mboost-dp1

Billig programmering, php/mysql


Gå til bund
Gravatar #1 - SørenS
8. feb. 2011 20:34
Krav 1: godt kendskab til php/mysql/css
Krav 2: taler dansk

Hvem er billigst i DK?:)
Gravatar #2 - arne_v
8. feb. 2011 20:38
#1

Billigt per time eller billigst for en opgave?

Det er ikke nødvendigvis det samme.

NB: Jeg er hverken kvalificeret eller interesseret.
Gravatar #3 - 2xmy
15. feb. 2011 17:14
Prøv at besøge www.amino.dk, jeg synes jævnligt at jeg ser folk der udbyder php-programmering til 200kr/timen (tvivler dog på at du reelt kan nøjes med at betale de timer som de bruger).
Gravatar #4 - myplacedk
15. feb. 2011 17:59
Billigst? En studerende. Gerne fra folkeskolen. Kig på fora for begynder-programmører, som fx. eksperten.dk.
Du kan godt komme under 100 kr. i timen. Nogle gør det mod andel i overskudet, nogle arbejder enda bare for at få en reference.

Om det er pengene og tiden værd? Næppe, men det kommer an på sammenhængen.
Gravatar #5 - reefermadness  
15. feb. 2011 18:56
#3 - Når det kommer til "amatør" programmører er det næsten hul i hovedet at betale per time, da nogle kan bruge timevis på en opgave som andre kan løse på et kvartér..

Sørg for at få et bud på opgaven, og sørg for at definér den ordentlig fra starten af.
Gravatar #6 - myplacedk
15. feb. 2011 18:59
reefermadness (5) skrev:
Sørg for at få et bud på opgaven, og sørg for at definér den ordentlig fra starten af.

Et udemærket råd. Men især til IT-projekter er det ofte et stort handikap at skulle definere det så detaljeret fra starten af. Det er ikke nemt. :-)
Gravatar #7 - milandt
15. feb. 2011 19:27
myplacedk (6) skrev:
Et udemærket råd. Men især til IT-projekter er det ofte et stort handikap at skulle definere det så detaljeret fra starten af. Det er ikke nemt. :-)

Alternativt må man lade være med at hyre en "amatør".
Gravatar #8 - 2xmy
15. feb. 2011 21:10
#5 Fint råd, men det er ikke mig der søger :-)
Gravatar #9 - reefermadness  
15. feb. 2011 21:55
#8 :-) Var mere møntet på at en programmør til 200kr i timen (eller for den sagsskyld 100kr, hvis man hyrer en folkeskole elev) ikke nødvendigvis er det billigste valg :-)

Og så er der et par svindlere på amino (Her iblandt outsourcing firmaet MWC, som jeg kun har hørt dårligt om, og kun har dårlige erfaringer med.. Som f.eks da de prøvede på at tage et projekt som gidsel ved at downloade source fra serveren.. 6 måneder efter deres kontrakt udløb.. jeg formoder at det var for at slette kildekoden og bede om flere penge..

(selvfølgelig dumt af gutten ikke at ændre passwords/slette accounts fra hans server, men under alle omstændigheder er det under al kritik)

Projektet var hovedsagelig copy paste fra diverse tutorials samt opensource projekter og alle kommentarer (når der endelig var en kommentar) stod på vietnamesisk..

Kan stadig huske den bedste, da jeg oversatte en fejlbesked med google translate: "Something mysteriously happened" fedeste debug besked ever :D

Desuden har vi hørt fra konkurrenter at dele af projektet er blevet solgt til dem (Ikke at de kan bruge det til en disse, da kvaliteten er så skide ringe, undrer mig stadig over hvordan man kan have behov for både jQuery og ExtJS i samme projekt)



Nå ja og så truede han med at komme og tæske mig, da jeg konfronterede ham over skype med ovenstående.. Jeg venter stadig på at der kommer en 1½ meter høj vietnameser, ringer på min dør, hopper en meter op i luften og sparker mig i min brede røv.. indtil videre er det ikke sket
Gravatar #10 - arne_v
15. feb. 2011 22:30
reefermadness (9) skrev:
undrer mig stadig over hvordan man kan have behov for både jQuery og ExtJS i samme projekt


Hvis det er et forholdsvist beskedent projekt kan jeg godt forstå at du undrer dig.

Men hvis det er et virkeligt stort projekt, så er det relativt uskyldigt. Der er det grimme spørgsmål hvorfor der indgår X programmerings sprog, Y databaser og Z operativ systemer.
Gravatar #11 - reefermadness  
15. feb. 2011 22:47
#10 - Synes bare at det var lidt overkill at inkludere begge på samtlige sider, og ExtJS blev kun brugt til en lille bitte ting (auto suggest af by navn i en registrerings formular så vidt jeg husker)

Det var bare én ting, de havde sjusket sig igennem.. Det hele lugtede langt væk af hurtige penge og slavearbejde udført af vietnamesiske teenagere..

Der var så mange ting galt med det projekt at jeg hellere må stoppe, ellers kan jeg hurtigt fylde et dusin A4 sider med min rant.. (SQL injection sårbarheder i alle hjørner, eval() bagdøre, totalt misbrug af diverse frameworks: prado her, "vanilla" php der, og et tredje jeg lykkeligt har glemt navnet på et andet sted, ingen heading-tags.. skide godt for SEO.. de brugte noget CSS snask der hedder YAML (www.yaml.de) nok fordi de var for dovne/dumme til at lave en side med to kolonner eller skrive CSS selv osv. osv.)
Gravatar #12 - Windcape
15. feb. 2011 23:31
#11

ExtJS er et UI framework, JQuery er et programmeringsframework -- to meget forskellige koncepter!

Derudover er ExtJS GPL, så typisk skal man erhverve sig en licens for at bruge det i virksomhedssammenhæng.
Gravatar #13 - reefermadness  
16. feb. 2011 00:22
#12 - Du har ret, alligevel overkill at smide det i et projekt, for så kun at bruge det til autocomplete på et enkelt felt.. Men det er nok bare mig der er en flueknepper :-)

Derudover er ExtJS GPL, så typisk skal man erhverve sig en licens for at bruge det i virksomhedssammenhæng.


En licens jeg tvivler var erhvervet til projektet..
Gravatar #14 - arne_v
16. feb. 2011 00:26
Windcape (12) skrev:
Derudover er ExtJS GPL, så typisk skal man erhverve sig en licens for at bruge det i virksomhedssammenhæng.


En lille del af GPL licenseret software tilbydes under dual license med kommerciel licens men langtfra alle - ExtJS gør dog.

GPL licenseret software bruges i meget stor stil i virksomhedssammenhæng.

Man skal naturligvis overholde licens vilkårene.

Jeg er ikke sikker på at behov for at open source (ExtJS er faktisk GPL med FLOSS exception) kode der er combined/linked med ExtJS er et stort problem.
Gravatar #15 - 2xmy
23. feb. 2011 10:46
#9
Den tid man bruger på ekstra projektledelse overstiger også hurtigt besparelsen, så det er selvfølgelig en afvejning. Tak for dit meget informative bidrag til debatten (også til #12 og #14 selvfølgelig).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login