mboost-dp1

Få menuen over i højre side


Gå til bund
Gravatar #1 - Emil
31. jul. 2007 04:24
Så er der en fiks lille løsning, der kan få rykket den venstre menu over i højre side, som der jo er så mange, der har ønsket. Det eneste krav er at I bruger Firefox eller Opera.

Screenshot kan ses her: http://www.stavepisker.dk/dump/newzdk-four-point-h...

Firefox@Windows:
1. Find en fil der hedder userCrone-example.css. Den vil typisk ligge i følgende mappe:

C:\Documents and Settings\Dit-bruger-navn\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\random-streng.default\chrome\

OBS: Hvis du ikke kan se alle de ovenstående mapper, så er det formentlig fordi du ikke har slået sådan noget windows-fis med at skjule system-mapper fra. I så fald trykker du blot Windows-tast + F, trykker på "All files and folders" og søger på filnavnet. Der kommer sikkert to filer frem, men du skal altså bruge den, der ligger i ovenstående mappe.

2. Åben filen i Notepad
3. Indsæt følgende kode i bunden af filen:

@-moz-document url-prefix(http://newz.dk/) {
div.secondary_column {
width: 300px !important;
float: right !important;
margin: 0 0px 70px 0 !important;} }

4. Gem og luk.
5. Genstart Firefox, og voila.

Opera (aka. browseren for rigtige mænd)@Windows

1. Opret en fil der hedder newzdk.css og placer den, hvor du har lyst til.
2. Indsæt følgende kode i filen (ikke helt samme kode som til Firefox, så lad være med at bruge den):

div.secondary_column {
width: 300px !important;
float: right !important;
margin: 0 0px 70px 0 !important;}

3. Gå ind i Opera, vælg Tools i menuen, Preferences, Advanced, Content, Style Options, Presentation modes, og sørg så for, at der er sat flueben i "My style sheet" under "Author mode" (den i venstre side).

4. Gå ind på newz.dk, højreklik et tomt sted på siden, vælg "Edit site preferences", "Display". I "My style sheet" henviser du så til den fil, du lavede lige før.

5. Voila. Og hvis det ikke virker, så genstart Opera.

Firefox@Mac
Find selv ud af det, det er jer med de smarte computere og verdens letteste OS *host*.

Tak til Acro for support. Tak til Norge for at udvikle Opera.
Donationer modtages gerne :D

Enjoy.

Next step - blue theme!

Og btw - brug Opera!
Gravatar #2 - Emil
31. jul. 2007 04:28
Hov. Lige en lille fejl i Firefox-forklaringen.

Filen userCrone-example.css skal omdøbes til userCrone.css, når man er færdig, så virker det (husk at genstarte Firefox).
Gravatar #3 - Cyrack
31. jul. 2007 06:34
En del har brokket sig over baggrundsfarven, så her er emilsj's CSS udviddet lidt

@-moz-document url-prefix(http://newz.dk/) {
div.secondary_column {
width: 300px !important;
float: right !important;
margin: 0 0px 70px 0 !important;
}
div#wrapper, div.primary_navigation, div.primary_column_extra {
background-color: #f0f0f0 !important;
}
}


For ikke at skulle ændre i userChrome kan extensionen Stylish anbefales
Gravatar #4 - kinaholm
31. jul. 2007 06:56
#1 - er du sikker på at den ikke skal hedde userChrome.css istedet for userCrone.css ?
Gravatar #5 - Wird
31. jul. 2007 07:01
#1, Takker og bukker

Jeg har lagt det ind i Stylish, det var dejligt nemt :)
Gravatar #6 - kinaholm
31. jul. 2007 07:10
nu prøvede jeg lige med stylish, det er da vildt så dejligt newz ser ud, i forhold til at have menuen i venstre side :)
Gravatar #7 - illishar
31. jul. 2007 07:18
Ah, comeon gutter. Vi gidder da ikke at og tilrette en eller anden custom lokal css, bare fordi Newz har lavet et bizart nyt design.

Pt. virker Newz forøvrigt ikke i IE. (Den viser bare kode af en eller anden grund.) :P
Gravatar #8 - fidomuh
31. jul. 2007 07:28
#7

Helt enig..

Generelt en voldsomt absurd ide at brugerne skal til at lave deres egne lokale omskrivninger af et website, bare for at det skal vaere behageligt at bruge :P
Gravatar #9 - SpYkE112
31. jul. 2007 08:16
Man kan jo også lave et css til staff også kan de lave så man selv kan vælge i profilen. Ikke noget der er vildt svært at kode..
Gravatar #10 - Deternal
31. jul. 2007 09:49
Ah men, Acro har jo fortalt os at nu har "man" valgt, og så er det bare synd hvis man er uenig åbenbart.

