mboost-dp1

webside


Gå til bund
Gravatar #1 - buchi
4. sep. 2010 15:39
Jeg har endelig fået taget mig sammen til at få skrevet en lille webside til mit firma, og nu er der kommet en lille alpha udgave.

Jeg er stolt :D

Men jeg kunne godt bruge lidt kritik :D

http://www.aiconsult.dk
Gravatar #2 - qed
4. sep. 2010 15:43
Jeg synes umiddelbart ikke, at navigeringen på siden er så intuitiv. Vældig fancy, men der gik faktisk ret lang tid, før jeg overhovedet opdagede, at man kunne skifte side.. :)
Gravatar #3 - Spiderboy
4. sep. 2010 15:51
Helt enig. Den er da fancy, men hr. og fru Danmark kommer aldrig til at se andet end startsiden, da de lurer aldrig hvordan menuen virker.
Gravatar #4 - Chewy
4. sep. 2010 15:53
Med det CV burde du da ikke have behov for hjælp ;-)
Gravatar #5 - arne_v
4. sep. 2010 15:55
#1

Business for begyndere: man skal lave det nemt for kunderne ikke lave det så besværligt som muligt!
Gravatar #6 - tazimn
4. sep. 2010 16:06
En bruger må ikke kunne smadre hjemmesiden.. Især ikke når "Start ikke virker efterfølgende.."

http://dl.dropbox.com/u/8734034/noget_virker_ikke....
Gravatar #7 - Mamad (moveax1ret)
4. sep. 2010 16:44
er den smadret nu af tazimn nu, eller er det meningen at cv ikke virker

Hvad i alverden tænkte du på da du fik den ide at layoutet skal kunne flyttes rundt på?!?!?
Gravatar #8 - Mamad (moveax1ret)
4. sep. 2010 16:45
og hvorfor kan man skifte layout??

Helt seriøst, jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke tanker der ligger bag?

Prøv at fortæl hvem der vil bruge den funktion og hvorfor personen vil
Gravatar #9 - buchi
4. sep. 2010 16:51
Well, nu er det første version af siden, så der er nogle ting der skal ordnes :)

Jeg har ikke tænkt mig at sælge mig til hr og fru danmark, de er ikke min målgruppe, så siden behøver ikke at være så simpel at ed kan følge med ;)

Idden er at standard temaet skal vide hvordan siden bruges.

Siden kan ikke *ødelægges* Man trykker bare refresh hvis der sker noget ;)

ideen er jo at lave en spiciel side, der skaber lidt opsigt :D

Det med temaerne er at give brugeren en mulighed for interaktion. Den mulighed skal være bedre end den er nu :D

#8 - ingen vil bruge funktionerne til mere end de er til: for sjov. i starten af 90'erne brugte man rå html til at formidle. Jeg har flere værktøjer til rådighed. Derfor laver jeg en mere interessant webside :)
Gravatar #10 - slemmebirk
4. sep. 2010 16:58
@Buchi

Det kan godt være du har flere teknologier til rådighed, men rent layout mæssigt ligner det noget fra slutningen af 90'erne. Hvis du spørger mig er der ingen grund til at lave noget anderledes bare for at lave det, læg nogle tanker bag det ellers virker det totalt overflødigt og ligegyldigt.

Udover det hvad er det så helt præcist dit firma laver? Det fremgår overhovedet ikke klart nok på hjemmesiden.
Gravatar #11 - buchi
4. sep. 2010 17:09
slemmebirk (10) skrev:
@Buchi

Det kan godt være du har flere teknologier til rådighed, men rent layout mæssigt ligner det noget fra slutningen af 90'erne. Hvis du spørger mig er der ingen grund til at lave noget anderledes bare for at lave det, læg nogle tanker bag det ellers virker det totalt overflødigt og ligegyldigt.

Udover det hvad er det så helt præcist dit firma laver? Det fremgår overhovedet ikke klart nok på hjemmesiden.


Så så, der er tale om et koncept endnu. Jeg mindes at jeg skrev i det aller første indlæg (oplæg om man vil) at der er tale om en meget tidlig alpha udgave af websitet. selve firmaet skal altså ikke vurderes. Det er mere koncept/ide/udførelse. På siden står der også at den er under opbygning. Der er altså ikke tale om en færdigt produkt.
Gravatar #12 - Wickedmike
4. sep. 2010 17:39
buchi (11) skrev:
Det er mere koncept/ide/udførelse


Alle 3 fejler.

