mboost-dp1

Vedr. div design for reklamer


Gå til bund
Gravatar #1 - Frandsen
4. jun. 2009 14:42
Jeg er klar over at dette indlæg muligvis vil tangere flame på sikkert flere områder, men jeg skriver det alligevel da det betyder noget i min situation.

Jeg skal fra start indrømme jeg benytter Firefox med AdBlock Plus addon samt Flashblock. Det er ikke dem der er problemet, overhoved ikke, men derimod en lille detalje i designet på newz jeg vil høre om der overhoved kunne være nogen chance for jeg kan få ændret.

Først vil det måske være på sin plads at visualisere problemet:

newz MED reklamer

newz UDEN reklamer

Som det ses fjernes reklamerne som ønsket, men designet står tilbage tomt.

Mit ønske går derfor på at ændre en enkelt linje designkode:

.ad_930x180 {margin: 7px auto 9px !important;width: 930px !important;height: 180px !important;display: block !important;visibility: visible !important;position: relative !important;top: 0px !important;left: 0px !important;}


Som det fremgår står højden 180px som "vigtig" og bevirker derfor at designet automatisk kan trække sig sammen.

Jeg er udmærket klar over dette kan løses ved andre addons eller manuelle hacks, men vil alligevel høre om det ikke kan komme på tale at fjerne vigtigheden af højden?
Gravatar #2 - fidomuh
4. jun. 2009 14:55
#1

It was nice knowing you :)
Gravatar #3 - Anders Fedеr
4. jun. 2009 15:28
#1 rofl?
Gravatar #4 - Nextnx
4. jun. 2009 15:58
Tror du får bedre held med user scripts eller stylish addon.

Da det ligger med alt sandsynlig ikke newz.dk for at fjerne en af deres indtægtskilder.
Gravatar #5 - LinguaIgnota
4. jun. 2009 16:00
#1
Du er enebarn, er du ikke?
Gravatar #6 - Anders Fedеr
4. jun. 2009 16:33
Stein Bagger skrev:

Kære hr. fængelsinspektør,

Jeg skal fra start indrømme at min bedstemor sendte mig en fil indbagt i en æbletærte for en måneds tid siden, og at jeg i flere uger har forsøgt at file mig i gennem tremmerne i ovenlysvinduet i min celle. Filen kan jeg ikke klage over, slet ikke, men derimod er der en lille detalje i indretningen af min celle som jeg vil høre om der overhovedet kunne være nogen chance for jeg kan få ændret.

Først vil det måske være på sin plads at visualisere problemet med en lille illustration som jeg lavede på et stykke toiletpapir med et trækul jeg fandt i fyrrummet:

min celle FØR jeg fik filen

min celle EFTER jeg fik filen

Som det ses er filen rigtig fin, men jeg kan ikke nå vinduet, hvilket bevirker at jeg ikke kan file i tremmerne.

Mit ønske går derfor på en enkelt ændring i min celles indretning: Jeg har målt at sengen i min celle er nøjagtig 27 cm høj, hvilket er tilstrækkeligt til at jeg ville kunne nå vinduet hvis den stod lige under det. Men som det fremgår af tegningen står sengen helt henne ved væggen, og er tilmed boltet fast.

Jeg er udmærket klar over at dette kan løses ved at benytte en længere fil, eller ved at låne en sæbekasse fra fængselsvaskeriet at stå på mens jeg filer, men jeg vil alligevel høre om ikke det kan komme på tale at få en fængselsbetjent til at løsne bolten så sengen kan flyttes ind under vinduet?

På forhånd tak,

Gravatar #7 - Corholio
4. jun. 2009 17:56
#1

Det må simpelthen være en joke.. ikke?

Newz.dk tjener kun penge via. reklamer, og dem vælger du så at blokere. Det er ikke okay, men det er jo ligefrem ikke kriminelt.

Newz.dk har dog baseret deres layout på at reklamer er tilstede - det giver god mening!

Så kommer du "#¤%& og beder Newz.dk om at lave deres layout dynamisk, så når man fjerner deres indtjeningskilde - så skal layoutet kompensere for dette?

Tænk dig lige om.... eller vent med at poste sådan indlæg til 1. April.
Gravatar #8 - Mandalae
4. jun. 2009 18:21
#1,

Først vil jeg gerne lige takke dig for at pointere fejlen og dernæst kan jeg meddele at jeg har fixet det nu.

Du mener naturligvis at det er ærgeligt at 300x250 reklamepladsen bliver klappet sammen hvis man benytter adblock ikke? - Det gør den ikke længere.

