mboost-dp1

bedste os til CS/steam


Gå til bund
Gravatar #1 - olsen932
11. sep. 2007 20:11
Hey alle, Jeg sidder her og savner lidt at spille noget cs(1.6), på min bærbare! der er netop nu installeret linux, men men, jeg har dog indset at det ikke er det optimale styresystem for steam/cs. Så har gjort en lille partition fri og skal installere noget på den!

Hvad er det bedste (mest optimale) til CS; Jeg har følgende til rådighed:

Win XP pro
Win Xp pro 64 bit
Win server 2003 stander
Win server 2003 web
Win server 2003 Enterprise
Win Vista busniess
Win Vista busniess 64 bit
eller tager jeg helt fejl, og linux er det bedste?

Maskinen jeg sidder på er en Znote 6214W,
intel core2duo 2.0
1 GB ram (måske snart 2 :D)
nvidia 7600 go

Jeg skal sådan set kun bruge det til at spille CS måske nogle få andre spil der ikke gider under linux, men eller intet andet

Håber der er nogen der kan hjælpe på forhånd Tak
Gravatar #2 - Xill
11. sep. 2007 20:17
.... 98 SE
Gravatar #3 - olsen932
11. sep. 2007 20:22
Den har jeg ikke lige på hånden, Men styntes bare at havde hørt at efter Steam skulle 98SE ikke være den bedste mere??
Gravatar #4 - ajust
11. sep. 2007 20:24
Det er uendelig meget ligegyldigt hvilket os du installerer bare for at spille cs, så længe du er over win98..

Goldsrc enginen er jo like 10 år gammel, den kan køre under alle os'er -_-
Gravatar #5 - olsen932
11. sep. 2007 20:33
Så det der er mest stabil og fylder mindst ville være det bedste, ved i hvilket det er?

de skal vel også kunne understøtte mit hardware ordentligt! men det kan alt over 98 måske?

og så lige en anden ting i server 2003 er der den der 60Hz "bug" og "mouse bug" som der er i xp?
Gravatar #6 - gentox
11. sep. 2007 21:47
#1 Hvad har du prøvet at køre steam med? Cedega?
Skal ærligt indrømme at jeg ikke har prøvet med steam eller CS, da det ikke siger mig det store, men Cedega til Linux platformen er normalt genialt til Windows spil.
Gravatar #7 - olsen932
11. sep. 2007 21:54
prover med server 2003 (noget med WSRM) og så vil jeg også lige prøve Cedega(linux) og se hvordan de klare sig mod hinanden!

har intilvidre kun prøvet med rent wine....
Gravatar #8 - gentox
11. sep. 2007 22:01
Cedega er jo baseret på wine, men optimeret til spil, og noget nemmere at betjene. Transgaming, som har lavet det, vil dog have penge for deres arbejde, $5 om måneden.
http://www.transgaming.com/products/cedega

Og en liste med de understøttede spil
http://games.cedega.com/gamesdb
Gravatar #9 - Cloud02
11. sep. 2007 22:04
installer win2k, eller xp sp2 ... hvad der end fylder mindst :)
Gravatar #10 - caremayn
23. sep. 2007 14:51
Har selv spillet cs på rimelig højt niveau og var derfor ret fokuseret på at finde den optimale opsætning til at sikre mange fps osv.

Min erfaring siger mig at alm. windows xp uden service pack gav flest fps, men når man var til lan - blev man vitterligt ejet af virus hvis man ikke havde service pack 2 - somehow.

Derfor valgte jeg i sidste end altid at køre med en fuldt opdateret windows XP og det var der egentlig ikke nogen problemer i, det der virkelig gør en forskel i cs er opsætningen af grafikkort, og ingame cfg.

Du kan læse guides mm. på www.2tm.org afhængigt af dit ambitionsniveau.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login