mboost-dp1

michael jackson Muslim ??:X

Gå til bund
Gravatar #2 - MiniatureZeus
29. jun. 2007 11:43
Sådan noget skal under tagwall og ikke under newz.dk :)
Gravatar #3 - Anelguso
29. jun. 2007 11:44
undskyld så det ikke men nu bliver det her :X
Gravatar #4 - gentox
29. jun. 2007 11:48
[offtopic]
Det kan måske lade sig gøre for en admin at flytte tråden?
[/offtopic]

Ved ikke om michael jackson har konverteret, og er for så vidt også ligeglad, hans storhedstid er for længst overstået.
Og han har tjent penge nok til flere livstider.

At han så ikke har formået at passe bare lidt på sine penge, er jo lidt synd, men 100% hans egen skyld.
Gravatar #5 - Anelguso
29. jun. 2007 11:50
hehe ja det ville være godt hvis en admin kunne flytte tråden eller slette den så jeg kunne lave en ny det rigtige sted :D

men det er da stort hvis han er blivet muslim ??
Gravatar #6 - fidomuh
29. jun. 2007 11:53

men det er da stort hvis han er blivet muslim ??

Overhovedet ikke..

Det undrer mig faktisk slet slet ikke da han er naere venner med mange af de store rige gutter i blandt andet Saudi Arabien :)

Det er vel ikke stoerre end at diverse andre kendte bliver scientologer eller kabalah'er .. :P
Gravatar #7 - holmen
29. jun. 2007 11:54
#5 Hvorfor? Så tror han bare på et eventyr frem for et andet. At en feteret og pædofil-anklaget eks-stjerne tilslutter sig en religion er imo ikke noget at være stolt af. På den anden side, muhammed blev jo forlovet med sin 6-årige niece, så måske alligevel?
Gravatar #8 - Anelguso
29. jun. 2007 11:58
jeg har svært ved at tro at han kunne blive muslim ??hmmmmmmmmm
han har jo lavet alt muligt lort fx at skifte hud farve :X
Gravatar #9 - I.F.F.
29. jun. 2007 12:02
manden er rablende gal, saa det er da bestemt ikke utaenkeligt.
Gravatar #10 - Anelguso
29. jun. 2007 12:04
jeg må indrømme at han synger sq godt :D
Gravatar #11 - übermench
29. jun. 2007 12:05
Mærkeligt at det muslimske samfund vil godtage sådan en mand, der er belastet med pædofili-anklagere..... men så igen, så havde profeten muhammed også en 9-årig kone, Aisha, da han selv var 54 år gammel, så måske var det det der fik Michael Jackson til at ville konvertere til netop den religion.
Gravatar #12 - TWFH
29. jun. 2007 12:08
#8: Står det i koranen at man ikke må skifte hudfarve?
Gravatar #13 - Anelguso
29. jun. 2007 12:08
jeg har lige læst at den muslimske samfund ikke vil modtage ham fordi han har lavet noget lort !!!!!
men måske har de ombestemt sig :!!
Gravatar #14 - Anelguso
29. jun. 2007 12:09
ved ikke men seriøst var det ikke grissehud han fik skiftet med sit ???
Gravatar #15 - holmen
29. jun. 2007 12:09
Alle kan da konvertere til muslim hvis de lyster. Eller hvad?
Gravatar #16 - holmen
29. jun. 2007 12:11
#14 Tror det var noget med pigmentbehandling eller noget. nogen siger dog at det var en sygdom. Jeg må sige at jeg ikke ved det, men jeg er meget sikker på at han IKKE har byttet hud med en gris...
Gravatar #17 - Anelguso
29. jun. 2007 12:12
men kan da også være muslim uden at blive modtaget af den muslimske samfund
Gravatar #18 - themuss
29. jun. 2007 12:22
"it don't matter if you're black or white"
Gravatar #19 - fidomuh
29. jun. 2007 12:31

In Saudi Arabia it matters :D

Helt reelt kan du jo kalde dig muslim hvis du har lyst, der er ikke nogen lov der siger at du ikke maa.. Du kan endda opfinde en ny religion hvis du har lyst..
Gravatar #20 - TWFH
29. jun. 2007 12:43
Jeg troede Newz.dk VAR en religion...
Gravatar #21 - BurningShadow
29. jun. 2007 12:45

Newz.dk er ikke på listen endnu :(
Gravatar #22 - Cloud02
29. jun. 2007 15:29
Gammel nyhed... den er fra slutningen af 2005, hvor rygterne først svirrede, og så tog det lidt over et år (februar 2007) at han selv brekræftede det.