Igen mange tak for fejlmeldingen :)
Gravatar #9 - Coney
4. jun. 2009 18:58
#8 Jeg vil bare lige sige at dette blev håndteret ganske glimrende:) Og at jeg nu er glad for at vi nu allesammen, også snylterne, kan nyde siden i dens fulde udstrækning:) Helt bogstaveligt!
Gravatar #10 - Frandsen
4. jun. 2009 19:51
#8
Det var så lidt :) - Jep, det ser bedre ud nu.
Gravatar #11 - Windcape
4. jun. 2009 22:37
Nu plejer mandalea at fixe det hvis jeg poster mine løsninger, men nu gør jeg det alligevel, så må vi jo se.

Her er en Greasemonkey script løsning:


// ==UserScript==
// @name newzdk
// @namespace newzdk
// @include http://newz.dk/*
// @include http://*.newz.dk/*
// ==/UserScript==

function removejscssfile(filename, filetype){
var targetelement=(filetype=="js")? "script" : (filetype=="css")? "link" : "none" //determine element type to create nodelist from
var targetattr=(filetype=="js")? "src" : (filetype=="css")? "href" : "none" //determine corresponding attribute to test for
var allsuspects=document.getElementsByTagName(targetelement)
for (var i=allsuspects.length; i>=0; i--){ //search backwards within nodelist for matching elements to remove
if (allsuspects[i] && allsuspects[i].getAttribute(targetattr)!=null && allsuspects[i].getAttribute(targetattr).indexOf(filename)!=-1)
allsuspects[i].parentNode.removeChild(allsuspects[i]) //remove element by calling parentNode.removeChild()
}
}

removejscssfile("modules_ads","css");
Gravatar #12 - fidomuh
4. jun. 2009 22:47
#7

Hvad er ikke iorden?
At fjerne banners?

Newz.dk formidler vira, malware og alt muligt andet godt, saa hvorfor skulle man IKKE fjerne dem ? ;)

Samtidig er de ekstremt forstyrrende og det er ikke et krav paa nogen maade at man ser dem, for at benytte newz.dk.
Samtidig laegger newz.dk sit website op til offentlig beskuelse, og de kan derfor ikke rigtigt stille nogen krav for dem der ser websitet, hvorfor det stort set altid vil vaere "iorden" at fjerne deres flash crap.
Gravatar #13 - Mandalae
5. jun. 2009 08:24
Windcape (11) skrev:
Nu plejer mandalea at fixe det hvis jeg poster mine løsninger, men nu gør jeg det alligevel, så må vi jo se.


Jeg gider ikke mere, hvis jeg fixer det finder I jo alligevel bare en ny måde at fjerne dem på, det er lidt ligesom at forsøge at bekæmpe pirater med drm :)

Hvis folk ikke ønsker at støtte sitet er der ikke noget jeg kan gøre alligevel, i sidste ende.
Gravatar #14 - fidomuh
5. jun. 2009 08:53
#13

Tjoh, du kunne stoppe med at udtale dig om folks oensker, til at starte med :)
Gravatar #15 - Windcape
5. jun. 2009 10:21
mandalae (13) skrev:
Hvis folk ikke ønsker at støtte sitet er der ikke noget jeg kan gøre alligevel, i sidste ende.
Jeg støtter siden, men jeg kan simpelthen ikke bruge siden til noget på min laptop, som er låst til en 1024x768 opløsning.

Jeg er nød til at fjerne reklamerne for at det er muligt at læse siden.

På min stationær har jeg reklamerne slået til, men det er desværre ikke den jeg benytter mest.
Gravatar #16 - Coney
5. jun. 2009 10:26
#15 Af ren interesse - hvad hjælper det at fjerne reklamerne i dit tilfælde??
Gravatar #17 - trylleklovn
5. jun. 2009 10:30
#16 Ehm, det frigiver omkring 30-40% skærmplads, pga. topbanneret.
Gravatar #18 - Windcape
5. jun. 2009 10:43
Coney (16) skrev:
#15 Af ren interesse - hvad hjælper det at fjerne reklamerne i dit tilfælde??

Med Reklamer: http://clausjoergensen.dk/media/files/newzdk_ads.p...

Uden Reklamer: http://clausjoergensen.dk/media/files/newzdk_noads...
Gravatar #19 - trylleklovn
5. jun. 2009 11:01
#18 Nu ville det altså også hjælpe en del hvis du rykkede din bookmarks bar op ved siden af adresse bar eller menuen.
Gravatar #20 - terracide
5. jun. 2009 11:01
#17:
Må være en billig Craptoop siden den ikke kommer med piletaster...

