mboost-dp1

K: Mac Mini, Del 2


Gå til bund
Gravatar #1 - Clauzii
10. aug. 2014 18:17
Nogen vil sikkert betragte det som groft, men er der en Mac Mini mere til salg måske :O

Gerne en af gammel dato (skal dog virke ;) igen, men er der en af nyere type, altså Core 2 Duo-typen, er det også i kikkerten, hvis prisen er rigtig..

..altså max. en Storebæltsbro.
Gravatar #2 - dub
10. aug. 2014 18:33
Jeg har en Mac Mini af første generation af Intel CPUer. Så det er kun en 32bit CPU.
Harddisk, DVD drev og batteri til at huske klokken er alle døde.
Gravatar #3 - dub
10. aug. 2014 21:35
Jeg kiggede i den anden tråd og kan se at pris var 500kr + porto.
Det var en bedre maskine end min så prisen er porto + jeg gider bruge tid på det.
Gravatar #4 - Clauzii
11. aug. 2014 15:22
Så den virker hvis jeg smider en disk i? Så burde jeg jo kunne clone det jeg har (10.6.8) over på?

Har vist et sata dvd-drev fra en laptop, så dét burde virke.
Gravatar #5 - dub
11. aug. 2014 15:26
Det skulle jeg mene. Men det er et stykke tid siden der har været liv i den så måske jeg skulle lave en test boot på den.
Det bliver dog først i morgen.
Gravatar #6 - Clauzii
11. aug. 2014 15:27
Bare i orden :) (og batterier har jeg masser af)
Gravatar #7 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. aug. 2014 16:11
#4

FYI - Det er muligvis PATA og ikke SATA i en Mac Mini på den alder!

- edit -

Yep, det optiske drev er et PATA-drev - så det skal du lige være opmærksom på :)
Gravatar #8 - Clauzii
11. aug. 2014 16:26
Det har jeg vist også liggende.

He, så får jeg da ryddet lidt op i det gamle skrammel også :)

/siger du lige til med de W7 nøgler, når det er?
Gravatar #9 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. aug. 2014 16:56
#8

Sidste feriedag i dag ;) Opretter en tråd senere
Gravatar #10 - dub
12. aug. 2014 18:00
Den booter, men blæseren kører på fuld speed.
Om det bare er et kable der er røget ud og det er et nemt fix skal jeg ikke kunne sige.
Gravatar #11 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. aug. 2014 19:01
#10

Umiddelbart lyder det som temperaturføleren til harddisken (eller CPU)

Første gang jeg havde sådan en splittet af (skift til SSD) glemte jeg at sætte stikket i igen. For det meste et easy fix :)

Evt se hvilken temp den ikke viser (eller misviser)

- edit -

Clauzii, kølepastaen på den du købte af Hånter er 1-2 mdr gammel, burde ikke være nødvendigt med nyt?
Gravatar #12 - Clauzii
12. aug. 2014 19:14
PHP-Ekspert Thoroughbreed (11) skrev:
#10

Umiddelbart lyder det som temperaturføleren til harddisken (eller CPU)

Første gang jeg havde sådan en splittet af (skift til SSD) glemte jeg at sætte stikket i igen. For det meste et easy fix :)

Evt se hvilken temp den ikke viser (eller misviser)

- edit -

Clauzii, kølepastaen på den du købte af Hånter er 1-2 mdr gammel, burde ikke være nødvendigt med nyt?


Den kører perfekt. Ved normal surf kører den ca 1500-1700 rpm (den kan gå helt op på 5000 (siger macfan programmet), men har max. været oppe på 2400 rpm med en test der maxer cpuen ud :)
Gravatar #13 - Clauzii
12. aug. 2014 19:17
dub (10) skrev:
Den booter, men blæseren kører på fuld speed.
Om det bare er et kable der er røget ud og det er et nemt fix skal jeg ikke kunne sige.


