mboost-dp1

Reklamer på newz.dk


Gå til bund
Gravatar #1 - T-Hawk
18. jan. 2008 19:19
Det er ikke for at whine eller flamebaite eller sådan noget, men er newz.dk gået bort fra Google AdSense? og hvis ja, hvorfor?
De her voldsomt blinkende reklamer er da ret frustrende... Og nej jeg køber ikke Chicken Salsa eller sund morgenmad pga reklamer på newz.dk


Har det noget med Freeway at gøre?
Gravatar #2 - Cloud02
18. jan. 2008 19:25
#1
Jeg er på nippet til at installere en adblocker. Jeg havde det fint med google adsense ... men seriøst ... blinkende reklamer på en af de sider jeg ofte besøger er for meget.
Gravatar #3 - rackbox
18. jan. 2008 19:41
#1 og #2: korrekt at newz.dk er gået over til en ny pool af reklamer. Men vent lige med at adBlocke indtil pool'en har "stabiliseret" sig og viser relevante reklamer - måske føles det ikke så slemt, når der lige kommer styr på den del.

Desværre er det nok ikke helt til at sige, hvornår det sker - men der arbejdes på sagen :)
Gravatar #4 - Pernicious
18. jan. 2008 19:42
Ja der er nu nogle andre der tager sig af det. Da de lige har overtaget tjansen, så skal de først ud og finde relevante it-relaterede annoncører nu. Indtil da kommer der jo så nok en del run-of-network, der som det normalt er, er en god blanding af alt muligt.
Gravatar #5 - T-Hawk
18. jan. 2008 19:43
#3
Må man spørge hvorfor? AdSense var fint nok, blinkende reklamer er ALDRIG fint nok.

Men okay, indtil vide vil jeg ikke fjerne min whitelist af newz.dk fra AdBlock
Gravatar #6 - madeinrussia
18. jan. 2008 19:59
nederen, en af de sider jeg syntes godt om fordi der ikke var forfærdelige reklamer :/

Syntes siden nærmer sig mere og mere arto.. uden nogen lægger mærke til det.. HAPS ligepludselig kan man lave eget galleri :D

men ja, pengene skal komme et sted fra.. bare ærgeligt alle newz brugere ved hvordan man bruger adblock.. og bruger det...
Gravatar #7 - trylleklovn
18. jan. 2008 20:29
Jeg er egentlig stærk modstander af adblock. Men nettet er bare for overplastret af flashreklamer, der voldtager en med lyde og blinkende reklamer, så de reklamer bliver altså snuppet af min flashblock. Selvom jeg gerne vil støtte newz.dk.
Gravatar #8 - Pernicious
18. jan. 2008 21:04
Nu har jeg selv siddet og browset rundt på siden med de nye reklamer et par timer, og ingen tvivl, de er noget mere markante (nogle mere end andre) end tidligere (Google Adds).

Så kan godt forstå hvis man tænker Adblock, håber dog ikke alle gør det, skal jeg jo sige som medejer :) Men sådan mere på den seriøse side, så har vi længe gerne ville gøre siden bedre, og ja, nu ved jeg godt at mange vil sige at bling bling reklamer ikke er vejen frem, enig, men et eller andet sted skal vi skabe en indtægt.

I en del år har vi gået at tænkt, hvad kunne vi ikke give siden, hvis vi kunne få en til at arbejde fuld tid på siden - og hvis man ikke har opdaget det, så er det sket. Jeg startede i starten af denne måned med at have newz som mit fuldtid job. Lidt en drøm at få sin fritidsbeskæftigelse som noget man kan arbejde med, men det betyder også at der skal lidt indtægter til, og der er Google desværre ikke helt nok - faktisk langt fra.

Jeg håber selv at så snart de it-relaterede annoncer begynder at komme, så bliver det lidt mindre blink. Det bliver vel lidt a la reklamerne på de andre it-sites. Bare ikke som den kæmpe HP satan der dukker op på comons side pt., den er dælme ikke rar.