Lidt ligesom deres tilfældighedsgenerator aka redaktionelle linje.
Gravatar #11 - fidomuh
31. jul. 2007 09:50
#10

Bare synd at "man" har valgt at pisse alle "deres" brugere af .. :)
Gravatar #12 - kimx
31. jul. 2007 11:07
Takker det var dejligt at få en anden baggrundsfarve ;)
Gravatar #13 - Emil
31. jul. 2007 12:17
#4 Holmz > Nej, den skal faktisk hedde userContent.css, det var bare mig der sad og blandede de to navne sammen i nat.
Gravatar #14 - Xill
31. jul. 2007 13:15
#9 #10 #11

hvis i har prøvet at ændre background color, har i nok også set at der skal gøres meget mere før det virker, og personligt kan jeg godt følge dem i at det er en stor opgave for dem at lave alle disse ting om.

men hvis en brugere laver en virkelig seriøs løsning, er det nok også muligt at få det implementeret i siden ....

men jeg er også glad for at få en anden farve, selv om jeg dov vil beholde menu'en i venstre side ..
Gravatar #16 - Djaa9
31. jul. 2007 14:53
Fantastisk initiativ emilsj..
Jeg bruger desværre oftes IE.. Er der ikke en løsning til den?
Gravatar #17 - Emil
31. jul. 2007 14:58
#16 > Hvis du bruger IE, så er en menubar i den forkerte side dit mindste problem.
Gravatar #18 - Djaa9
31. jul. 2007 15:00
#17
Ok ok... så det er altså et nej :)
Gravatar #19 - Emil
31. jul. 2007 15:08
#18 > Det kan man sikkert godt. Du skal bare til at finde et plugin til IE, som tillader dig at gøre det. Men jeg tvivler nu alligevel på at det findes.

Søg på Google på noget med IE, plugin, local stylesheet, edit CSS eller noget i den stil, så kan det være der er bid.

Smid svaret her, hvis du finder det :D
Gravatar #20 - carb
31. jul. 2007 15:15
hmmm - jo det virker, som et midlertidigt hack.

Jeg brugte #3's udvidelse på stylish.

Er det muligt at lave lidt 'luft' fra venstre margin og starten af teksten.
Jeg er er selv en 'prøv, prøv igen, og se det forfærdelige resultat' type af html/css -koder :)
Gravatar #21 - carb
31. jul. 2007 15:16
#20 edit/add .....så jeg er ikke til megen hjælp på det punkt.
Gravatar #22 - Emil
31. jul. 2007 15:22
#20

Ja, du indsætter bare:

div.primary_column {
margin-left: 20px !important;}


Under det du allerede har skrevet (husk at den sidste } skal være efter det her også).

Det mellemrum du får, kommer dog til at gå ud over mellemrummet mellem indholdet og menuen, men det ser ikke så galt ud med en 15-20px.
Gravatar #23 - carb
31. jul. 2007 15:25
#22 takker - det hjalp

forskellen til menuen er kosmetisk og påvirker ikke læsbarheden ;)
Gravatar #24 - D_V
31. jul. 2007 15:34
Damn det var sgu nice :-D...

Mange tak for det, fungere perfekt i stylish under firefox
Gravatar #25 - madweeser
31. jul. 2007 16:17
Det bliver rigtig godt, bruger dog ikke det med baggrunds farven

Kan man (og hvordan) ændre farven på den alm tekst også?
Gravatar #26 - Djaa9
31. jul. 2007 16:19
# 19
Jeg har stadig ikke fået det op at køre i IE, men jeg har fået det sat op i Firefox og må indrømme at det har øget overskueligheden mærkbart.
Dejligt, mange tak...
Gravatar #27 - Djaa9
31. jul. 2007 16:54
Kan man lave noget css der laver en fuldoptrukken linje ned mellem nyhedskolonnen og brugerkolonnen?
Og kan det lade sig gøre at ændre menubaggrunden med css så man kan få dem til at matche den baggrundsfarve man vil have?
Gravatar #28 - Emil
31. jul. 2007 17:42
#25 > Du kan ændre på det hele, det er bare et spørgsmål om at finde det i CSS-filen, hvor alt der har med design og placeringer er angivet. Problemet er bare, at CSS-filen er 8500 linjer lang, så der er en del ting der skal findes og rettes :D

#27 > Jeg sidder og arbejder på det netop nu, og det kan sagtens lade sig gøre, det eneste problem er, at den vil klæbe sig op ad menuen. Jeg ville gerne have, så den lå midt imellem indholdet og menuen, men hverken padding-left eller margin-left ser ud til at virke på den.

Btw, hvis du kan lide mit indlæg, så skal du jo huske at give det en karakter :D
Gravatar #29 - Djaa9
31. jul. 2007 17:52
Btw, hvis du kan lide mit indlæg, så skal du jo huske at give det en karakter :D


Hehe.. vil jeg da også gerne, men det er en af de ting version 4 har taget fra mig :) Du har vel ikke en CSS løsning ;)
Gravatar #30 - Emil
31. jul. 2007 18:51
Hvis I vil have en pæn streg ned langs menuen, så indhold og menu er tydeligt adskilte, så skal følgende kode sættes ind:

border-left: 1px dotted #b7b5a9 !important;
padding-left: 2% !important;


Stregen findes vist allerede for IE-brugere, men ikke for Firefox og Opera.

