mboost-dp1

At omgå DDR


Gå til bund
Gravatar #1 - Windcape
13. sep. 2007 23:00
Ja, så tog jeg mig endelig sammen til at prøve at købe noget musik online, fordi jeg ikke kan fordrage den elendige kvalitet der findes på p2p.

Meen.. TDC benytter jo DDR, det er jo fyyy skam dig... så hvordan omgår jeg det lige, og konvetere min beskyttede WMA til en normal mp3 ? :p

Der må være nogle herinde som ved det :D
Gravatar #2 - milandt
13. sep. 2007 23:10
DDR?

Umiddelbart ville det her have været et godt sted at gøre brug af edit-funktionen :)
Gravatar #3 - sKIDROw
14. sep. 2007 07:09
DDR er faktisk en sjov og beskrivende måde, at beskrive disse begrænsninger på.

Handel et andet sted end TDC. Vi bør ikke støtte nogen butikker men en bøjet 25øre, som udbyder sådan noget snavs.
Gravatar #4 - ZOPTIKEREN
14. sep. 2007 07:54
#1 Handel på piratebay.org i stedet for?
Gravatar #5 - gentox
14. sep. 2007 07:58
#4
Uetisk "handelssted", men prisen er jo til at overkomme :P
Gravatar #6 - Spiderboy
14. sep. 2007 08:25
#1
Handl et sted, hvor du kan undgå DRM med i købet. Det kan f.eks. være mp3sparks.com eller iTunes Music Store (for musik, der er udgivet af EMI).
Gravatar #7 - MiniatureZeus
14. sep. 2007 08:32
#6 Altså hvis du vælger at "handle" hos mp3sparsk.om/AllofMp3.com eller hvad de nu hedder idag, så "handel" da istedet med piratebay.org eller demonoid eller (indsæt selv din lokale pirat her), da det er ligeså ulovligt begge dele. Hos mp3sparks hjælper du bare bagmændene med at leve et liv i luksus også...
Gravatar #8 - Spiderboy
14. sep. 2007 09:05
#7
Selvfølgelig er det uetisk at få/købe musik uden at kunstnerne har fået penge for det. Hvis nu musikbranchen tog sig lidt mere sammen med at sælge DRM-frit musik, så behøvede man jo ikke disse muligheder. DRM-frit musik er desværre et ufravigeligt krav for mig, hvis jeg skal købe musik online, hvilket gør mine muligheder ret begrænsede.

Jeg foreslog mp3sparks.com pga. sortiment og fleksibilitet, samt at det er noget nemmere at bruge end at skal til at søge rundt omkring efter det man leder efter. Jeg har aldrig selv købt hos Allofmp3/mp3sparks, men det har udelukkende været fordi, at jeg har en (irrationel?) betænkelighed ved at oplyse kreditkortoplysninger til et russisk firma. :-P

Desuden kan det vel være et fedt om det er det ene eller det andet? Bottom line er, at kunstnerne ikke får penge.
Gravatar #9 - Windcape
14. sep. 2007 21:41
Undskyld ja, DRM. Jeg var pænt smadret da jeg skrev indlæget.

Jeg havde faktisk ikke undersøgt og læst at TDC benyttede DRM, men jeg går nu stadig udfra at jeg kan spille musikken over på et frit medium (læs: mp3 uden DRM).

Var mere om nogle kendte til sådanne software :-)
Gravatar #10 - Windcape
14. sep. 2007 21:48
#4

Jeg bryder mig som sagt ikke om torrents/p2p fordi kvaliteten generelt er elendig, og download tiden er langt over hvad jeg kunne ønske.

Har intet imod at betale for musik, men der er utrolig få butikker som kan sælge mig en cd kl. 1 om natten når jeg nu har lyst til at høre et specielt nummer.

Men da DRM ikke kan være andet end et binært codec, kan det jo derfor også fjernes. Kan det ses/høres , kan det også overspilles til et andet medium.
Gravatar #11 - gentox
14. sep. 2007 21:52
#9
Prøv at se på denne side, der burde være noget du kan bruge.
Gravatar #12 - trylleklovn
14. sep. 2007 22:38
#10 Uhm? Det er da ikke unormalt at finde rippede cd'er i 320kpbs, som kommer ned så hurtigt din forbindelse nu kan hente det.. Via diverse torrents tracker.

Og hvis du er utilfreds med DRM, så går det jo ikke væk hvis du køber hos dem der forhandler musik med det på...
Gravatar #13 - Windcape
15. sep. 2007 05:28
#10 Uhm? Det er da ikke unormalt at finde rippede cd'er i 320kpbs, som kommer ned så hurtigt din forbindelse nu kan hente det.. Via diverse torrents tracker.

Der er utrolig sjældent seedere til ting som ikke er nye.

Til at finde enkelte numre eller lign. er p2p typisk best, men kvaliteten er elendig.
Og hvis du er utilfreds med DRM, så går det jo ikke væk hvis du køber hos dem der forhandler musik med det på...

Jeg overlader det at være frihedskæmper til skidrow :-)

Jeg er nu engang kunde, men lysten til at handle hos TDC er en del lavere efter at opdage at de bruger DRM.
Gravatar #14 - Windcape
15. sep. 2007 05:30
#11

Tak, virker :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login