Når det er sagt, så må i meget gerne skrive til mig hvis i oplever reklamer der starter op med lyd, enten uden man overhovedet gør noget, eller ved mouse-over/out. Flashreklamer "fylder" nok i forvejen.
Gravatar #9 - Benjamin Krogh
18. jan. 2008 21:36
#8 Du burde smide en nyhed om det, det får mig faktisk til næsten at overveje at droppe adblock.

Håber du at følge i slasdot stifterens spor?
Gravatar #10 - Pernicious
18. jan. 2008 21:52
#9 Det ved jeg ikke lige, kommer an på hvor han er gået hen af?
Gravatar #11 - myplacedk
18. jan. 2008 23:08
#8
Jeg håber selv at så snart de it-relaterede annoncer begynder at komme, så bliver det lidt mindre blink. Det bliver vel lidt a la reklamerne på de andre it-sites. Bare ikke som den kæmpe HP satan der dukker op på comons side pt., den er dælme ikke rar.

Sjovt nok var det "åh nej, HP" jeg tænkte, lige inden du selv nævnte dem. (Og jeg læser ikke comon.)

Store blinkende reklamer ryger altså i blockeren. Jeg synes slet ikke et banner-netværk skal tillade dem. Den McDonals-dimmer er da lige til et epileptisk anfald. På den anden side ved jeg godt at det er svært at finde sådan et banner-netværk. Jeg gav i hvert fald op de sidste par gange jeg prøvede.

Men jeg blocker altså de enkelte reklamer (dvs. billedets url), og går først over til mere generelle metoder, når jeg bliver træt af at fjerne reklamer på den samme side alt for mange gange.

.

Men det lyder da fedt for dig, tillykke med "jobbet". Men hvis du vil øge indtægterne, så er her en metode til at få flere penge ud af mig:
Giv mig en reklamefri VIP-account for omkring 20 kr /år. Det er et latterligt lille beløb for mig, intet problem at sende dem efter newz. Men selv efter diverse gebyrer og hvad ved jeg, er der langt mere tilbage end hvad i tjener på en gennemsnitlig bruger. Well, det sagde mine beregner i et semi-lignende projekt i hvert fald for nogle år siden. :)
Gravatar #12 - Norrah
18. jan. 2008 23:11
#3 min viser macDonalds...
Jeg er altså vegetar.
Gravatar #13 - myplacedk
18. jan. 2008 23:25
Prøvede lige at refreshe et par gange. Samtlige reklamer har været relevante på et eller andet niveau (fast food, mobiltelefoni osv.), og samtlige har haft irriterende animationer. :-/
Gravatar #14 - Jace
18. jan. 2008 23:53
#4: Pernicious
Ja der er nu nogle andre der tager sig af det.

Blev alt vedrørende reklamerne ikke også udliciteret til et firma engang for et par år siden? Hvad skete der med den aftale?

Jeg kan huske at alle AdSense reklamer blev erstattet med "rigtige" reklamer ligesom nu, men pludselig var man tilbage til kun at have de kedelige AdSense reklamer igen. Det var lidt trist.


#8: Pernicious
Jeg startede i starten af denne måned med at have newz som mit fuldtid job.

Tillykke med jobbet. Hvad er det for nogle ting du skal arbejde med fremover på fuld tid?

Er det hmn der skal have en opbakning med programmeringen eller skal du "bare" sidde og finder nyheder dagen lang?
Gravatar #15 - Acro
19. jan. 2008 00:14
#11 myplacedk:
Uden at kende til de seneste aftaler, newz.dk har benyttet, så vil jeg sige, at de 20 kr. om året er meget lavt sat. Mange dedikerede netværk med målrettede reklamer afregner i dag pr. visninger, og da du er en forholdsvis aktiv bruger, genererer du altså en hel del af dem hver eneste dag.
Derudover skal du påregne, at hvis nogle af brugerne betaler (og således ikke skal se reklamer), bliver det mindre interessant at annoncere herinde. Og det betyder så, at de mindst aktive brugere også skulle betale, og det er ikke realistisk. I øvrigt skal jeg understrege, at vi ikke ønsker eller har planer om at have brugerbetaling.