Terra - Måske en Mac, de er jo kendt for at mangle ting?
Gravatar #21 - Jakob Jakobsen
5. jun. 2009 11:09
Jeg må også indrømme at jeg har blokeret reklamer på Newz.dk.
Ikke fordi jeg ikke vil støtte siden, men fordi jeg ikke gider se på blinkende og larmende reklamer der fylder halvdelen af siden.
Gravatar #22 - trylleklovn
5. jun. 2009 11:16
#20 Nu ved jeg godt din hjernekapacitet er lidt begrænset, men lad mig alligevel introducere dig til et begreb, der hedder pixels og opløsning. Windcapes laptops skærm har en opløsning på max 768 pixels i højden. Topbbaneret optager 180 af disse pixels i højden, hvilket er en del, når han også skal have plads til adresselinjen mm.

#21 Brug flashblock? Så slipper du for reklamer i flash. Det gør jeg selv, har ingen problemer med reklamer, der ikke blinker og larmer.
Gravatar #23 - Coney
5. jun. 2009 11:19
#18 Du siger:

"Jeg er nød til at fjerne reklamerne for at det er muligt at læse siden."

Det er jo ikke rigtigt... Du er nødt til at fjerne reklamerne for ikke at skulle scrolle ned en ekstra gang... Lad nu lige være med at bøje sandheden... Det er jo ikke ligefrem fordi siden er "ubrugelig" som du siger... Det siger du blot for ikke at give dig selv dårlig samvittighed;)
Gravatar #24 - Jakob Jakobsen
5. jun. 2009 11:28
#23

Faktisk er siden mere eller mindre ubrugelig på langsomme computere eller netbooks.
På min EEE-PC, tog det uden adblock, omkring 10 sekunder at scrolle så langt ned at jeg kunne se de sidste nyheder.
De reklamer er ikke kun for store, men også for ressourcekrævende, og er båndbreddesvineri.
Gravatar #25 - Coney
5. jun. 2009 12:30
#24 Du har en meget lille netbook... Du kan ikke forvente den kan klare alt det en almindelig computer kan... Og med hensyn til langsomme internetforbindelser så har min mor kun 1.5 Mbit og jeg har ingen problemer med at bruge siden hos hende... Faktisk har jeg svært ved at mærke forskel i forhold til herhjemme med 6Mbit...

Og reklamerne har nu engang den størrelse de har... Umiddelbart vil jeg mene folk bør være glade for at se der igen er reklamer og ikke bare links til siden....
Gravatar #26 - Windcape
5. jun. 2009 13:14
Coney (25) skrev:
Du har en meget lille netbook... Du kan ikke forvente den kan klare alt det en almindelig computer kan
Netbook, Netbook.

At forvente den kan browse sider på internettet, er jo vel det mindste.

#20 (Terra)

Nej, jeg har en IBM. Min laptop benyttes til studie, irc, msn og browsing. Det er formålet med en laptop, en maskine som du bruger på farten.

Den skal være lille, batterieffiktiv, og solid bygget. IBM er min #1 når det kommer til laptops.
Gravatar #27 - Windcape
5. jun. 2009 13:16
Coney (23) skrev:
"Jeg er nød til at fjerne reklamerne for at det er muligt at læse siden."
newz.dk har i mange tilfælde størrere og mere synsprovokerende reklamer, end de sider kilderne linker tilbage til.

Computerworld, Version2 og Slashdot dækker 90% af alt der bliver postet på newz.dk. Og de lider ikke ligefrem af reklamer der dækker 30% af synsfeltet.
Gravatar #28 - Nextnx
5. jun. 2009 13:24
Heh, troede ikke du fandt for den, mandalae. ref
User !important > Author !important

http://www.w3.org/TR/CSS2/cascade.html#important-rules skrev:
However, for balance, an "!important" declaration (the delimiter token "!" and keyword "important" follow the declaration) takes precedence over a normal declaration. Both author and user style sheets may contain "!important" declarations, and user "!important" rules override author "!important" rules. This CSS feature improves accessibility of documents by giving users with special requirements (large fonts, color combinations, etc.) control over presentation.
Så det ændrer jo nada hvis en given person skulle have sine userscript inplace.

Der er absolut ingen behov for !important på author siden, med mindre man f.eks. har en include man ikke kan kontrollere der overruler nogle vigtigere serverside css.
Gravatar #29 - Coney
5. jun. 2009 15:45
#26-27 lad være med at bilde mig ind at du falder for et buzzword some netbook... Du har en mindre effektiv computer end ellers - period... Lær at leve med det...

Og uanset hvor meget større reklamerne er her på sitet end andre sites så drejer det sig stadig om at du skal scrolle ned en ekstra gang - whoop de f****** doo....

Sry jeg lyder lidt grov, men det er simpelthen ikke newz fejl at din computer har en lille skærm...
Gravatar #30 - Nextnx
5. jun. 2009 18:03
Coney (29) skrev:
Sry jeg lyder lidt grov, men det er simpelthen ikke newz fejl at din computer har en lille skærm...
Nøø, men det fremmer vel ikke brugervenligheden at udgangspunktet er med 40% klik fælde / hindring i læsevenligheden.
Tro mig jeg ser problematikken når jeg skal surfe newz.dk på min 3.8" 800x480 skræm.