Den seksuelle lavalder i Californien var 10 år før 1889, hvor Californien var den første stat i USA til at hæve det til 14 år. http://caselaw.lp.findlaw.com/scripts/getcase.pl?c... (hop ned til 'Footnote 9')

Du kan ikke begynde at vurdere hvordan mennesker for 1500år siden var, baseret på de værdisæt du har i dag.
Jo egentlig kan du, du kan jo self. sige at de var dårlige mennesker osv. udfra hvad vi definerer som normen i dag, men i mine øjne er det forkert at gøre.
Gravatar #23 - Svindleren
29. jun. 2007 17:41
den bedste pop sanger ever.. men at han er rablende gal er lidt synd :-/
Gravatar #24 - übermench
30. jun. 2007 11:08
Den seksuelle lavalder i Californien var 10 år før 1889

1889...??? wow, virkelig et år kan de fleste af os jo godt huske.

Du kan ikke begynde at vurdere hvordan mennesker for 1500år siden var, baseret på de værdisæt du har i dag.

Muhammed havde sex med en 9-årig. Ligegyldigt om det var ok dengang at have sex med børn, så gør det det ikke bedre.

Og det har nemlig alt at sige, da alle troende muslimer basere deres liv på Muhammeds liv og gerning for 1400 år siden, så det er et meget vigtig aspekt at bringe videre.
Gravatar #25 - Spiderboy
30. jun. 2007 11:33
Og det har nemlig alt at sige, da alle troende muslimer basere deres liv på Muhammeds liv og gerning for 1400 år siden, så det er et meget vigtig aspekt at bringe videre.

Det er da ikke meget anderledes end andre mainstream-religioner? F.eks. indeholder Biblen masser af regler for slavehandel og hvordan man regner ud hvor meget en ko er værd osv. i den dur.

Men Cloud02 har fuldstændig ret i, at man ikke kan sammenligne nutidens moralsæt med moralsættet i fortiden. Og du har ret i, at det dermed ikke giver mening at definere sit moralsæt bogstavligt ud fra en 1500-2000 år gammel bog.
Gravatar #26 - Cloud02
30. jun. 2007 11:36
De muslimske skrifter bygger på det aspekt at når kvinden er kønsmoden, så kan hun giftes bort og have seksuelt samkvem med sin mand.
Islam har ikke nogen seksuel lavalder per se. De har dog en lavalder fra hvornår man må bære våben og drage ud i krig (mener den er 15).

At nogle kvinder for 1400år siden menstruerede i en alder af 9år er da på ingen som helst måde urealistisk.

Og igen, for at hive fat i din retorik, du kategorisere en person som har alderen 9år, som et barn, fordi vores kultur her siger at de er børn og skal behandles sådan osv. Hvem siger ikke at når man blev 9år dengang, så blev man behandlet som et voksent menneske? Ja, jeg ved godt at børn er børn, og de ikke kan skelne mellem ting, men så snart børn når i puberteten, så er børn ikke børn længere.
Gravatar #27 - übermench
30. jun. 2007 12:15
Jeg synes dog stadig det er en klam ting at have sex med en 9-årig, selvom det var 1400 år siden.
Det kan godt være at man accepterede det dengang, og at det var normalt. Men jeg kan simpelthen ikke forstå at folk så lever efter regelsæt fra koranen og biblen.

Khomeiny brugte det ægteskab til at legalisere 9-årige pigers ægteskab i Iran, og det bruges også den dag i dag nogle steder :-(

Pædofilie er dermed en anerkendt skik i i det mindste nogle få islamiske områder.

Og føj for den lede selv siger jeg bare :-(

Det er bare når jeg hører folk snakke om hvor klog og ærefuld profeten muhammed var, og at alt hvad han siger direkte kan forenes med menneskers levestil at jeg er nød til at bringe muhammeds ægteskab med en 9-årig frem - bare for at vise at vi ikke burde sætte os fast på tusind år gamle "helige" skrifter, vi burde bare se fremad og glemme alt hvad der heder religion.
Gravatar #28 - trylleklovn
30. jun. 2007 12:20
#27 Det er underligt at du ikke kan se at din holdning er fuldstændigt lige så præget af din kultur, som deres.

