mboost-dp1

Manglende features på Newz.dk


Gå til bund
Gravatar #251 - _tweak
21. jul. 2016 10:13
CBM (250) skrev:
I "ny aktivitet - tråde du følger" oplever jeg at mindst 50% af de linked tråde ikke kan findes og jeg får en fejl i stedet for


Oups ! Fejl 0b110010100


Der gik noget galt i maskinrummet. Den side du ledte efter findes ikke - ihverfald ikke længere. Det er muligt den kan findes ved at søge på newz.dk.

Ellers, prøv at gå til forsiden - måske kan du finde mere information der.


Har du url på trådene ? Det skal fikses asap. Evt. send evt. url-info til [email protected].
Gravatar #252 - CBM
21. jul. 2016 20:43
https://newz.dk/sony-og-panasonic-vil-lancere-nyt-...
https://newz.dk/apple-patent-tillader-live-aflytni...

De 2 ovenstående og der er nok flere endnu men jeg kan evt poste igen når jeg evt støder på flere broken links

Dog er det sikkert et udtryk for en generel bug
Gravatar #253 - _tweak
21. jul. 2016 21:40
CBM (252) skrev:
https://newz.dk/sony-og-panasonic-vil-lancere-nyt-discformat-archival-disc
https://newz.dk/apple-patent-tillader-live-aflytni...

De 2 ovenstående og der er nok flere endnu men jeg kan evt poste igen når jeg evt støder på flere broken links

Dog er det sikkert et udtryk for en generel bug


Præcis - jeg manglede bare noget at hænge den op på :-) takker !
Gravatar #254 - mrtb
31. jul. 2016 17:29
mrtb (244) skrev:
Er det muligt at i kan blokere reklamer der har lyd på? Jeg kørte min mus over topbanneret, mens der kørte en Keno reklame, og det var nok til at sætte den i gang med at afspille en afsindig høj lyd.
Sad og så en TED talk med en speaker der ikke snakkede særlig højt, og nu bløder mine trommehinder nærmest..


Ooog så skete det igen. Så må man jo sætte adblock på.
Gravatar #255 - CBM
4. aug. 2016 17:20
Jeg savner en oversigt over hvilke
tråde jeg sidst har kommenteret

Og så savner jeg at siden hopper ned til kommentar boksen når man citerer et indlæg
Gravatar #256 - _tweak
4. aug. 2016 19:59
CBM (255) skrev:
Jeg savner en oversigt over hvilke
tråde jeg sidst har kommenteret

Og så savner jeg at siden hopper ned til kommentar boksen når man citerer et indlæg


Begge er på listen :-)
Gravatar #257 - CBM
5. aug. 2016 04:05
@tweak:lyder godt :)
Gravatar #258 - Ronson ⅍
15. aug. 2016 16:51
Jeres ide med at refreshe siden er pænt irriterende. Det bliver ikke mindre irriterende af at man ikke kan se en video i en nyhed uden siden refresher og man bliver smidt ud af videoen.
Gravatar #259 - Manofsciencemanoffaith
15. aug. 2016 17:24
Ronson ? (258) skrev:
Jeres ide med at refreshe siden er pænt irriterende. Det bliver ikke mindre irriterende af at man ikke kan se en video i en nyhed uden siden refresher og man bliver smidt ud af videoen.


Hvilket refresh?

Iøvrigt sjovt med alle de "gode ideer" som webudviklere får, men som bare er pisseirriterende for slutbrugerne ude bag ved skærmen (f.eks. ing.dk og deres nye "klik 7000 gange for at læse kommentarerne til artiklerne").
Gravatar #260 - freesoft
15. aug. 2016 17:44
#258
Men på forum siden kan jeg godt lide det. Det havde jeg selv med et add in på det "gamle" newz :-)
Gravatar #261 - Ronson ⅍
15. aug. 2016 18:24
Kan sådan noget ikke klares med en omgang ajax i stedet? Det er vel indholdet og ikke siden der skal opdatere.
Gravatar #262 - gramps2
15. aug. 2016 18:59
#259
Det virker så slet ikke på telefoner.
Gravatar #263 - dk_picard
19. aug. 2016 09:33
#258. Hørt.. Jeg er også ved at være træt af at læse nyhederne på forsiden.. og 1 min.. bom siden reloader. så kan man scrolle ned til der hvor man var kommet til igen.. og læse videre.. og bom.. tilbage igen.. arghh
Gravatar #264 - _tweak
19. aug. 2016 11:17
#reload: det er noteret
Gravatar #265 - Useful
19. aug. 2016 13:39
Hvorfor kan man ikke ændre i sine oplysninger / slette brugere.