Personligt kan jeg heller ikke se hvorfor de ikke bare lå i bunden af designet. Eller er de få? klik så super ekstra meget mere vær at få med?
Gravatar #31 - Windcape
5. jun. 2009 18:45
Coney (29) skrev:
Sry jeg lyder lidt grov, men det er simpelthen ikke newz fejl at din computer har en lille skærm...
Jeg kunne jo bare læse nyhederne i en RSS feed reader.

Hvorfor tror du folk besøger siden? Det er ihvertfald ikke for at LÆSE nyhederne!
Gravatar #32 - Coney
6. jun. 2009 05:43
#31 Jo gu er det da for at læse nyhederne.. Er jeg da udemærket klar over... Men nu giver det jo nok flere penge i reklame indtægter at reklamen er i toppen af siden fremfor i bunden... Det er meget logisk siden du selv argumenterer for at du ikke ville se den i bunden af siden...

Så længe siden fungerer som firma bliver reklamerne nødt til at være der... Du kan vælge at støtte siden, eller du kan vælge at lade være... Bare du ikke whiner over hvor slemt det er at reklamerne er placeret så de kan ses - Det er jo lidt meningen..
Gravatar #33 - fidomuh
6. jun. 2009 11:48
#29

Sry jeg lyder lidt grov, men det er simpelthen ikke newz fejl at din computer har en lille skærm...


Og det er ikke newz.dk der bestemmer hvad jeg skal se, og ikke se, paa min computer, saa wtf er problemet?

Velkommen til den virkelig verden.

#32

Så længe siden fungerer som firma bliver reklamerne nødt til at være der...


Hvis man synes man skal betale 100k om maaneden til personale, saa jada.
Skal man det?
Nejda.

Du kan vælge at støtte siden, eller du kan vælge at lade være...


Nej, man kan vaelge at newz.dk koerer sygeligt daarligt, inficerer din maskine med vira, larmer ( lydmaessigt OG billedmaessigt ) - eller, man kan vaelge et newz.dk der rent faktisk er behageligt at bruge, uden frygt for malware/vira/etc :)

Bare du ikke whiner over hvor slemt det er at reklamerne er placeret så de kan ses - Det er jo lidt meningen..


Jaja, det er ogsaa meningen med vandtortur, at modtageren skal tro han drukner, derfor er det sgu stadig slemt.
Gravatar #34 - Coney
6. jun. 2009 12:54
#32 jeg kan ikke helt se hvor du vil hen med dit indlæg?? Lige udover at gøre nar af mig så er det eneste du siger jo blot at du har valgt at blokere reklamer.. Fint for dig... Det er dit valg... Jeg sagde ikke du ikke havde det gjorde jeg??

Jeg føler mig slet ikke generet over reklamerne og synes ikke siden kører sygeligt dårligt, så det er vel egentlig et lidt ligegyldigt argument?? Og jo... Der skal betales løn til ansatte så længe det er et firma... Og det er det nu engang... Også selvom det muligvis ikke er nødvendigt...

OffTopic: Stop nu det quotesniping det er sq træls at læse:/
Gravatar #35 - fidomuh
7. jun. 2009 11:30
#34

jeg kan ikke helt se hvor du vil hen med dit indlæg?? Lige udover at gøre nar af mig


Jeg goer ikke nar.
Jeg siger at du lyver.

så er det eneste du siger jo blot at du har valgt at blokere reklamer.. Fint for dig...


Men det er ikke "fint" for dig jo. Du har tydeligvis et problem med det, da jeg, ifoelge dig, ikke stoetter newz.dk ..

Jeg føler mig slet ikke generet over reklamerne og synes ikke siden kører sygeligt dårligt


Individualitet er en gylden ting :)

så det er vel egentlig et lidt ligegyldigt argument??


Tjoh, jeg foeler mig ikke generet af sexisme paa arbejdspladsen, saa det er vel et ligegyldigt argument for dorte i receptionen, ikke?
Og du kommenterer ikke paa spredning af Vira eller larmede reklamer? :)

Og jo... Der skal betales løn til ansatte så længe det er et firma...


HOST
What?

Og det er det nu engang...


Det betyder stadig ikke at der skal betales loen.

Også selvom det muligvis ikke er nødvendigt...


There you go.

OffTopic: Stop nu det quotesniping det er sq træls at læse:/


Eat shit.
Men anyway, nej.
Quote funktionen bruges, saa DU kan forstaa praecis hvad der svares paa.
Det er smart, nemt og overskueligt.

Du er velkommen til at lade vaere med at laese mine indlaeg, hvis du ikke kan lide det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login