#14 Jace:
Der blev også benyttet et annoncenetværk for noget tid siden - faktisk flere. De blev fravalgt af flere årsager - delvist de klassiske ting som en dårlig fordeling og for få relevant, men i højere grad, fordi der faktisk blev fundet en person, der skulle sælge dedikeret for newz.dk og ikke bare til en generel pulje. Da det skete, kom der samtidig Google AdSense-reklamer på, når der ikke var andet, og det er årsagen til, at de har været der i så stor stil.

Peter skal ikke kode på newz.dk, men skal alene tage sig af redaktionelle ting. Primært står han op og skriver en masse nyheder, retter de brugerindsendte og godkender det. Derudover er der selvfølgelig også "mindre" ting som at svare på forespørgsler i forummet og via e-mail - og endelig telefonisk i forbindelse med ting som vores årlige CeBIT-tur.
Gravatar #16 - BurningShadow
19. jan. 2008 02:54
I trænger til noget konkurrence.
Jeg kan fint følge argumentet med at hvis vi kan betale for at slippe for reklamer, så bliver det mindre attraktivt at reklamere, men på den anden side, så er reklamer jo ikke nok. Der skal også være brugere. Det er derfor jeg mener i trænger til noget konkurrence (så vi har et sted at skride hen, til i begynder at tage os seriøst).

Må man spørge hvad det koster at drive Newz?
Hvor mange aktive brugere er der (ikke dem der bare kommer forbi når datoen er et hexadecimalt primtal)?
Med andre ord, hvad skulle vi betale, for at gøre Newz reklamefri?


...


Tillykke med jobbet Pernicious :-)
Gravatar #17 - Jace
19. jan. 2008 10:25
#16: BurningShadow:
Hvor mange aktive brugere er der (ikke dem der bare kommer forbi når datoen er et hexadecimalt primtal)?

Sidst jeg kiggede på chart.dk havde siden lidt over 30.000 unikke besøg om dagen.

Det ser dog ud som om newz.dk har droppet chart?
Gravatar #18 - hgul
19. jan. 2008 13:38
#16 Du kan se lidt tal her.
Gravatar #19 - plazm
19. jan. 2008 14:24
#18 Noooo vores søster side Arto har 2,5 gange så mange brugere som os :(
Gravatar #20 - Saxov
19. jan. 2008 14:27
#19, det jeg syntes er mere "spændende", er at Dr.dk har næsten 2 mil brugere. Det er hver 3. dansker!

Personligt syntes jeg lidt det lugter at oppusted tal, men det er måske bare mig der ikke har en bruger derinde. ?
Gravatar #21 - hgul
19. jan. 2008 14:41
#20 Tror ikke du skal se det som folk der har oprettet en brugerkonto - det kan man i hvert fald ikke på en lang række af de sites der ligger i toppen.

FDMI skriver selv følgende om begrebet "brugere":


Fra maj måned 2007 trådte et nyt trafikmålingssystem – Gemius Audience – i kraft på FDIMlisterne. Nedenstående beskriver metoden bag.

Brugertallene på FDIMs toplister giver det hidtil mest retvisende billede af, hvor mange mennesker, der rent faktisk har besøgt hvilke websites. Brugertallet retter op på en række af de skavanker, det gamle mål for internet-trafikken – de såkaldte ”unikke besøgende” – led af. Det sker ved at udvide antallet af datakilder og anvende en lang række avancerede algoritmer. I det følgende kan du læse hvordan.

Brugere = Andel af brugere * Antallet af brugere i alt
Det grundlæggende princip er enkelt: systemet finder, ved hjælp af en automatisk måling og en række avancerede beregninger og algoritmer, ud af hvor mange procent af brugerne fra Danmark, der har besøgt en given hjemmeside. F.eks. havde DRs hjemmeside i maj måned 2007 besøg af 48 % af alle der surfede fra danske lokationer.

Derefter undersøges det ved en Catinet-telefonrundspørge hvor mange der overhovedet har været på nettet i den undersøgte periode. Således var der ca. 4 millioner og 26 tusinde personer over 7 år online mindst en gang i løbet af maj måned.

