mboost-dp1

Computer crash med opstart af spil [Steam]


Gå til bund
Gravatar #1 - Hængerøven
24. sep. 2013 09:36
Hej..

Jeg har købt en række spil igennem humble bundle på det sidste men jeg har problemer med at køre en række af spillene på min bærbar.

Jeg har oplevet det med følgende spil indtil videre:
Duke nukem Megaton edition (Alle versioner)
Fez
shadow warrior classic redux

Når jeg starter en af de spil, går skærmen i sort og computeren stopper med at reagere. Alt-f4 / ctrl-alt-delete osv osv virker ikke.

Jeg har fået spillene til at virke ved at skife ned til 800x600 opløsning inden jeg starter spillene.

Jeg har prøvet med både WHQL og Beta driveren til mit GTX 660M. Men fejlen sker stadig..

Nogen der har haft samme problem og eventuelt har en problem løsning?
Gravatar #2 - Ravensholt
24. sep. 2013 11:38
Hej
Problemet er rellateret til dit nVidia optimus grafikkort.

Jeg vil anbefale dig, at installere de nyeste drivere (ikke beta) samt nVidias "Geforce Experience" værktøj.
Dernæst skal du sikre dig, at Steam ikke er startet op som "adminstrator", da jeg har oplevet med flere af spillene, at det kan give problemer (sort skærm i ArmA 2 og 3 bl.a.).
Et eller andet sted i dine GeForce settings (optimus settings måske - jeg kan ikke på stående fod huske hvad værktøjet hedder, hvor man retter dette.), kan du indstille, om et givent program skal bruge dit Intel HD grafikkort eller dit nvidia kort - her er det vigtigt, at du selv lader driverne bestemme det - hvis du f.eks. tvinger Steam til at bruge dit nVidia kort, kan spillene godt blive forvirret (ja, det lyder dumt - men det er de oplevelser jeg har haft).

Prøv evt. at google efter nvidia optimus troubleshooting eller lign.
Der skulle være hjælp at hente derude - og du er helt sikkert ikke den første, der oplever dette. Alternativt kan du spørge i nogle af de Steam grupper, som findes rundt omkring omhandlene de specifikke spil som du har problemer med.
Gravatar #3 - csstener(^,^)
25. sep. 2013 11:41
#2
og hvis du har brugt en Nvidia beta driver så husk lige at markere "clean install"(mener jeg den heder) så den fjerner alt fra den gamle driver....
Gravatar #4 - Hængerøven
25. sep. 2013 13:33
Tak for hjælpen... jeg har ikke fået det til at fungere endnu, men ved nu hvad jeg lige skal kigge på! :=)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login