Koncept er der jo intet af udover du siger du har et firma? Ja og, det kan alle jo komme at sige og tilmed lave en hjemmeside om det.

Idéen er der skam, der er bare overhovedet ingen grund til at lave det mere avanceret en man behøver, hvis du har et produkt du vil sælge, så gider folk ikke bruge tid på at skulle igennem små kroge, det skal serveres med det samme.

Udførelsen af selve hjemmesiden synes jeg heller ikke er særlig imponerende, det ligner helt ærligt sagt noget der er klattet sammen i frontpage + paint af en 10 årig, det vil slet ikke fange nogen som helst virksomhed eller privat person, personligt fanger det mig overhovedet ikke.
Gravatar #13 - buchi
4. sep. 2010 17:45
#12 - ideen er ikke at jeg som sådan skal sælge et produkt. Vi taler ikke om at der skal indbygges en webshop på siden ;)

Du siger siden ikke er særligt imponerende, vil du sætte en finger på hvor det skrænter? :)

Og siden her handler ikke om at servere et produkt på et fad, det skal jeg nok få gjort på anden måde :) Du skal nok se det mere som en portfolio, samt et interaktions forsøg.

Men i stedet for at du bare siger at det ligner lort, kan du så ikke sige hvor det er. Som sagt er det jo en tidlig udgave, og jeg skal derfor bruge noget KONSTRUKTIV kritik :) tak.
Gravatar #14 - Wickedmike
4. sep. 2010 18:01
buchi (13) skrev:
ideen er ikke at jeg som sådan skal sælge et produkt.


buchi (13) skrev:
Og siden her handler ikke om at servere et produkt på et fad, det skal jeg nok få gjort på anden måde :) Du skal nok se det mere som en portfolio, samt et interaktions forsøg.


At du prøver at få informationer ud til evt. interesserede kunder, betyder vel også at du prøver at sælge et produkt via din hjemmeside? - Jeg snakker ikke om nogen webshop, jeg snakker om generel markedsføring.


buchi (13) skrev:
Men i stedet for at du bare siger at det ligner lort, kan du så ikke sige hvor det er. Som sagt er det jo en tidlig udgave


Wickedmike (12) skrev:
der er bare overhovedet ingen grund til at lave det mere avanceret en man behøver

Wickedmike (12) skrev:
det ligner helt ærligt sagt noget der er klattet sammen i frontpage + paint af en 10 årig,


Det hele, alt hvad der er visuelt er grimt.
Somsagt hvis du prøver at gøre reklame for dig selv og dine evner, så skal der ændres betydeligt i det design du har.
Førstehåndsindtrykket for mig er at det virkelig er begynder agtigt lavet, og jeg ville ikke selv kunne finde på at investere i dine evner hvis det er det første håndsindtryk jeg for, heller ikke hvis det bare er klatmalerier du ønsker at sælge :)
Gravatar #15 - Spiderboy
4. sep. 2010 18:03
Det kan godt være, at at du synes din menu er fancy, men hvis du vil have flest mulige kunder, så hold menuen simpel, så man kan finde ud af den. Hvis ikke #2 havde nævnt menuerne, havde jeg nok aldrig opdaget, at der var andre sider, og jeg betragter ikke mig selv som specielt ubegavet.

Internetbrugere er utålmodige og urimelige. Hvis dine potentielle kunder ikke gennemskuer din menu efter få sekunder, så er de allerede videre til næste webshop i deres Google-søgning.

Jeg siger ikke, at du skal lave en 90'er website med ren html, men blot at du skal anvende dine teknologier på en hensigtsmæssig måde.