Det er nok ikke det store problem så :)

Sender en Pm senere - og tak fordi du tjekkede :)
Gravatar #14 - dub
12. aug. 2014 20:14
Clauzii (13) skrev:
Det er nok ikke det store problem så :)


Jeg har fixet det helt gratis. Det var det lille kable i fronten der ikke sad i. Så ved jeg det er CPU føler kablet.
Der er forresten 2x512MB i den. Strøm stikket er også en smule busted, plastiken omkring stikket er flækket men tape har fixet det.
Gravatar #15 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. aug. 2014 23:54
#14

Det i fronten er harddisktemp :)
Gravatar #16 - dub
13. aug. 2014 07:59
PHP-Ekspert Thoroughbreed (15) skrev:
#14

Det i fronten er harddisktemp :)


Men den sidder i den modsattet ende af harddisken.
Apple, jeg er skuffet.
Gravatar #17 - Clauzii
15. aug. 2014 17:26
PHP-Ekspert Thoroughbreed (7) skrev:
Yep, det optiske drev er et PATA-drev - så det skal du lige være opmærksom på :)


Og nåhhhja, det står der jo også i System Profiler :P
Tænkte ikke over drevets bus da jeg skubbede SSDen på plads. Men jeg havde et liggende som virker. Og en 80 GB HD, så den burde kunne komme op at kører nogenlunde.

Og den samme skrotlaptop med DVD-drev har også 2x2 GB RAM der passer :D

Så skal firmware-opdateringen da prøves af ;)

Gravatar #18 - Clauzii
22. aug. 2014 17:01
Nå, DVDdrev (jo, men der er lige et problem med en skuffe der skal kunne komme ind og ud ;) - og RAM havde jeg ikke :(

Men maskinen er modtaget og har fået en 80GB indbygget og clonet - fungerer perfekt, så tak for handlen :)

/og har bestilt 2 stk. T7200 på eBay - Yeeehaaaa :D
Gravatar #19 - Clauzii
22. aug. 2014 18:48
/edit

Havde den skilt helt ad - så den fik lige lidt frisk kølepasta på CPUen - det var helt tørret ud, men det klarer en gang renset benzin og en bomuldsklud :)

Jeg forstår i øvrigt ikke hvorfor så mange knækker de hvide pinde til køleribben - de må da udøve decideret vold eller være utålmodige som bare pokker :O
Gravatar #20 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
23. aug. 2014 00:03
#19

Ja, havde cpu'en ude (og satte den originale i igen) - var utrolig forsigtig første gang, men den fik lidt mere klø anden gang. Det ene ben på den ene pin er lidt skæv - men bortset fra det
Gravatar #21 - Clauzii
23. aug. 2014 11:32
PHP-Ekspert Thoroughbreed (20) skrev:
#19

Ja, havde cpu'en ude (og satte den originale i igen) - var utrolig forsigtig første gang, men den fik lidt mere klø anden gang. Det ene ben på den ene pin er lidt skæv - men bortset fra det


Det kan man vist ikke se/mærke noget til :P

Jeg oplever kun et enkelt 'problem' - når jeg verifier discen siger den at der mangler en fil. Men fejlen kan kun rettes med/fra en OS-disc.

Er det på nogen måde muligt at du har OS 10.6-eren liggende, da et fejlfrit system jo er det bedste?!
Gravatar #22 - Clauzii
23. aug. 2014 12:51
/edit

Kan se man kan købe en original 10.6 for 129,- - det er da det jeg gør :)

Tror ikke der er noget i serverversionen jeg skal bruge alligevel?!
Gravatar #23 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
23. aug. 2014 12:57
#21

Mangler en fil? o_O
Server 10.6 har jeg fået af Hånter
Gravatar #24 - Clauzii
23. aug. 2014 13:28
PHP-Ekspert Thoroughbreed (23) skrev:
#21

Mangler en fil? o_O
Server 10.6 har jeg fået af Hånter


Men den skriver ikke hvad det er for en fil - der skulle være xxx248 filer men der er kun xxx247, er hvad den skriver med rødt i Disc Utility :P
Gravatar #25 - Clauzii
23. aug. 2014 18:10
/update

Løst - Opstart i SafeMode rettede det :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login