mboost-dp1

Hvilket CMS. . .. ( gratis ;D)


Gå til bund
Gravatar #1 - Svindleren
2. dec. 2008 21:33
Nogen der kan anbefale et gratis CMS system. Har prøvet e107. Det skal være lidt nemt, da jeg ikke er den vilde nerd til sådan noget.

Skal bare kunne sætte en simpel hjemme side op, der skal bruges som billede galleri.

pft
Gravatar #2 - Jonasee
2. dec. 2008 21:45
hvilket sprog?
Gravatar #3 - Svindleren
2. dec. 2008 22:21
det er lige meget.
Gravatar #4 - 3214N
2. dec. 2008 22:22
Kan du da alle sprog? PHP, ASP, .NET?
Hvad med database?

Hvad kører din server med?
Gravatar #5 - Svindleren
2. dec. 2008 22:56
php kender en der hjælper med det hvis det er :)
Gravatar #6 - 3214N
2. dec. 2008 23:07
Joomla!
Gravatar #7 - natterjack
2. dec. 2008 23:09
Tag da bare WordPress og find et eller andet lækkert Ajax-plugin.
Gravatar #8 - Borg[One]
3. dec. 2008 22:58
PHP - så er det Joomla eller drupal.

...og er du ikke en sej php-ørn, så er det joomla du skal sigte efter.


www.joomla.org
Gravatar #9 - Kan.Du.Huske.Hvem.Jeg.Var
3. dec. 2008 23:25
Mit meget lidt kontruktive forslag:

- Kod dit eget, det gør vi andre ;)
Gravatar #10 - natterjack
4. dec. 2008 06:57
#9 Med, ærlig talt, ret skidt resultast, hvis det er http://www.gumlebumle.dk/ du henfører til.
Gravatar #11 - Kan.Du.Huske.Hvem.Jeg.Var
4. dec. 2008 07:14
#10,
Gumlebumle.dk er kodet meget meget dårligt... det er også kun passende når man tænker på indholdet af siden ;)
Gravatar #12 - Motter
4. dec. 2008 07:51
Prøv Fundanemt.com
Gravatar #13 - Borg[One]
4. dec. 2008 18:34
#11 Du var måske kommet længere ved at droppe de fine fornemmelser og vælge std-software...

Jeg kender alt for godt den med at kode tingene selv, problemet er bare, at man skal bruge rigtig rigtig mange time, for at levere noget der har den halve funktionalitet, af det man kan hente gratis ned.
Den eneste fordel er, at når der bliver fundet en svaghed i et standard-system, så bliver man ikke berørt...men det er kun en fordel, hvis ens egen sikkerhedsmodel er så sikker, at den outperformer std-løsningen...hvilket relativt sjældent er tilfældet.

#12 ...hmmm no offence - men så ville jeg måske hellere satse mine sparepenge på Joomla. Der findes langt flere plugins/udvidelser, og der er en betydelig større brugerskare bag produktet,så hvis du ar brug for support er sandsynligeden for at du kan få det, betydelig større.
Gravatar #14 - trylleklovn
4. dec. 2008 19:19
Jeg vil også anbefale wordpress. Det er let, hurtigt, og der er masser plugins.

Men hvis det bare skal være et galleri og intet andet virker det overkill med en blog/cms. Så kan du jo bruge ting som Gallery2, lightbox eller SimpleViewer.
Gravatar #15 - searchia
4. dec. 2008 19:48
Joomla, er allerede forsloget vil værer det bedste.

Link: http://joomla.com/

Den har en masse plugin
Gravatar #16 - Svindleren
5. dec. 2008 16:58
tak for alle svarene.. har været inde og kigge på det meste af det.

Men det der er nemmest at gå igang med for mig, er nok wordpress.. virkede nemt og smertefrit.

Fik da htacces fejl med joomla... skal lige lege lidt mere med det, når jeg får min maskine op at køre...

#14

yep, det er kun til galleri, har masser af billeder af venner, som jeg gerne vil dele med dem. Så tror jeg holder mig til wordpress.


mange takker ;D
Gravatar #17 - fidomuh
5. dec. 2008 17:04
#13

Offtopic:

Du har ikke overvejet at han koder sit eget mini-CMS for at LAERE noget?
Det er aarsagen til at jeg har gjort det :P

Jeg har saa lavet mit om en 6-7 gange efterhaanden, men det er saadan man laerer af sine fejl.

Derudover saa har Joomla, PHPFusion, WordPress og alle andre CMS'er jeg har proevet, skuffet meget meget grumt med performance ifht. hvad jeg selv har lavet.
Hvilket er rimeligt logisk eftersom at WordPress, Joomla og PHPFusion er umaadeligt store CMS'er, og mit behov for "CMS" funktionalitet er rimeligt lille :)

#10

Resultatet er dog vaesentligt hurtigere at bruge end Joomla.org.
Flashy graphics og grimme farver er ikke alt.

Performance > "pretty things" ... :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login