Tror det vil være godt for dig at kigge lidt rundt på http://www.useit.com/alertbox/ Det er en guldgrube af inspiration til at lave websites med høj usability.
Gravatar #16 - Makey
4. sep. 2010 18:04
Det minder mig mest af alt om et Magnus og Myggen spil hvor det gælder om at indsætte de rigtige tal i talrækken for at redde den fortabte frø på den anden side af floden...
Gravatar #17 - Makey
4. sep. 2010 18:08
Det er desuden svært at sætte fingeren på hvad det er der er galt med siden... Mine fingre er simpelthen ikke store nok!
Gravatar #18 - slemmebirk
4. sep. 2010 18:11
Umiddelbart ville jeg skrue ned for arrogancen på siden, jeg ville aldrig købe noget produkt eller nogen ydelse fra en person der skriver at jeg skal få mig en bedre browser på sin forside. Det siger mere om din inkompetence end det gør om min browser. Alt du har lavet på den side kan du få til at virke i IE hvis du gad, IE er stadig den mest anvendte browser på nettet og derfor et kæmpe segment du lige skærer fra ved ikke at understøtte den.

Udover det så er din side utrolig svær at søgeoptimere grundet de asynkrone kald.
Gravatar #19 - buchi
4. sep. 2010 18:16
I har ret i at menu-systemet ikke er intuitivt :) det var jeg allerede klar over i designfasen :) det er også en af tingene der skal rettes på. Løsningen bliver ikke en anden menu, men det bliver at gøre den mere intuitiv, der er simpelthen så mange muligheder med dette system :)

jeg takker meget for de mange indlæg, jeg kan se at der kommer en masse gentagelse nu, så tror ikke der er så meget mere at sige.

#18, igen, det er første udkast, er der nogen der undre sig over hvorfor den ikke virker, skal de ikke tro at det er meningen ;) jeg er godt klar over at søgeoptimeringen bliver en hård nød. Men så igen, siden er mere en portfolio end til at hverve kunder.

Kig tilbage om nogle uger, hvor siden er færdig.
Gravatar #20 - Wickedmike
4. sep. 2010 18:20
buchi (19) skrev:
men det bliver at gøre den mere intuitiv, der er simpelthen så mange muligheder med dette system :)


At der er mange muligheder med en given ting, gør det ikke altid til det bedste.
Jeg syntes stadigvæk du skulle gøre det simpelt hvis du prøver at sælge dine evner.

buchi (19) skrev:
Men så igen, siden er mere en portfolio


At du prøver at lave en portfolio er jo stadigvæk markedsføring.
Ellers er der jo ingen grund til at lave en hjemmeside i første omgang.
Gravatar #21 - Makey
4. sep. 2010 18:23
<div id="about" style="position: absolute; top: 8px; left: 410px;" class="ui-state-default ui-corner-all box drag"">

Om

</div>

<div id="job" style="position: absolute; top: 8px; left: 510px;" class="ui-state-default ui-corner-all box drag"">

Job

</div>

<div id="cv" style="position: absolute; top: 8px; left: 610px;" class="ui-state-default ui-corner-all box drag"">

CV

</div>

<div id="ref" style="position: absolute; top: 8px; left: 710px;" class="box ui-state-default ui-corner-all drag"">

referencer

</div>

<div id="contact" style="position: absolute; top: 8px; left: 810px;" class="ui-state-default ui-corner-all box drag"">

Kontakt

</div>

Ville hjælpe lidt. Så skulle det få et lidt mere menu-agtigt look.
Gravatar #22 - tazimn
4. sep. 2010 18:27
#18

Det er ikke fordi han ikke gider.. Scriptet til at flytte div boxene er ikke lavet af ham..
http://dl.dropbox.com/u/8734034/not_his.png

Det er generelt et problem at cursoren ikke viser at der kan interageres med boksene.. Så meget kræver det altså heller ikke at ændrer i css'en så der står:
cursor: pointer

i stedet for:
cursor: default


Rimelig elementært basis viden..
Gravatar #23 - buchi
4. sep. 2010 19:14
tazimn (22) skrev:
#18

Det er ikke fordi han ikke gider.. Scriptet til at flytte div boxene er ikke lavet af ham..
http://dl.dropbox.com/u/8734034/not_his.png

Det er generelt et problem at cursoren ikke viser at der kan interageres med boksene.. Så meget kræver det altså heller ikke at ændrer i css'en så der står:
cursor: pointer

i stedet for:
cursor: default


Rimelig elementært basis viden..