Resultatet bliver herefter, at DRs hjemmeside i maj måned havde 1.822.912 brugere fra Danmark.

For at få det samlede brugertal tillægges herefter antallet af brugere, der har surfet fra udlandet. Dette tal fastlægges ved at estimere hvor stor en del af trafikken på DR der stammede fra udenlandske surfere. Et estimat, der baserer sig på de informationer brugerne automastisk afgiver til målesystemet, hver gang de besøger en hjemmeside, og som blandt andet afslører hvilket land de surfer fra. Med dette tillæg kom det samlede brugertal for DR i maj måned op på 1.959.483 brugere.
Gravatar #22 - Netmaster
19. jan. 2008 16:17
ØV ud med reklamerne!

Jeg har blokket alle reklamerne i min adblocker, sådan noget "vammelt" noget synes jeg bestemt ikke hører hjemme på sådan en velbesøgt og pæn side som newz.dk! Jeg kan kun savne de gode gamle diskrete google reklamer! ØV hvor må man væmmes over de nye ØV!
Gravatar #23 - rwzxy
19. jan. 2008 18:29
jeg installerer adblock. det er simpelthen for irreterende. sry :\
Gravatar #24 - reefermadness2
19. jan. 2008 21:11
Efter mit epilepsi anfald gik over er jeg faktisk begyndt at vænne mig til de nye reklamer :)
Gravatar #25 - kimx
19. jan. 2008 21:14
Jeg har ikke noget imod reklamer, de skal bare ikke bevæge sig.
Gravatar #26 - NioBe
19. jan. 2008 21:18
Adr reklamer... "I kill you...!" - Jeff Dunhams Achmed the dead terrorist.
Gravatar #27 - fidomuh
19. jan. 2008 22:11
Holy shit, den Dell reklame i koerer er da vildt belastende...?

#Pernicious

Foerst, tillykke med jobbet ( selvom det jo er et par dage siden vi hoerte om det ;) ), herefter:

Jeg vil klart foreslaa at i overvejer at "daempe" reklamer.
Ikke at i skal have faerre, men helt reelt at daempe "lysstyrken" paa dem.

Simpelthen at fade dem lidt, saa de ikke springer saa meget frem.. Specielt dem der bevaeger sig er ret belastende.

Saa kan i evt. lave en "mouseover" som saa fjerner fade-effekten.

Det ville jeg klart foretraekke, og det kan hoejst sandsynligt faa flere til at overveje ad-blockeren lige en ekstra gang.

Og smid en opgave paa todo-listen: "Soerg for at det ikke er samme reklame der vises begge steder" :P
Gravatar #28 - rackbox
19. jan. 2008 22:25
#27 der er sat regler op for kommende reklamer. Du kan ikke tage de nuværende som retningsgivende for fremtiden, hvorfor jeg atter engang må appellere til at holde fingeren løst på adblock-aftrækkeren endnu.

Set med mit eget brugerperspektiv, så er de nuværende reklamer da også tilstrækkeligt ubehagelige til, at jeg ville adblocke dem, hvis ikke det var fordi jeg hellere vil overvåge reklamerne for anstødeligt indhold eller uetiske tekniske implementationer (såsom mouseOver-/mouseOut-effekter, lyd og processorkrævende).

Med flere relevante reklamer, vil det dermed ikke være nødvendigt at sætte din task på todo. Det ville automatisk udligne sig selv :)

Jeg er ked af at opleve den "hurtige aftrækker" og manglende tolerance for reklamer på newz blandt enkelte i denne tråd, men kan på den anden side godt forstå det. De er ganske enkelt usmagelige, de reklamer, der kører nu. Men jeg håber og tror, at når tiden kommer, så bliver reklamerne tilpassede vores rolige og afdæmpede layout (som i øvrigt også mødte stærk modstand i starten).

Mit råd: Skal vi ikke lige se, hvad det ender med? Og skal vi så ikke lige se, om vi kan vænne os til det?

