mboost-dp1

Problem med banner: Gigahost


Gå til bund
Gravatar #1 - sKIDROw
4. okt. 2006 07:25
Nu har jeg prøvet i flere firefox versioner 1.5 til 3.0.
Hvorfor [censur] kan jeg ikke åbne linket i annoncen i en tab?. Sådan noget er voldsomt irriterende!... :(

Eneste umildbare løsning, at jeg selv render ind på gigahosts side bagefter. Men så er der jo ingen henvisninger, om hvor jeg kom fra.
Gravatar #2 - hundeboll
8. okt. 2006 22:12
Klik på reklamen og tryk på tilbage-knappen med med scroll-hjulet.
Gravatar #3 - sKIDROw
8. okt. 2006 23:12
Mjahh... HADER links som hijacker mit nuværende vinue eller tab, og det hjælper ikke at trykke ctrl eller højreclicke. MEGET provokerende.
Gravatar #4 - bugger
9. okt. 2006 00:29
Tillad kun JavaScripts DU har brug for :)
Gravatar #5 - Acro
9. okt. 2006 13:18
#4 bugger:
1) Det har intet med spørgsmålet at gøre.
2) Det er dybt latterligt, hvis man går glip af muligheder på websteder for en falsk sikkerhed (JavaScript kan trods alt hverken formatere din disk eller ødelægge noget, så der er intet argument for at deaktivere det).
3) Det er aldrig godt at være paranoid.
Gravatar #6 - sKIDROw
9. okt. 2006 13:31
#5 Acro

Javascript kan MEGET mere end godt er desværre.
Det er sikkert ikke godt at være paranoid, men bestemt heller ikke godt at være naiv.

At Javascript kan bruges til at skrive en portscanner i, siger IMO allerede at det kan meget mere end godt er.

Så jo det er noget, man ikke godtroende, skal lade et hvilket som helst site bruge. Her er noscript og IEs zoner nyttige redskaber.
Gravatar #7 - bugger
9. okt. 2006 13:45
[url]#5[/url]
1) Det har alt med spørgsmålet at gøre. Han får ikke præsenteret indholdet som han vil have det pga. dumme begrænsinger skrevet i kode de er så frække at køre på hans computer.
2) Man går ikke glip af noget hvis man kun kører de scripts man selv vælger. Lige præcis omvendt går man ikke glip af noget fordi man ikke kører begrænsende scripts.
3) Paranoid? Vi er ikke begyndt på noget sikkerhedsaspekt her er vi det? Principielt har du en parser kørende på din computer, hvor servere eksekverer det kode DE ønsker i DIN parser. Hvorfor eksekverer sites ikke det kode DU ønsker i DIN parser? Det har intet med paranoia at gøre.
Gravatar #8 - buch
9. okt. 2006 14:33
#6
Port scanner er da meget fornuftigt?
Gravatar #9 - Acro
9. okt. 2006 19:54
#6 sKIDROw:
Hvorfor er den mulighed farlig? En portscanner kan laves, fordi browseren tillader et domænes adgang til et andet, og idet det er muligt at sende HTTP-forespørgsler, der ikke overholder standarden. De to ting har ikke specifikt noget med JavaScript at gøre.

Man skal slet ikke surfe på sider, der kan forventes at ville udnytte den slags. Personligt kan jeg dog ikke generes af, at man kan scanne for åbne porte fra min maskine af. Det er trods alt stadig "umuligt" at lave ting, der faktisk gør reel skade.

#7 bugger:
Hvis selve linket åbnes som følge af et JavaScript, så vil han slet ikke se noget, hvis han deaktiverer dette. Derfor vil man alt andet lige stå dårligere, da man ikke har adgang til det indhold, som man faktisk havde intention om at tilgå.

...skrevet i kode de er så frække at køre på hans computer.

Nu er der stadig ikke tale om noget farligt. Uha - de er også frække at vise billeder og formatere indholdet typografisk. Det er nu engang meningen med den udvikling, som nettet har gennemgået. Hvis du vil se ren tekstindhold, så er HTTP ikke den bedste protokol til formålet.

Næsten alle sider i dag bruger JavaScript på den ene eller anden måde, og alle de sider, som man tilsigtet ønsker at besøge, er ganske harmløse og til formål, der kun understøtter den oplevelse, som besøget giver (hvad enten det er for at opdatere data via AJAX, sammenfolde indlæg herinde eller simpel drop-down navigation).

Det er paranoia, hvis man slår det fra. Hvis JavaScript var en reel trussel, så ville det være velbegrundet. Det er trods alt ikke en parser, hvor du har frie muligheder på din computer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login