mboost-dp1

Titler med danske bogstaver

Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
18. jan. 2009 20:17
Hvis der er et dansk bogstav i titlen på en nyhed, så returner browseren 404 som resultet.

Det kan ses i forummet, hvor link fra siden ikke virker, men betyder, at man må smutte ud på forsiden for at læse nyheden. Fx jeg kan ikke gå til "Gaven til nørden, der har alt".

Har kun prøvet i Fx 3 på Vista SP1, men jeg gætter på, at det er et generelt problem.
Gravatar #2 - coday
18. jan. 2009 20:20
Har også problemer her.
Arch linux
Firefox 3.1Beta
Gravatar #3 - Clauzii
18. jan. 2009 20:47
Virker fint på XPsp3/FF3 her.
Gravatar #4 - engfeh
18. jan. 2009 20:50
Jeg havde problemet tidligere, men det lader til at være i orden nu.
Gravatar #5 - Inum
18. jan. 2009 20:55
Hvis man klikker ind på forum kategorien "nyheder" og finder overnævnte nyhed, kan man se at linket der til bare hedder:

http://newz.dk/gaven-til-noerden-der-har-alt#new

Hvor imod det link, som ligger på forsiden hedder:

http://newz.dk/gaven-til-noerden-der-har-alt2#new

Bemærk det sidste to tal.
Mon ikke det er derfor det går galt. Spørgsmålet er så bare hvorfor der er to forskellige adresser til sammen nyhed.
Gravatar #6 - vandfarve
18. jan. 2009 20:56
Nu virker det også for mig.

Gad vide, om de har læst indlæggene om problemet og besluttet at ændre det nu?
Gravatar #7 - Systran
18. jan. 2009 21:22
Det virker nu stadig ikke for mig, men det betyder jo egentlig ikke at den ikke er tilgængelig i forumvinduet, da den jo stadig ligger i nyhedsspalten ude i venstre bjælke.

Fx3 VistaSP1
Gravatar #8 - Systran
18. jan. 2009 21:28
Desuden holder din tese om danske bogstaver nu heller ikke helt, da jeg sagtens kan komme ind på følgende nyhed, eller også er det bare blevet rettet.
Gravatar #9 - kasperd
18. jan. 2009 21:34
Det virker ikke for mig. Men så vidt jeg kan se er det kun den ene nyhed der er berørt. Det er tilsyneladende ikke noget gennemgående problem. Er der nogen som har fundet andre berørte artikler?
Gravatar #10 - MiniatureZeus
18. jan. 2009 21:51
Det er ikke på grund af danske bogstaver, men er vidst noget med, at overskriften er blevet ændret, hvilket dog ikke giver helt mening her, men kan desværre ikke huske om det er rigtigt eller hvorfor det sker selvom jeg har fået det forklaret for noget tid siden..
Gravatar #11 - Clauzii
18. jan. 2009 22:29
Hov, nu virker det alligevel ikke...????? Hva' fa'en??
Gravatar #12 - Lss_1405
18. jan. 2009 23:09
Heller ikke her, MAC OS X, både Opera 9.6 og FF3
Gravatar #13 - Flemhans
19. jan. 2009 09:29
her kommer den frem med et billede af en enhjørning når jeg skriver noget med ø, og coveret for Tæskeholdet når jeg skriver noget med æ.

Skriver jeg derimod noget med å, kommer der et billede af en der hedder Tove Larsen. Er dette ikke en fejl, da der ikke er Å med i navnet?
Gravatar #14 - Mandalae
19. jan. 2009 10:10
Det bør være fixet fremover.

Jeg er lidt usikker på hvorfor problemet opstod da der ikke umiddelbart så ud til at være fejl i koden. Jeg har lavet så det ikke bør kunne opstå længere.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login