Ovenstående er skrevet af mig selv som bruger, og udtrykker ikke nødvendigvis newz.dks officielle holdning!
Gravatar #29 - MiniatureZeus
19. jan. 2008 22:36
Jeg kan "heldigvis" ikke se reklamerne... får bare en 404 ved dem alle :(/:)
Gravatar #30 - fidomuh
19. jan. 2008 22:58
#28

det kan hoejst sandsynligt faa flere til at overveje ad-blockeren lige en ekstra gang.


Min egen quote, mente netop at det kunne faa folk til at overveje at undlade adblockeren ;)

Med flere relevante reklamer, vil det dermed ikke være nødvendigt at sætte din task på todo. Det ville automatisk udligne sig selv :)


Det vil stadig vaere et problem, chancen vil bare vaere mindre.

Men da det er ~2-3 liniers kode der skal til for at tjekke om der linkes til "a" i felt 1, saa kan de ligesaa godt fixe det :P
Gravatar #31 - Daniel.S
19. jan. 2008 22:59
*højreklik, vis siden i IE*
NÅÅÅ, det er de reklamer i snakker om :P
Gravatar #32 - MiniatureZeus
20. jan. 2008 14:50
fuck jeg er bare en hat o_O

Havde smidt adserver.adtech.de i min hostfile... :P

Men nu blev jeg sku helt sulten på grund af den havrefras mini reklamer! Men hvorfor er det egentlig sjovere at spise små havrefras puder i forhold til de almindelige?
Gravatar #33 - hgul
20. jan. 2008 15:43
#32 Det er sikkert sjovere fordi du kan spise mange flere og have en del flere i munden ad gangen :-P
Gravatar #34 - tgr
20. jan. 2008 16:49
Altså, fuck nu af med den der Dell Reklame - den kører konstant herinde.

Fucking finger der ligner en penis der dingler rundt to steder på skærmen både i top og til venstre!
Gravatar #35 - TullejR
20. jan. 2008 17:33
Jeg er især vild med at i har valgt ADTECH.DE, som sjovt nok var dem der var skyld i at TV2's websider gav folk virus og andet crap.

I må da være komplette idioter, eller bare skide helt og aldeles på os brugere.

(Ja, reklamer fra adtech.de bliver aldrig unblocket her fra.)
Gravatar #36 - BurningShadow
20. jan. 2008 19:41
#35

I må da være komplette idioter, eller bare skide helt og aldeles på os brugere.
Jeg tvivler på det første...
Gravatar #37 - hmn
20. jan. 2008 20:17
#35

Jeg tror du skal sætte dig ind i tingene inden du begynder at svine folk til.

Adtech er en teknologi provider der sælger banner systemet, og de benyttes af stort set alle de store, som f.eks. tv2 og eb, og det er også dette system freeway har valgt at bruge.

Da det ikke var en fejl i banner systemet, men derimod et af bannerne der gav problemer. Det var en kampagne som et falsk firma havde købt hos dem, som havde adware virusen embedded, og har dermed intet at gøre med adtech's system

http://newz.dk/tv2-s-hjemmesider-ogsaa-ramt-af-ann...

I øvrigt arbejder fdim på at lave retningslinjer der gør at den slags angreb ikke sker fremover

http://www.fdim.dk/?pageid=29&newsid=541
Gravatar #38 - arne_v
20. jan. 2008 20:24
#37

Adtech er ganske rigtigt meget store og meget kendte.

Og på en web site til hr. og fru Jensen er de sikkert en effektiv måde at tjene penge på.

Men for et site som newz.dk vil jeg tro at en meget stor del af brugerne har blokeret adtech reklamer.
Gravatar #39 - hmn
20. jan. 2008 20:26
Gravatar #40 - fidomuh
20. jan. 2008 21:06
#37

Det var adtech.de der providede de virusbefaengte bannere, dette er mere end rigeligt til at jeg ville black-liste dem fremover.

Det er trist for dem som firma, men "uheldet" er stort nok til at jeg ikke vil saette min lid til dem.

Newz.dk burde netop vaere opmaerksom paa at folk ser meget staerkt paa dette..