Det er flot du kan se det jQuery der er brugt, det har jeg sgu aldrig lagt skjul på? Jeg kan endda give dig en hjlælpende hånd når du åbenbart ikke selv kan: http://docs.jquery.com/Browser_Compatibility
IE 6.0+ er supporteret, altså er det fordi jeg ikke har implementeret funktionerne ordentligt. Ergo er det fordi jeg ikke lige har sat mig ned og brugt tid på det.
Endvidere er jeg udemærket klar over at jeg skulle ændre curseren, men idet du åbenbart ikke har taget dig tid til at læse resten af tråden, så ved du ikke at det PÅ INGEN MÅDE ER ET FÆRDIGT PRODUKT!!!!!



Makeybussines (21) skrev:
<div id="about" style="position: absolute; top: 8px; left: 410px;" class="ui-state-default ui-corner-all box drag"">

Om

</div>

<div id="job" style="position: absolute; top: 8px; left: 510px;" class="ui-state-default ui-corner-all box drag"">

Job

</div>

<div id="cv" style="position: absolute; top: 8px; left: 610px;" class="ui-state-default ui-corner-all box drag"">

CV

</div>

<div id="ref" style="position: absolute; top: 8px; left: 710px;" class="box ui-state-default ui-corner-all drag"">

referencer

</div>

<div id="contact" style="position: absolute; top: 8px; left: 810px;" class="ui-state-default ui-corner-all box drag"">

Kontakt

</div>

Ville hjælpe lidt. Så skulle det få et lidt mere menu-agtigt look.


Er du virkelig naiv nok til at tro jeg har positioneret elementerne tilfældigt? imponerende??? intet mindre.



Wickedmike (20) skrev:
At der er mange muligheder med en given ting, gør det ikke altid til det bedste.
Jeg syntes stadigvæk du skulle gøre det simpelt hvis du prøver at sælge dine evner.

buchi (19) skrev:
Men så igen, siden er mere en portfolio


At du prøver at lave en portfolio er jo stadigvæk markedsføring.
Ellers er der jo ingen grund til at lave en hjemmeside i første omgang.


hvilket snæversyn? Du aner ikke hvilke muligheder jeg taler om, og alligevel udtaler du dig om dem? Det svarer til at jeg siger du har grimme underbukser på? :)
Gravatar #24 - buchi
4. sep. 2010 19:16
og #22 nu vi er ved det, grafikken er heller ikke min. :)
Gravatar #25 - tazimn
4. sep. 2010 19:19
#23

buchi (1) skrev:
Jeg har endelig fået taget mig sammen til at få skrevet en lille webside til mit firma, og nu er der kommet en lille alpha udgave.

Jeg er stolt :D

Men jeg kunne godt bruge lidt kritik :D

http://www.aiconsult.dk


Det er flot at du er stolt.. Men dette viser ikke dine evner... det viser at du kan bruge hvad andre har lavet, til at lave et forsøg på noget webløsning..

At du godt kan bruge noget kritik, er efter min mening, et tegn på at du er klar til at smide det ud som en færdig hjemmeside.. Det du "udemærket er klar over", burde du havde ordnet inden du beder om kritik..

buchi skrev:
IE 6.0+ er supporteret, altså er det fordi jeg ikke har implementeret funktionerne ordentligt. Ergo er det fordi jeg ikke lige har sat mig ned og brugt tid på det.


Strøg det jeg skrev i #22.. Det ER fordi du ikke gider.. flot..
Gravatar #26 - buchi
4. sep. 2010 19:27
#25 OK, det er en sag om opfattelse. Jeg vil gerne se noget som du har lavet. Jeg vil gerne se det produkt du har lavet, der ikke er afhængig af andres arbejde? hvorfor mener du at jeg har snydt mere end så mange andre? :)
Du mangler virkelig baggrundsviden, og du er virkelig god til at antage.

Og igen, du burde virkelig tage at læse tråden. Jeg er fuldstændigt ligeglad med om du tror det er en færdig hjemmeside, faktum er: Det er det ikke. Forhold dig til det.

tazimn (25) skrev:
Strøg det jeg skrev i #22.. Det ER fordi du ikke gider.. flot..


Jeg sidder på en linux box, jeg implementere til IE når jeg kommer over på windows. Igen en antagelse om at jeg bruger windows. Flot.