Du fejler helt i at se relativiteten i det og tror i stedet at din holdning selvfølgelig er den ultimative sandhed.

Fuldstændigt som da folk blev sure over de muhammedtegninger, som vi mente var fuldstændigt harmløse.
Gravatar #29 - Spiderboy
30. jun. 2007 12:22
Igen, du har et andet moralsæt end de havde i gamle dage. F.eks. i oldtidens Grækenland var det almindeligt at unge drenge/mænd fik en "mentor", som oplærte dem i at have sex, men samtidig var det meget forkasteligt at være sammen med en person lavere på rangstigen end en selv. I dag er det lige omvendt.

Et andet eksempel er indianerstammer, afrikanske stammer, osv, der render rundt uden tøj på. Det er ikke velanset i vores verden, men hos dem er det helt normalt.

Og sådan kan jeg blive ved og ved. Der er masser af eksempler i historien.

Mht. profeten, så kan han da godt være klog og samtidig have en (for os) dårlig moral. Alle mennesker har en light side og en dark side.

Edit: #28, fuldstændig korrekt.
Gravatar #30 - themuss
30. jun. 2007 12:50
Hun var altså kun 6 år da hun blev forlovet med Mohammed og 7 år da han fuldbyrde ægteskabet.

9 år er fandme en gammel krage, ad for helvede.
Gravatar #31 - gentox
30. jun. 2007 12:53
men samtidig var det meget forkasteligt at være sammen med en person lavere på rangstigen end en selv. I dag er det lige omvendt.

Nej, for grækerne var det stærkt tabu, for en mand at være sammen med en jævnaldrende mand på samme niveau.
Altså al homoseksualitet mellem lige mænd, var tabu og strafbart. Men ikke mellem en mand og en dreng, eller ung mand. Forstå den slags for den der kan :S

De var dog ikke så fordømmende som visse Islamiske stater er i dag, hvor det at have en anden seksuel præference end mand-kvinde, er lig en dødsdom.
[spoiler]Skal lige have luft for homofobien :P ER IKKE HOMO :P[/spoiler]
Gravatar #32 - themuss
30. jun. 2007 12:57
Eller kristne for den sags skyld

Check Fred Phelps og hans "God hates fags"-kampagne...

Hvis en af mine venner var død af AIDS og han kom forbi begravelsen med sine bannere, så skete der vist et par mord eller tre på kristne den dag... .Jeg ville gå amok..

Fucking religiøse vanvid.
Gravatar #33 - Anelguso
30. jun. 2007 13:00
lol michael jackson har også lavet en muslimsk sang som hedder
(give thanks to allah) sangen kan i se på www.youtube.com
Gravatar #34 - Cloud02
30. jun. 2007 13:21
Nej, hun blev forlovet som 6-årig og giftet bort som 9-årig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Aisha#Marriage_to_Muh...

At khomeiny brugte det ægteskab er da også dybt forkasteligt, da der ikke er nogen lavalder for ægteskab i Islam, men derimod at man tidligst må giftes når man kommer i puberteten.

Der er da lande hvor den seksuelle lavalder dags dato er helt ned til 12år: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/60/AOCW...

Pædofilie er dermed en anerkendt skik i disse lande ...
Gravatar #35 - themuss
30. jun. 2007 13:24
Undskyld jeg tager selvfølgelig fejl.

Hun blev forlovet med ham som 6-årig og han fuldbyrdede ægteskabet med hende da hun var 9 år. Dvs. han gik i seng med hende. Du har helt ret cloud02.
Gravatar #36 - übermench
30. jun. 2007 13:45
Jaja, det er KUN udfra min kulturelle baggrund at jeg synes det er forkert at forgribe sig på børn på den måde, selvom det er accepteret andre steder. Jeg kan bare ikke sætte mig ind i deres tankegang, jeg er nok for forurenet af vestlig kultur.