( Omend de ikke er blokeret hos mig endnu. )
Gravatar #41 - zin
20. jan. 2008 21:06
hmn skrev:
Adtech er en teknologi provider der sælger banner systemet, og de benyttes af stort set alle de store, som f.eks. tv2 og eb, og det er også dette system freeway har valgt at bruge.

Interessant. Så Freeway har alt at sige - og resten af newz.dk ejerne samt bruger har absolut nada? :-/
Jeg mener intet ondt, men sådan får du det nu engang til at lyde, med en sådan udtalelse.
Gravatar #42 - hmn
20. jan. 2008 21:36
Jeg forstår altså ikke hvad det er i brokker jer over, om vi bruger openads eller adtech er da fuldstændig ligemeget, det er jo bare et banner system

Vi har lagt alt salg af reklamer over i freeway media, da de er langt bedre til den slags end vi nogensinde vil blive, om de så kører det ene eller andet banner system er i princippet underordnet.

#40 det er fuldstændig det samme som at sige at du ikke vil surfe på websites der bruger iis fordi der er nogen der har lavet websites med sikkerhedsfejl. Man kan ikke klantre adtech for at tv2 og eb har kørt bannere med virus.

#41 newz.dk og freeway er fuldstændig enige om hvordan det skal køre

i øvrigt har washington post også haft samme problem som tv2, og de bruger så vidt jeg ved ikke adtech

http://www.version2.dk/artikel/5813
Gravatar #43 - Pernicious
20. jan. 2008 21:48
Man kan argumentere for at reklameselskaberne, heriblandt Adtech, bør screene de kunder de får ind, og dermed også deres bannere, hvilket man da også kun kan håbe vil ske fremover.

Det må trods alt være i deres interesse, da det jo netop skræmmer folk når sådan noget sker, og derved mister de tillid. Ikke mindst til bureauerne der anvender deres system, de vil sikkert hurtig skifte, hvis de mente at der ikke blev taget hånd om sagen.

At gå så langt at sige at det er Adtechs skyld, fordi de er blevet snydt af en uærlig kunde, det er måske lige at stramme den. Det kunne lige så nemt have ramt et andet reklamesystem.

Jeg skal på ingen måde negligere det der skete, men man kan også skyde gråspurve med kanoner.
Gravatar #44 - T-Hawk
20. jan. 2008 22:17
#42 hmn skrev:
Jeg forstår altså ikke hvad det er i brokker jer over, om vi bruger openads eller adtech er da fuldstændig ligemeget, det er jo bare et banner system

Vi har lagt alt salg af reklamer over i freeway media, da de er langt bedre til den slags end vi nogensinde vil blive, om de så kører det ene eller andet banner system er i princippet underordnet.

Forkert!
Det er netop ikke ligegyldigt, som du kan se herinde.
Jeg har ikke noget personligt imod adtech, men jeg har noget imod støjende reklamer, og her mener jeg både lyd og billede.
De gamle AdSense reklamer var meget diskrete, og netop derfor er newz.dk også det ENESTE sted jeg har accepteret reklamer.
Hvis dette er den nye stil, ryger newz også i filteret.
Så at sige at det er ligegyldigt og at freeway ved bedre fordi de er større syntes jeg helt ærligt er at fornærme jeres brugere.
Det havde jeg ikke troet om dig hmn, det må jeg sige.
Gravatar #45 - fidomuh
20. jan. 2008 22:22
#42

Undskyld?

Jeg vil ikke just laegge skylden hos tv2 eller eb, NETOP fordi det er adtech der leverer virusen i dette tilfaelde.

Ligesom at jeg ikke vil klandre newz.dk hvis adtech.de gentager fadaesen.

om de så kører det ene eller andet banner system er i princippet underordnet.


Nej, det er ikke just "underordnet", naar adtech.de jo NETOP har vist os at de ikke screener deres banners.

#43

Det er adtech der leverer produktet.
Derfor har de ansvaret for at sikre at det produkt de leverer ikke er virusbefaengt.

