index.php :

<?PHP
echo 'hello world';
?>


Gå videre med at google på "php list directory".
Måske er det en god ide at læse lidt generelt om php og html.

Inden du har set dig om har du lavet en hjemmeside hvor man kan streame alle dine film og dit musik og du ryger 10 år i spjældet. - Ej du skal selvfølgelig ikke lægge det ud på nettet.
Gravatar #5 - squad2nd
8. dec. 2009 21:33
#1

Har du kigget nærmere på Stone's MovieManager?
Gravatar #6 - DiZaster
8. dec. 2009 22:16
#4 røvskæg
Jeg må erkende at jeg har lavet mit første hello world program nogle gange :-) Bl.a. i php og C++ (Dog ikke ret meget mere end det for C++'s vedkommende)

Jeg har på nuværende tidspunkt lavet en aktiv desktop løsning, som viser en html side med menuerne osv... Men det jeg gerne vil opnå er at have mine tekster / mapper inkluderet i f.eks. i en programfil. En af grundene er at mine tekstfiler indeholder passwords, system informationer ol. som jeg gerne vil holde for mig selv.


#5 squad2nd

Nu var film måske et dårligt valg, da det netop ikke er medie filer det handler om. Det er .exe filer, RDP, PDA, VNC etc. sessions ol.

---

Mit håb var at, kunne jeg ikke finde et program der dækkede mit behov, kunne jeg måske få flikket en fil sammen. Så når jeg flyttede til en ny pc kunne jeg arbejde med det samme, uden at lave andet end evt. at pege på exe filernes placering på den pågældende pc.

Jeg har kigget lidt på om jeg kunne finde nogle basis kode stumper til at starte med, og jeg har vist engang tidligere forespurgt herinde på noget retningsvisning mht. delphi. Men grundet al min rejseaktivitet kom jeg aldrig videre med dette (Dårlig undskyldning i know :-D)

Måske skulle jeg bare betale mig fra det heh...
Gravatar #7 - røvskæg
8. dec. 2009 22:32
DiZaster (6) skrev:
Men det jeg gerne vil opnå er at have mine tekster / mapper inkluderet i f.eks. i en programfil. En af grundene er at mine tekstfiler indeholder passwords, system informationer ol. som jeg gerne vil holde for mig selv.


Med programfil mener du : ikke læsbar fil ?

Sådan noget kryptering er jo noget tricky noget, for så snart du ved hvordan det virker, så ved du også hvordan det kan omgås. Spørgsmålet er jo så bare, hvor besværligt det skal være.

Hvad med disk kryptering. Evt. en usb disk hvor der skal en "nøgle" til.
Gravatar #8 - squad2nd
8. dec. 2009 22:35
#6

Hvad med Total Commander?

Mener der er mulighed for at oprette personlige kategorier af software, folders / drev

Ellers ved jeg sgu ikke.
Gravatar #9 - DiZaster
8. dec. 2009 22:41
røvskæg (7) skrev:
Med programfil mener du : ikke læsbar fil ?


Ville gerne have det inkluderet i f.eks. en exe fil eller lignende.

Både for at begrænse mængden af filer jeg skal flytte rundt fra pc til pc, men også således at man ikke bare kan "falde" over tekst filerne/mapperne. Som det er nu ligger de bare som *.txt der kan åbnes af enhver der kigger på min pc.




squad2nd (8) skrev:
#6

Hvad med Total Commander?


Jeg anvender faktisk total Commander i det daglige, men jeg ville i så fald stadigt have mine mapper/filer liggende til frit fremme.

Vil dog se nærmere på den funktion, da jeg ikke kendte til den :-)
Gravatar #10 - illishar
9. dec. 2009 09:23
#1 Der er ikke mange der ved det, men din introduktion er som taget ud af reklameteksten til Microsoft Access. (Del af Office-pakken.) ;p
Gravatar #11 - DiZaster
9. dec. 2009 18:56
#10 illishar

Heh jamen så er det jo helt sikkert Microsoft Access jeg skal have :-D

Thread closed. MS FTW...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login