mboost-dp1

Åbning af dokumenter, Tweak


Gå til bund
Gravatar #1 - Slettet Bruger [1173726093]
18. aug. 2008 11:39
I forbindelse med at en kunde har klaget over, at hans maskine er 40sekunder om at åbne office dokumenter. Har jeg fundet frem til et lille fix jeg gerne vil dele, og som jeg har nogen spørgsmål til.

Fixen foregår ved at man i fanebladet "File Types" i vinduet "Folder options" finder frem til "Offeret" aka filtypen ( i dette tilfælde .Doc ) markere den og vælger "Advanced" Derinde vælger man "Open" og til det trykker man "Edit"
under "Application used to perform action:" står der fx:

"C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE" /n /dde

hertil tilføjer man "%1"

så der nu står:

"C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE" "%1" /n /dde

Fluebenet i "Use DDE" skal også fjernes

Åbning af word filer gik fra 3-40sekunder til 2-4sekunder

Nu er det så jeg gerne vil vide hvad "%1" egentlig gør? har ikke kunne slå det op nogen steder.
Samtidig kunne jeg tænke mig at finde ud af hvad DDE er

har førsøgt dette på 4 pc'er, én kan ikke åbne word dokumenter længere ^^ Men en succes-ratio på 75% er vel nok til at implimentere dette på firmaets 1000 pc'er .. ikke? xD
Gravatar #2 - myplacedk
18. aug. 2008 13:08
Jeg prøvede lige at åbne et Word-dokument på min arbejds-PC. Det tog under 1 sekund. Jeg tror ikke jeg vil pille ved noget. ;-)
(Word kørte i forvejen.)

Indstillinger:
"C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE" /n /dde
Brug DDE
[REM _DDE_Direct][FileOpen("%1")]


Det er Word 2003 SP3

EDIT: Damn, linewrap er ikke fixed. Der skal være 3 linjer.
Gravatar #3 - Slettet Bruger [1173726093]
18. aug. 2008 14:11
hm, Service pack 3. Det bruger vi ikke. mon ikke det er standard i SP3 så?
Gravatar #4 - illishar
18. aug. 2008 14:32
#1

%1 betyder at første argument vil blive indsat her. Er lidt usikker på hvorfor netop dette gør programmet hurtigere, men det kan muligvis have noget at gøre med, at den fodrer programmerne på anden vis, end den klassiske. (Klassisk = myprogram.exe c:\...\mydoc.doc) Evt. via DDE.

DDE er en gammel kommunikations-protokol til interprogram-kommunikation i Windows. Performance kan helt sikkert forbedres hvis dette disables. Spørgsmålet er mest om alting så stadigvæk virker. (Mange gamle programmer bruger stadigvæk DDE.) Personligt ville jeg dog godt turde at slå DDE i forbindelse med MS Word fra, da remoting af Word, klares udemærket med COM, i stedet for DDE. (Bemærk at der findes nogle light udgaver af Office-programmerne, der *ikke* understøtter COM-remoting.)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login