Tazimn, problemet er ikke din kritik. Den er reel nok. Det er din attitude. Du tror ikke jeg har styr på cursere? du tror jeg går og tager andres arbejde til mig, og siger det mit? men hvorfor?
Gravatar #27 - Spiderboy
4. sep. 2010 19:41
Jeg havde også fået den opfattelse, at websitet var stort set færdigt.
Gravatar #28 - tazimn
4. sep. 2010 19:42
buchi (26) skrev:
...og du er virkelig god til at antage.


buchi (26) skrev:
Og igen, du burde virkelig tage at læse tråden.


[Noget med at kaste med sten]
Du antager at jeg ikke har læst tråden..

buchi (26) skrev:
Jeg er fuldstændigt ligeglad med om du tror det er en færdig hjemmeside, faktum er: Det er det ikke. Forhold dig til det.


Det kan jeg sagtens forholde mig til.. for det er jo sandheden.. Men det ændrer ikke på at man skal kunne bære at modtage kritik.. Det er ikke nok bare at sige "det ved jeg godt"..

Vi kan ikke vide at du "ved det"..

Og til sidst..

buchi (26) skrev:
Jeg vil gerne se det produkt du har lavet, der ikke er afhængig af andres arbejde? hvorfor mener du at jeg har snydt mere end så mange andre?


Det virker bare som om at du ikke har brugt så meget tid på siden, og egentlig bare har fundet ud af at bruge jQuery.. Når man læner sig SÅ meget op af en API, burde der være brugt mere tid på stylingen.. ellers er det jo ikke din side vi giver kritik på..
Men jeg er med på at kigge ind igen om noget tid når du har finpudset det..
Gravatar #29 - buchi
4. sep. 2010 19:58
#26
Jeg indrømmer på alle måder at siden er "et møde" med jQuery :D og selvfølgelig er der en bunke finpusning der skal gøres, og sådan er det :)
Jeg vil gerne modtage kritik, men jeg vil også gerne have at giveren af kritik forholder sig neutralt og ikke-personligt. når Makeybussines går hen og laver et kode eksempel i stedet for at sige at han gerne vil have menuen var lige, siger han indirekte at han ikke tror jeg kan finde ud af at positionere elementerne. når du skriver: "Rimelig elementært basis viden.." siger du indirekte at jeg ikke har styr på den rimeligt elementære basisviden. Du kunne bare have skrevet at du gerne havde set en anden curser.

Selvfølgelig skal man kunne modtage kritik, det kan alle blive bedre til. Men den anden halvdel er at give det, og det er ligeså vigtigt. Især når vi sidder i et forum hvor vi intet kender til hinanden. (og jo, jeg har da også lavet mine bummerter, jeg skal også blive bedre til det :) )
Gravatar #30 - onetreehell
4. sep. 2010 22:01
buchi: "Jeg vil gerne have lidt kritik"

andre: <kritik />

buchi: <RAGE />
Gravatar #31 - Makey
5. sep. 2010 06:26
Jeg siger ikke du ikke kan finde ud af positionerne, bare at det er grimt. Du skal have dine menukasser (det ville være synd at kalde det punkter) til kun at fylde 1 linje, eller også skal teksten centreres (vertikalt og horizontalt) eller noget, det fungerer ikke at de som ud som de gør nu.
Derudover skal de organiseres. Du kan sagtens have dem liggende som de gør nu, men der skal bare være en rød tråd over det. Eventuelt ligge dem i en bar som jeg tidligere foreslog eller lave nogle linjer på baggrundsbilledet der ligesom indrammer deres originale position.

Lige nu gør de siden grim, den bliver alt for tung i midten og logo/tekstboks kan slet ikke bære det, en af grundene til at det er meget nemmere at arbejde med centrerede elementer.

Jeg siger ikke det her er løsningen, men bare en måde det kan gøres på (og fuck stavefejl): http://img7.imageshack.us/img7/3531/doitn.png
Så undgår du i hvert fald at det vejer for meget i den ene eller anden side.
Gravatar #32 - JesperZ
5. sep. 2010 08:53
Tak for god morgenlæsning :D
This thread made my day :D
Gravatar #33 - Emilm
5. sep. 2010 09:09
Jeg går lige ud og tømmer ryggen i morgenlokummet og tager et billede, så kan du se, hvordan det kan komme til at se pænere ud
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login