Gravatar #266 - modgaard
19. aug. 2016 13:44
#265 Det kommer man også til at kunne igen. Vi arbejder fortsat på at få alle funktioner på plads - herunder brugerprofilerne.
Gravatar #267 - Useful
19. aug. 2016 13:46
modgaard (266) skrev:
#265 Det kommer man også til at kunne igen. Vi arbejder fortsat på at få alle funktioner på plads - herunder brugerprofilerne.


Men er det ikke en af de mere vigtige ting?

Jeg tænker f.eks. på den bruger jeg slettede da siden skiftede ejere. Den eksistere stadig, og jeg går ud fra, at der stadig er mine personlige oplysninger tilknyttet.

Det er vel nærved lovstridigt? :)
Gravatar #268 - _tweak
19. aug. 2016 15:45
Useful (267) skrev:
Jeg tænker f.eks. på den bruger jeg slettede da siden skiftede ejere. Den eksistere stadig, og jeg går ud fra, at der stadig er mine personlige oplysninger tilknyttet.
Det er vel nærved lovstridigt? :)


Det er funktioner vi p.t. udfører manuelt. De få brugere der har ønsket en profil slettet har været nemmere at slette dem (dvs. fjerne info på profilen) i databasen end at opbygge funktionen. De få brugere der indenfor den sidste stykke tid har ønsket en bruger slettet, henviser vi til at vi snart har funktionen online hvor det sker automatisk på request.

Hvis du har bedt om at få en bruger slettet da siden skiftede ejer og den ikke er slettet (dvs. oplysningerne slettet) send gerne requesten igen - den må i så fald være faldet igennem brædderne.

Lovstridigheden i det kan jeg ikke udtale mig skråsikkert om, men i følge datatilsynet ligges der stor vægt på intentionen; som i "vil ikke slette" versus f.eks. "kan ikke slette".
Gravatar #269 - Useful
19. aug. 2016 15:50
_tweak (268) skrev:
[quote=Useful (267)]
Lovstridigheden i det kan jeg ikke udtale mig skråsikkert om, men i følge datatilsynet ligges der stor vægt på intentionen; som i "vil ikke slette" versus f.eks. "kan ikke slette".


Altså, jeg har jo haft en bruger som jeg slettede før ejer skiftet.

Efter ejer skiftet stod den noteret som slettet, men fandtes stadig, dog uden mulighed for at logge på, så jeg tænkte, den forsvinder nok.

Nu kan jeg så se, at den ikke er noteret som slettet men er aktiv og kan logges ind på.

Så hvad end intentionen har været, er der uanset sket et brist.


Men lad os lige gumle færdigt her.. Du siger man har kunne ønske sin profil slettet. Hvordan? Hvor henviser i til det? kan man overhovedet komme i kontakt med jer foruden at poste i det fri på forummet?

Altså, der hvor jeg normalt ville kigge efter kontaktoplysninger og lignende, er der kun mulighed for at give jer penge, så "kan ikke / vil ikke" virker lidt omsonst at snakke om.
Gravatar #270 - arne_v
19. aug. 2016 17:02
#269

Det er ikke så gavmilde med kontakt info.

:-)

Det mest oplagte var vel at at bede dem kontakte dig via email. De har din email adresse.

Hvis du vil terrorisere dem, så blev det ved overtagelsen angivet et firmanavn og det har en hjemmeside, hvor der er både telefon nummber og email adresse.
Gravatar #271 - CBM
19. aug. 2016 17:17
Hmm.. Newz.dk = FB V2.0?
:-)
Gravatar #272 - CBM
19. aug. 2016 17:20
@tweak: fejlen nævnt i #250 er stadig til stede :-)
Gravatar #273 - _tweak
19. aug. 2016 17:57
CBM (272) skrev:
@tweak: fejlen nævnt i #250 er stadig til stede :-)

Ja det kommer i næste push.
Gravatar #274 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
19. aug. 2016 18:04
Useful (269) skrev:
Altså, jeg har jo haft en bruger som jeg slettede før ejer skiftet.