Det er selvfølgelig muhammeds anmodning om den 6-årige "kvinde" Aishas hånd og hans deflorering af hende, da hun er 9, samt hans ægtskab med den 12 årige Hafsa et par år senere, der ligger til grund for min opfattelse af islams fader som pædofil. At det fra et islamisk-teologisk synspunkt er helt ok, har jeg meget lidt forståelse for.

Kald mig snæversynet, men jeg synes det at have sex med børn er moralsk forkasteligt, selvom det er beskrevet i såkaldte hellige tekster og sket på tidspunkter hvor det var acceptabelt.
Gravatar #37 - Anelguso
30. jun. 2007 13:48
seriøst lad vær med at snakke for meget om mohammed han er jo en profet i ved jo heller ikke så meget om ham !!!!
Gravatar #38 - trylleklovn
30. jun. 2007 14:09
det er KUN udfra min kulturelle baggrund at jeg synes det er forkert at forgribe sig på børn på den måde

Kald mig snæversynet, men jeg synes det at have sex med børn er moralsk forkasteligt,

'nuff said.
Gravatar #39 - Spiderboy
30. jun. 2007 14:25
Det er også korrekt, men det var heller ikke velanset at være sammen med en i en lavere social klasse.

Igen, pædofile efter vores (Danmarks) definiton.

Det er vi såmænd ikke uenige med dig i (tillader mig at tale på alles vegne) - vi pointerede bare, at der ikke findes noget aboslut moralsæt.
Gravatar #40 - PingoKiller
30. jun. 2007 16:03
#37 nu kan vi snakke om hvem som helst. det er lige meget om personen er profet eller ej. det er det vores verden er baseret på.
det er vel også en god mulighed for dig, at fortælle os om mohammed...
Gravatar #41 - fidomuh
30. jun. 2007 16:05

Tehehe..

Jeg ved nok om ham til at jeg aldrig nogensinde vil foelge hans laerdom ;)
Gravatar #42 - themuss
30. jun. 2007 16:06
#41 Det er ikke "hans" lærdom, det hele er dikteret direkte af Gud.

Det er en ret væsentlig ting ved islam. Det er derfor Mohammed blot er profet.
Gravatar #43 - fidomuh
30. jun. 2007 16:08

Det er hans laerdom, da det er ham som fortaeller andre om den..

Hans fantasier om gud maa han gerne holde for sig selv ;)
Gravatar #44 - DJ-Mogli
30. jun. 2007 16:40
Hvis muslimer vil gifte sig med børn fordi deres profet gjorde det, så lad dem - bare det ikke bliver her i Danmark.
Gravatar #45 - Anelguso
30. jun. 2007 16:48
hold kæft i er ikke rigtig kloge muslimer må godt foloves i 16 års aldern men ikke giftes de må først giftes i 18 års aldern

har i læst quran det står næsten det samme som i kristens bog, deriøst i snakker for meget .
Gravatar #46 - fidomuh
30. jun. 2007 16:50

Jeg tror du har misforstaaet noget her... Der er meget faa kristne paa newz.dk ...

At een religion er dybt forstyrret i hovedet, giver ikke alle andre en undskyldning for at vaere det.

Og naar de saa allesammen er dybt latterlige, saa kan vi maaske bare snakke om at afskaffe religion fra statsstoetten :)
Gravatar #47 - Anelguso
30. jun. 2007 16:54
lol men seriøst lad vær med at snakke grimt om islam :D
jeg har ikke åbnet tråden for at diskutere om mohammed men om michael jackson bliver muslim
Gravatar #48 - Anelguso
30. jun. 2007 16:55
og hvis du vil afskaffe religion og vil snakke om det så lav din egen tråd og lav en bande
Gravatar #49 - trylleklovn
30. jun. 2007 16:58
Det dig selv, der har lagt op til debatten, ved at lægge ud med en forestilling om at det er dybt underligt at Michael Jackson vil være muslim. Folk debatterer det de har lyst til.

Og tror næppe man kan afskaffe religion. Det svarer til at ville afskaffe stupiditet, når man selv er idiot.
Gravatar #50 - Anelguso
30. jun. 2007 17:00
trylleklovn jeg sagde at jeg ikke kunne forstå hvordan han er blivet modtaget af den muslimske samfund og nede under skrev jeg at det er han alligevel ikke :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login