Hvis du stadig har menuen i venstre side, men gerne vil have stregen alligevel, så ændrer d selvfølgelig bare "border-left" til "border-right"

Hvis I vil have stregen til at være fuldt optrukken, så ændrer i bare "dotted" til "solid".
Gravatar #31 - Djaa9
31. jul. 2007 19:01
#30
Hmm... måske mig der har nosset i det, men nu står nyhedsindholdet under bruger kolonnen og stregen
Gravatar #32 - Emil
31. jul. 2007 19:02
#30 > Det er fordi margin bliver fucked.

Prøv at sætte:

margin: 0 0 0 0 !important;
Gravatar #33 - Djaa9
31. jul. 2007 19:06
#32
Sådan, nu virker det. Jeg brugte også din margin fra #22... Det ser sq godt ud..

Jeg prøvede forresten lige at sætte den gamle blå farve på som baggrund. Der er sq meget tekst og mange skygger der skal ændres, kommer til at tage en weekend hvis man vil lave sådan en skin :(
Men jeg har da fået isoleret meget af css'en til skygge gif'erne nu..
Gravatar #34 - Emil
31. jul. 2007 19:11
#33 > Well, bare sig til, når du har et beta-design ;D
Gravatar #35 - Djaa9
31. jul. 2007 19:16
#34
Giv mig 14 dage, så har jeg et.. Jeg arbejder 4-16-30 i ferien, så fritiden er knap, men det burde jo sagtens kunne lade sig gøre. Der skal bare bruges en lørdag på at Photoshoppe skygger :)
Gravatar #36 - rfu
31. jul. 2007 19:22
#5
Mange tak for tippen om stylish, pænt nyttigt og lidt lettere på den måde! :)
Gravatar #37 - Cloud02
31. jul. 2007 20:38
Man kan faktisk godt få det her til at virke i IE7. Tag hvad der står i #3, bare uden mozilla halløj.
Jeg skriver det lige igen
div.secondary_column {
width: 300px !important;
float: right !important;
margin: 0 0px 70px 0 !important;
}
div#wrapper, div.primary_navigation, div.primary_column_extra {
background-color: #f0f0f0 !important;
}

i IE7, gå ind i tools -> options, under fanen general er der en knap nederst til højre der hedder accessability. Gem ovenstående kode som en .css fil og link til den.
Column er nu i højre side. Der er dog lidt andre fejl.

MEN, dette medvirker at ændringen sker på alle sider der hedder det samme som newz's ting i stylesheetet
Gravatar #38 - Cloud02
31. jul. 2007 20:41
Gravatar #39 - plazm
31. jul. 2007 21:05
Hehe, næste poll skal være, har du custom css til newz.dk

Her er hvordan mit ser ud:
Screenshot
Gravatar #40 - Cloud02
31. jul. 2007 21:35
Værsågod IE7 CSS for at flytte venstre kolonne over i højre.

div.secondary_column {
width: 300px !important;
float: right !important;
margin: 0 0px 70px 0 !important;
}
div#wrapper, div.primary_navigation, div.primary_column_extra {
background-color: #f0f0f0 !important;
}
div.primary_column{
margin-left: 1em !important;}
div#container {
background: #fff !important;
}

læs min post i #37 for at implementere
Gravatar #41 - Cloud02
31. jul. 2007 21:37
Husk nu, at hvis det gøres i IE7, så bliver det ændret på alle de sider der har div med samme navn.
Gravatar #42 - Cloud02
31. jul. 2007 21:39
I øvrigt... pænt fucked at designeren ikke kender forskel på horisontal og vertikal. (der er byttet om på dem)

Gud hvor jeg savner en edit knap.
Gravatar #43 - Chewy
1. aug. 2007 10:37
Nå... Hvem laver så en Newz.dk "Support" side, hvor vi kan dele Style Sheets, tips og tricks til hvordan man laver sit eget Style Sheet etc??
Gravatar #44 - Xill
1. aug. 2007 14:11
#39 ... kan du ikke smide et koden ...

der er et par ting der i jeg godt kan lide ..

og har snart fået nok af at læse deres CSS igennem ..
Gravatar #45 - Xill
1. aug. 2007 14:12
.. doh mente .. et link til koden eller bare eller bare smide koden her i forummet ..
Gravatar #46 - Xill
1. aug. 2007 14:13
arrr ... giv mig da en "Edit" ... læser ikke min post før den er indsend ...
Gravatar #47 - Nextnx
1. aug. 2007 18:30
Well jeg er kommet frem til dette..
http://nlink.dk/dl/newz.dk_custom_css.png

Dog lidt weird jeg ikke kunne få a.logo img (Newz logoet) til at makke ret, så ud røg det istedet. :D
Gravatar #48 - madweeser
1. aug. 2007 18:36
har du lyst til at dele din kode til det? :)
Gravatar #49 - Nextnx
1. aug. 2007 19:18
Det tog lidt om sig, så i stedet for fylde denne tråd kan du få et link til den..: newz.dk_custom_css.css

Der garanteret noget jeg har over set, så er du advaret :D
Gravatar #50 - Nextnx
1. aug. 2007 19:22
Garh... no edit, igen.. som du måske har set bruger jeg opera, hvilket også er min eneste test browser..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login