Efter ejer skiftet stod den noteret som slettet, men fandtes stadig, dog uden mulighed for at logge på, så jeg tænkte, den forsvinder nok.

Nu kan jeg så se, at den ikke er noteret som slettet men er aktiv og kan logges ind på.

Så hvad end intentionen har været, er der uanset sket et brist.


1: Hvorfor slettede du din anden bruger?
2: Hvorfor havde/har du to brugere?
3: Hvorfor komme tilbage igen når du tydeligvis er så utilfreds?
4: ??????
5: Henny, er det dig? Hils Lise!
Gravatar #275 - _tweak
19. aug. 2016 18:05
Useful (269) skrev:
Nu kan jeg så se, at den ikke er noteret som slettet men er aktiv og kan logges ind på.


Den kan logges ind på hvis du har valgt "glemt password", derved aktiveres der at nulstille kodeordet og profilen sættes som aktiv. Ingen af de gamle profiler kan logges ind på medmindre man har nulstillet kodeordet. Vi har umiddelbart ikke nogen måde at se på om en bruger har ønsket at blive slettet, eller om brugeren blot var "timet ud" (som det kunne i det gamle system) - så din data er formentlig ikke blevet slettet under den gamle administation - hvis den stadig er til stede efter du logger ind på den.

Når der har været requests om sletning har der entet været oprettet en tråd, eller sendt kontakt-info til [email protected]; derved kan man udtrykke ønsket om at få en bruger slettet.

Du er velkommen til at sende til [email protected] hvis du vil have din anden bruger slettet.
Gravatar #276 - arne_v
19. aug. 2016 18:10
_tweak (275) skrev:
eller sendt kontakt-info til [email protected]; derved kan man udtrykke ønsket om at få en bruger slettet.


Hmmm. Der er flere brugere jeg godt kunne tænke mig at få slettet. Men jeg har en fornemmelse af at det kun er tiltænkt ens egen bruger.

:-) :-) :-)
Gravatar #277 - Useful
19. aug. 2016 23:29
PHP-Ekspert Thoroughbreed (274) skrev:


1: Hvorfor slettede du din anden bruger?
2: Hvorfor havde/har du to brugere?
3: Hvorfor komme tilbage igen når du tydeligvis er så utilfreds?
4: ??????
5: Henny, er det dig? Hils Lise!


1. Fordi den var i overskud
2. Fordi jeg mistede adgangen til den anden, og det tog for lang tid at få hjælp
3. hverken været smuttet, eller synderlig utilfreds?
4. ye.
5. nej
Gravatar #278 - fjols
22. aug. 2016 16:33
Anmeld spam og/eller den gode gamle rating funktion.
Gravatar #279 - Qw_freak
23. aug. 2016 07:07
Ja, jeg savner virkelig at kunne angive støtte/fornøjelse/foragt til en post uden at skulle svare på den med en ny kommentar.
Gravatar #280 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
23. aug. 2016 09:23
#279

Enig
Gravatar #281 - fjols
23. aug. 2016 13:29
Er det ikke tydeligt jeg gerne vil kunne markere det post som spam på en eller anden måde?

Jeg synes rating systemet er en helt anden diskussion, hvor jeg nok er en af de få der savner det. Vi får langt flere irrelevante posts end tidligere og generelt synes jeg posts er af dårligere kvalitet.
Om den gamle model er god nok ved jeg ikke.
Gravatar #282 - Useful
23. aug. 2016 13:45
fjols (281) skrev:
Vi får langt flere irrelevante posts end tidligere


Har den stik modsatte oplevelse.

I min oplevelse får vi langt færre posts der kun har til formål at ramme bredt, og det om noget med til at hæve kvaliteten.