Det er, imo, ikke at "skyde graaspurve med kanoner", naar vi lever i en IT verden hvor alle har en vis maengde anti-virus / anti-malware / anti-spyware installeret.

Det er en helgardering, som udover at sikre mig yderligere mod vira, ogsaa fjerner genen ved at se reklamer.

Vaelger i at bruge et banner-provider som screener deres reklamer ( jeg ville spoerge adtech om de goer dette tbh ), saa kan i jo fint melde det ud her i traaden, saa vil brugerne sikkert vaere villige til at tage white-listen frem for jer :)

Det kunne lige så nemt have ramt et andet reklamesystem.


Medmindre "et andet" reklamesystem screenede de banners de fik ind .. Eller tog sig bare et par forholdsregler -.-

Den eneste grund til at det kom saa langt, er at man ikke umiddelbart havde hoert om den slags exploits foer :)
Gravatar #46 - hmn
20. jan. 2008 22:48
Jeg tror altså alle i har misforstået hvad det er adtech laver, de lever en teknisk platform til at vise og tælle statistik for webreklamer, de har INTET med indholdet at gøre.

De problemer der har været med virus/adware har udelukkende været i de flash bannere der er blevet vist til brugerne, og der findes idag ikke en mulighed for at finde den slags "onde" kampagner. I tilfældet med tv2, var det f.eks. et flash banner en flask kunde havde købt af tv2, hvor der i banneret bla. var indbygget en dato hvor det skulle gå igang.

Og med hensyn til adsense reklamerne, så er de bare ikke en holdbar løsning, vi ville aldrig kunne få sitet til at løbe rundt kun med dem som banner leverandør.
Gravatar #47 - T-Hawk
20. jan. 2008 22:52
Så må i holde freeway i ørene hmn. For hvis jeg skal se på ret mange flere reklamer for spigo og dating.dk så ryger newz.dk direkte i mit adblock filter.
relevante, ikke støjende reklamer, ja tak. Larmende irrelevante reklamer nej tak.
Gravatar #48 - Pernicious
20. jan. 2008 22:55
#44

Vedr. årsagen til at vi er gået væk fra Google - læs #8
Enig, de var noget behageligere for øjet, men omvendt så tror jeg lidt det er en tilvænningssag langt hen af vejen. Personligt tænker jeg kun over reklamer på sites, når de placerer sig hen over tekste, har lyd, eller starter hvis jeg tilfældigt kører musen henover dem. Men ok, jeg har også surfet rundt på nettet siden netscape 1.0, så er måske bare langsomt blevet vant til det :)

Angående Freeway om de ved bedre eller ej, det tror jeg bestemt ikke, og da slet ikke fordi de er større. De har valgt at anvende et system, der skulle være et af de bedre i branchen, det kan man vel ikke klandre dem for. At systemet desværre har værret offer for en uærlig kunde, der kunne snyde dem, det er jeg sikker på at de er de første til at ærgre sig gul og grøn over.


#45

Hvis det teknisk kan lade sig gøre, er jeg enig med dig i at Adtech bør screene de bannere der går gennem deres system, og om de gør det, tja det ved vi jo faktisk ikke, men jeg vil tage kontakt til dem, da det jo i lyset af den seneste tids episoder er ret aktuelt. Som Hmn dog skriver, så er det slet ikke sikkert at det kan lade sig gøre.

Jeg vil vende tilbage når jeg har nyt.

--

Jeg kan som sagt godt forstå hvis nogen har noget mod reklamer, pga. udseende eller andet der irriterer. Jeg håber bare ikke alle tænker addblock som det første - for så må jeg vist finde et andet job :)
Gravatar #49 - rackbox
20. jan. 2008 22:55
#47 har du læst #3, #4, #8 og #28 der alle fortæller, at de nuværende reklamer ikke er identiske (eller kendetegnende) for de kommende?
Gravatar #50 - kinaholm
20. jan. 2008 23:08
#46, lad mig forstå dig ret, Adtech har leveret selve systemet som viser reklamerne. Freeway Media er så dem, som står for kunderne, som køber reklameplads på Jeres hjemmeside, via Freeway Media ?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login