Bare det at man ikke længere falder over bil analogier bare for bil analogiens skyld, er et godt tegn.
Gravatar #283 - CBM
23. aug. 2016 15:16
@useful: bil analogier er ellers et af newz.dk's kendetegn. De obligatoriske bil analogier :-)
Gravatar #284 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
23. aug. 2016 21:04
Newz uden en bilanalogi er lidt som en bil uden sæder og døre. Den fungerer stadig, men er bare ikke helt det samme.
Gravatar #285 - Useful
23. aug. 2016 21:08
CBM (283) skrev:
@useful: bil analogier er ellers et af newz.dk's kendetegn. De obligatoriske bil analogier :-)


True true. Men de blev lidt langhåret at følge til sidst :)
Gravatar #286 - Ronson ⅍
23. aug. 2016 21:58
Bilanalogier er en kunst vi var mange år om at mestre, men den viden er nu i fare for at gå tabt for altid.
Gravatar #287 - _tweak
24. aug. 2016 05:55
Er der nogen der kan huske om den gamle "Indsend rettelse til nyhed" gav brugeren hele nyheden man så kunne rette i, eller blot et tekst-felt man kunne skrive kommentarer i ?

. Og hvad ville være at foretrække?
Gravatar #288 - Ronson ⅍
24. aug. 2016 07:24
Man fik hele teksten a la wikipedia.
Gravatar #289 - Ronson ⅍
28. aug. 2016 10:26
Hele 3 aktive spamtråde..
Gravatar #290 - _tweak
5. sep. 2016 13:49
Vi har skiftet til et nyt system og kommer snartligt med en udmelding herom :) Vi skal lige have lidt sygdomme ud af det først.
Gravatar #291 - Useful
5. sep. 2016 13:53
Sygdomme som "aktive tråde" ser ud til at være bugged? :P

Alle tråde jeg har skrevet i er kommet tilbage på listen bare fyi
Gravatar #292 - _tweak
5. sep. 2016 13:59
Useful (291) skrev:
Sygdomme som "aktive tråde" ser ud til at være bugged? :P

Alle tråde jeg har skrevet i er kommet tilbage på listen bare fyi


Præcis.
Gravatar #293 - Hånter
5. sep. 2016 14:06
_tweak (292) skrev:
Useful (291) skrev:
Sygdomme som "aktive tråde" ser ud til at være bugged? :P

Alle tråde jeg har skrevet i er kommet tilbage på listen bare fyi


Præcis.


Og som at man automatisk bliver logget ud?
Gravatar #294 - _tweak
5. sep. 2016 14:07
Hånter (293) skrev:
Og som at man automatisk bliver logget ud?


Der bliver flushet en del cache lige p.t. så det er formentlig derfor.
Gravatar #295 - Useful
5. sep. 2016 14:15
_tweak (294) skrev:
Hånter (293) skrev:
Og som at man automatisk bliver logget ud?


Der bliver flushet en del cache lige p.t. så det er formentlig derfor.


Tror det er et godt tidspunkt at holde en lille pause fra newz så :) ses efter aftensmaden...

Btw, Fedt med kontakt info og deslige i bunden af siden.
Gravatar #296 - _tweak
5. sep. 2016 14:20
Altså, det -burde- virke (tm) .. men der er en bug i cookie-delen der burde genskabe session cookien. Derfor sker der det, at hver gang serveren flusher cachen, så smides $_SESSION ud; og eftersom den ikke bliver genskabt, så ja.. så opleves det pænt irriterende.. Det fikses asap; sammen med en stak 404 og 503'ere..
Gravatar #297 - kblood
5. sep. 2016 15:37
Kan i få det lavet så at man forbliver logget ind? En ting er det problem der er lige nu hvor man hele tiden bliver logget ud, men man bliver jo logget ud dagligt uanset og det er da irriterende også.
Gravatar #298 - _tweak
5. sep. 2016 15:45
kblood (297) skrev:
Kan i få det lavet så at man forbliver logget ind? En ting er det problem der er lige nu hvor man hele tiden bliver logget ud, men man bliver jo logget ud dagligt uanset og det er da irriterende også.

Det var vi vist ikke klar over man blev; hvor længe har du oplevet det?
Gravatar #299 - Ronson ⅍
5. sep. 2016 16:33
Men "2016-09-05"? Det er fint til sortering men unaturligt at læse for en dansker..
Gravatar #300 - _tweak
5. sep. 2016 16:38
Men "2016-09-05"? Det er fint til sortering men unaturligt at læse for en dansker..


Du har med andre ord fundet en af fejlene :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login